Adresné dm techniky
Direct
mail
Priame zasielanie propag. prost. a ďalších info (listy, letáky..) recipientovi poštou na jeho adresu podľa určenej cs. Patrí medzi
najúčinnejšie a najpoužívanejšie nástroje.
– podľa doručenia- nepôsobí rušivo, je stále
osobný
– môže byť nositeľom rôzneho druhu info
– aktuálne témy ale aj nadčasové ponuky
– dlhodobejšie uchovanie info
–
združený dm- kompletná ponuka na viac služieb
– výber formy reakcie pre klienty
– definovanie
stratégie a taktiky
– stanovenie cieľov
– tvorba realizačného plánu
– definovanie cs
– analýza a selekcia dtb
– tvorba
formy a obsahu
– tlač, lettershop (spracovanie hromad.zásielok), distribúcia poštou
– direct response
tvorba zásielky
obálka, ponukový rekl. list, brožúra, formulár objednávky, obálka na odpoveď, predtlačený šek, podporný list
obsah a forma dm zásielky
vhodný výber materiálu, využitie vizuálnej stránky, výrazná hlavička listu, titulok na nastolenie témy, získať zvedavosť čitateľa, využívanie v oslovení (JA-VY), motivácia: skúška zdarma, opätovné zdôraznenie podstatného, PS pre podporenie motivácie
faktory úspešnej realizácie
· plánovanie
· vzbudenie pozornosti
·
udržanie čitateľa
· motív konania
· odmena konania
· opakované oslovovanie
združený d mail prezentácia niekoľkých spoločností, kt. si nekonkurujú, adresát získava komplet ponuku, finančná úspora- rozdelenie nákladov
telemarketing
ponuka prost. telefónu. Najmä pozvania na akcie, zákaz. servis, priamy predaj, podpora
predaja...
výhody emocionál. pôsobenie hlasom, vysoká mier účinnosti, testovanie volaného, utajenie obsahu
–konkurencia,
nevýhody vysoké náklady na 1 kontakt
delenie: aktívny (kontakt nadväzuje predajca) pasívny (kontakt nadväzuje zákazník)
faxmailing
medzi d mailom a telemarketingom.
Zasielanie cez fax.
Nové adresné techniky
Direct e-mail
Problematické: náklady pre zákazníka- stiahnutie správy zo servera,
spomalenie sťahovania = drahšie, komerčné e maily len so súhlasom príjemcu,
d mail len ako súčasť integrovaných m
postupov
Direct sms
Aktuálne ponuky lokálneho významu, o väčšom použití sa diskutuje
Plošný rozsev
distribúcia neadresne do schránok, prenášajú rozhodnutie o nákupe na domácnosť
(maloobchod. reťazce, jednorázové letáky..)
Výhody rozmanitosť v oslovení, načasovaná informovanosť
poten.zák., poskytnutie aj dodatočných info, relatívne nízke náklady, rýchla kontrola, ....
Neadresný mailing priebeh:
· rozhodnutie
· plánovanie – načasovanie
· cs
· tvorba obsahu
· tlač
· kontrola
· meranie ekon.
efektu
DM techniky v rámci distribučného kanála:
Zásielkový m
Katalógový m
(firma Quelle)
teleshopping
– klasické vysielanie spotov s možnosťou nákupu pomocou telefónu
–
vysielací blok – osobitý programový formát
princípy: obraz + zvuk, býva predtočený, opakovanie, osobné odporúčania, predvádzanie produktu, motivačný faktor
internet a multimediálne nosiče
on line m –
internet, okamžitá väzba, progresívny
DM v PR
Sales promotion (reklama na mieste predaja)
Podpora predaja (pôsobenie na
predajcu, školenia)
Reklama na mieste predaja (plagáty, pútače, predajné pulty..)
Spotrebiteľské súťaže
(získavanie, dopĺňanie dtb..)
Zákaznícke programy lojality
Spotrebiteľské programy
lojality
Integrovaný dm
Dm techniky plus klasická reklama, cieľom: maximalizácia efektivity
Princípom je zníženie nákladov
a zvýšenie efektivity
ODBORNÉ ZDRUŽENIA DM
ADiMA – asociácia dm
– 23.9.1997
zakladajúci
členovia
– DM s.r.o.
– DMMS Ba
– Hermes DM
– Kolos
– Made in...
– Schober DM (koniec 31.3.
2001)
Ciele
– Rozvoj a prezentovanie dm
– Obhajoba profesijných záujmov
členov
– Ochrana mena dm
– Vzdelávanie
– Profesionalizácia
v dm
ZPP- združenie priameho predaja
– 1998
budovať dobré meno priameho predaja pred
verejnosťou
počet členov :8
vydali zásady priameho predaja (vzťahy medzi spoločnosťami priameho predaja a spotr., priamymi predajcami,
...)