Jedlo, tekutiny, alkohol

Ostatné » Šport

Autor: Dievča babuska (24)
Typ práce: Referát
Dátum: 28.02.2017
Jazyk: Slovenčina
Rozsah: 154 slov
Počet zobrazení: 912
Tlačení: 68
Uložení: 76

Jedlo, tekutiny alkohol

Pred plávaním sa nesmieme priveľmi najesť. Asi 2 hodiny pred plávaním sa odporúča zjesť ľahko straviteľné jedlo – napríklad teplú polievku alebo bujón. Nezabúdame na dostatočný príjem tekutín. Pred plávaním v studenej vode sa nesmie piť alkohol. Alkohol rozširuje cievy v končatinách, čím dosiahneme opačný efekt ako pri pravidelnom otužovaní a organizmus sa rýchlejšie podchladí. V kombinácií s vyplavenými endorfínmi v mozgu síce spôsobuje príjemný pocit eufórie, ale zvádza k preceňovaniu sa, čo môže mať tragické následky. 

Po doplávaní sa môžeme najesť, ale až keď sme si pocvičili, doplnili tekutiny teplým čajom a až keď už odznela triaška. Na zohriatie potrebuje organizmus veľa vlastnej energie a ak sa ihneď najeme, trávením mu ju odoberáme. V zime a hlavne na  jar je dobré dopĺňať stravu zvýšeným príjmom vitamínov, najlepšie jedením surovej zeleniny a ovocia, respektíve užívaním vitamínových prípravkov s kompletným spektrom vitamínov a stopových prvkov. Tieto ale organizmus nie vždy vie aj zúžitkovať.
Oboduj prácu: 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Kľúčové slová

Vyhľadaj ďalšie vhodné študentské práce pre tieto kľúčové slová:

#jedlo


Založiť nové konto Pridať nový referát

Odporúčame

Ostatné » Šport

:: KATEGÓRIE - Referáty, ťaháky, maturita:

0.031