Tvorba a prístup k mrk. mixu v MM je rovnaká ako na domácich trhoch, len faktory, ktorý naň pôsobia sú odlišné.
Firmy musia rozhodnúť, do akej miery je potrebné prispôsobiť marketingový mix miestnym podmienkam. V závislosti od toho rozlišujeme dve stratégie :
- šetria sa tým náklady a firma si vytvára imidž svetovej značky (keďže sa v reklame využíva rovnaká tematika) → využívajú ju napr. značky ako Coca-Cola alebo Honda
- pri produkte napr. príchuť, vzhľad, veľkosť, spôsob používania, názov značky
- využíva sa najmä v oblasti potravinárskych produktov, nápojov, oblečenia, kozmetiky, automobilov
- môže byť :
Produkt – pre produkt sa využívajú tieto medzinárodné stratégie :
- firma môže produkovať regionálnu verziu produktu alebo verziu pre určitú krajinu
Cena - pri tvorbe cien musia robiť firmy kompromisy a stanoviť takú cenu, ktorú bude zákazník v danej krajine akceptovať
- cena v zahraničí bude pravdepodobne vyššia než doma, lebo sa do nej započítavajú náklady dopravy, clá, dovozná, veľkoobchodná a maloobchodná prirážka
Distribúcia – treba brať do úvahy celkový distribučný systém v danej krajine a jeho organizáciu
- sú veľké rozdiely v počte a type veľkoobchodných a maloobchodných prevádzo, ktoré fungujú podľa zaužívaných pravidiel predaja
- rozdiel je aj vo veľkosti a charektere maloobchodných jednotiek v zahraničí
Marketingová komunikácia – môže sa použiť rovnaká stratégia ako pre domáci trh
- niektorí využívajú štandardizovanú reklamnú tému po celom svete
- námet reklamy sa v malej miere mení, prispôsobuje sa jazykovým odlišnostiam, menia sa farby, obsah správy..