– filozofia vedenia firmy orientovaná na zahraničné trhy a zameraná na umiestnenie tovarov a služieb na týchto trhoch
- mal by byť chápaný ako filozofia a podnikateľská koncepcia orientovaná na zahraničné trhy a zameraná na optimálne umiestňovanie produktov na týchto trhoch
- sú tu prítomné dva prístupy :
Medzinárodný marketing pristupuje k jednotlivých trhom individuálne, snaží sa o dôslednú adaptáciu na miestne podmienky a požiadavky trhu. V uvedených dvoch prístupoch sa odráža základný problém medzinárodného marketingu, ktorým je miera štandardizácie a miera adaptácie.
- je založená na rešpektovaní a zohľadňovaní podmienok širšieho priestoru podnikania než je domáci trh
- je to marketing presahujúci národné hranice
- orientuje sa na širšie dimenzie ako sú dimenzie domáceho trhu
- výrazná odlišnosť od marketingu orientovaného na domáci trh je odlišnosť prostredia, na ktoré sú zamerané marketingové činnosti
- dôraz sa kladie na získavanie informácií o jednotlivých trhoch
- rozlišujeme tri základné koncepcie medzinárodného marketingu :
- základné rozhodnutia v medzinárodnom marketingu :
- predstavuje hľadanie spoločných znakov na často rôznorodých, heterogénnych trhoch a vytváranie jednotných marketingových stratégií
- medzinárodný marketing nemôže existovať bez medzinárodného obchodu, lebo obsahuje aktivity, ktoré presahujú národný rámec a priamo súvisia s transferom produktov i kapitálu cez hranice národných trhov