Keby sme sa učili len v škole, nemohlo by to nikdy stačiť k nášmu dostatočnému vzdelaniu a poznaniu. Našťastie, tento proces, pri ktorom získavame nové vedomosti a zručnosti, sa začína hneď pri našom narodení a prebieha počas celého nášho života.V rannom veku sa učíme hovoriť tak, že napodobňujeme a opakujeme zvuky, ktoré vydávajú členovia našej rodiny a ľudia okolo nás.
Postupne, ako rastieme a dospievame, rozširuje sa náš obzor a nadobúdame nové vedomosti, napríklad cestovaním, čítaním alebo pri inom druhu zábavy.Základné vzdelávanie sa môže začať, až keď sa naučíme rozprávať, pretože len potom sme schopní komunikovať. Povinná školská dochádzka je deväť, v niektorých krajinách desať i viacročná.
Na základných a stredných školách si osvojujeme vedomosti dôležité pre život a iné cenné vedomosti. Niektorí študenti pokračujú v štúdiu na vysokých školách, kde svoje všeobecné vedomosti rozširujú a zameriavajú sa na hĺbkové štúdium jedného alebo viacerých predmetov. Základné, stredné i vysoké školy pomáhajú rozoznať a rozvíjať individuálne talenty a schopnosti, ktoré má v sebe každý z nás. Ukazujú nám, ako tieto schopnosti môžeme neskôr využiť či už pri ceste za novou kariérou, alebo na prospech celej spoločnosti.
Vyučovanie pod šírym nebom - V niektorých častiach Afriky a Indie sa peniaze málokedy
používajú na stavbu škôl, a preto sa vyučuje priamo pod šírym nebom. Vkrajinách s nízkym počtom obyvateľov sú školy rozmiestnené vo
veľkých vzdialenostiach a deti musia ísť mnoho kilometrov peši. Keď je škola vzdialená natoľko, že nie je možné ju navštevovať, ako je
to napríklad v Austrálii, môžu sa deti učiť priamo vo svojich domovoch pomocou rádia.
Praktické vzdelávanie - Vzdelávanie
a výchova musia byť v súlade s potrebami spoločnosti. Deti žijúce v kmeňoch v tropických dažďových pralesoch sa učia veci dôležité na
prežitie, ako je stavba lodí a lov zveri.