Teória marketingovej komunikácie – Proces

Teória marketingovej komunikácie – Proces

Proces (fungovanie dm)

Adresné dm techniky
Direct mail
Priame zasielanie propag. prost. a ďalších info (listy, letáky..) recipientovi poštou na jeho adresu podľa určenej cs. Patrí medzi najúčinnejšie a najpoužívanejšie nástroje.

Špecifiká

– podľa doručenia- nepôsobí rušivo, je stále osobný
– môže byť nositeľom rôzneho druhu info
– aktuálne témy ale aj nadčasové ponuky
– dlhodobejšie uchovanie info
– združený dm- kompletná ponuka na viac služieb
– výber formy reakcie pre klienty

proces tvorby

– definovanie stratégie a taktiky
– stanovenie cieľov
– tvorba realizačného plánu
– definovanie cs
– analýza a selekcia dtb
– tvorba formy a obsahu
– tlač, lettershop (spracovanie hromad.zásielok), distribúcia poštou
– direct response

tvorba zásielky

obálka, ponukový rekl. list, brožúra, formulár objednávky, obálka na odpoveď, predtlačený šek, podporný list

obsah a forma dm zásielky

vhodný výber materiálu, využitie vizuálnej stránky, výrazná hlavička listu, titulok na nastolenie témy, získať zvedavosť čitateľa, využívanie v oslovení (JA-VY), motivácia: skúška zdarma, opätovné zdôraznenie podstatného, PS pre podporenie motivácie

faktory úspešnej realizácie

· plánovanie
· vzbudenie pozornosti
· udržanie čitateľa
· motív konania
· odmena konania
· opakované oslovovanie

združený d mail prezentácia niekoľkých spoločností, kt. si nekonkurujú, adresát získava komplet ponuku, finančná úspora- rozdelenie nákladov

telemarketing
ponuka prost. telefónu. Najmä pozvania na akcie, zákaz. servis, priamy predaj, podpora predaja...
výhody emocionál. pôsobenie hlasom, vysoká mier účinnosti, testovanie volaného, utajenie obsahu –konkurencia,
nevýhody vysoké náklady na 1 kontakt

delenie: aktívny (kontakt nadväzuje predajca) pasívny (kontakt nadväzuje zákazník)

  faxmailing
medzi d mailom a telemarketingom. Zasielanie cez fax.

Nové adresné techniky
Direct e-mail
Problematické: náklady pre zákazníka- stiahnutie správy zo servera, spomalenie sťahovania = drahšie, komerčné e maily len so súhlasom príjemcu,
d mail len ako súčasť integrovaných m postupov

Direct sms
Aktuálne ponuky lokálneho významu, o väčšom použití sa diskutuje

Neadresný mailing

Plošný rozsev
distribúcia neadresne do schránok, prenášajú rozhodnutie o nákupe na domácnosť (maloobchod. reťazce, jednorázové letáky..)
Výhody  rozmanitosť v oslovení, načasovaná informovanosť poten.zák., poskytnutie aj dodatočných info, relatívne nízke náklady, rýchla kontrola, ....

Neadresný mailing priebeh:

· rozhodnutie
· plánovanie – načasovanie
· cs
· tvorba obsahu
· tlač
· kontrola
· meranie ekon. efektu

DM techniky v rámci distribučného kanála:
  Zásielkový m
  Katalógový m (firma Quelle)

teleshopping
– klasické vysielanie spotov s možnosťou nákupu pomocou telefónu
– vysielací blok – osobitý programový formát

princípy: obraz + zvuk, býva predtočený, opakovanie, osobné odporúčania, predvádzanie produktu, motivačný faktor

internet a multimediálne nosiče
on line m – internet, okamžitá väzba, progresívny

DM v PR
Sales promotion (reklama na mieste predaja)
Podpora predaja (pôsobenie na predajcu, školenia)
Reklama na mieste predaja (plagáty, pútače, predajné pulty..)
Spotrebiteľské súťaže (získavanie, dopĺňanie dtb..)
Zákaznícke programy lojality
Spotrebiteľské programy lojality
Integrovaný dm
Dm techniky plus klasická reklama, cieľom: maximalizácia efektivity
Princípom je zníženie nákladov a zvýšenie efektivity

ODBORNÉ ZDRUŽENIA DM

ADiMA – asociácia dm

– 23.9.1997

zakladajúci členovia
– DM s.r.o.
– DMMS Ba
– Hermes DM
– Kolos
– Made in...
– Schober DM (koniec 31.3. 2001)

Ciele

Rozvoj  a prezentovanie dm
Obhajoba profesijných záujmov členov
Ochrana mena dm
Vzdelávanie
Profesionalizácia v dm

ZPP- združenie priameho predaja

– 1998
budovať dobré meno priameho predaja pred verejnosťou
počet členov :8
vydali zásady priameho predaja (vzťahy medzi spoločnosťami priameho predaja a spotr., priamymi predajcami, ...)

Zones.sk – Zóny pre každého študenta
https://www.zones.sk/studentske-prace/zurnalistika/3965-teoria-marketingovej-komunikacie-proces/