Noviny
Hlavnou výhodou novín je počet ľudí, ktorí môžu byť zasiahnutí v krátkom čase. Na Slovensku číta pravidelne denníky
cez 50% ľudí, nepravidelne je to určite viac, ale pri neustále sa zvyšujúcej cenne denníkov a relatívne krátkej životnosti celkový počet
ich čitateľov neustále klesá. Ide o flexibilné médium, pretože aj v poslednej chvíli pred odovzdaním inzerátu je možné spraviť
posledné zmeny, pokiaľ je nutné využiť novej skutočnosti, či udalosti. Čitatelia majú spravidla o denníky vysoký záujem, čítajú ich
a ich informačná hodnota z nich robí dôveryhodný zdroj, s veľkým vplyvom nielen v oblasti reklamy, ale aj vzhľadom k rôznym zdeleniam
smerujúcim k verejnosti. Noviny poskytujú príležitosť pre regionálne pôsobenie a na rozdiel od iných médií prinášajú veľké množstvo
informácií. Nevýhodou novín je obmedzená selektívnosť, nízka kvalita reprodukcie a ich prchavosť (krátka aktuálnosť). Oznam má krátky
život, pretože noviny žijú len jeden deň.
P.Horňák – denníky: noviny s dennou periodicitou, ktoré sa členia
primárne na ranníky a večerníky vhodné na reklamu výrobkov osobnej spotreby, ktoré podliehajú rýchle skaze, termínovo
zmeneným akciám a pod.
Časopisy
Aj časopisy umožňujú zasiahnuť široké publikum. Špecializované
časopisy zamerané na konkrétne cieľové skupiny (ženy, mládež, manažéri) sú vo vzťahu k nim veľmi selektívne. Odborne zamerané
časopisy majú veľkú výhodu v tom, že vyvolávajú značný záujem v konkrétnej cieľovej skupine, sú považované za veľmi hodnotné
a tým pridávajú aj hodnotu zverejňovaným inzerátom. Všeobecne pre časopisy platí, že kvalita reprodukcie je vysoká a môžu prenášať
veľké množstvo informácií. Dĺžka života informovania je relatívne dlhá, ľudia môžu spracovať informáciu vlastným spôsobom, inzerát
vidia niekoľkokrát, pretože nečítajú časopisy naraz.
Hlavnou nevýhodou je určitá pomalosť tohto média, takže môže dôjsť
k oneskorenému dosahu. Ľudia si napríklad kúpia mesačník tento týždeň, ale prečítajú si ho až neskôr. Niektoré časopisy trpia
značnú koncentráciu zverejňovaných inzerátov, čo vedie k zníženiu účinnosti odkazu.
Podľa periodicity delíme časopisy na
týždenníky, dvojtýždenníky, mesačníky a supplementy (vkladané časopisy do iných časopisov – Moment/Pravda, TV Oko/Sme, Nový čas
víkend/Nový čas).
P.Horňák – časopis=druh tlače s redšou periodicitou spravidla
špecializovaného charakteru, ktorého prevažnú časť obsahu tvoria propagačné materiály. Podľa charakteru ich možno rozdeliť na
rozširované zdarma (náklady hradí inzercia) a na predávané (inzercia v nich je spravidla pre súkromné osoby zdarma). Inou
skupinou sú periodiká propagujúce sústavne jeden subjekt – firmu )firemné periodiká, bývalá podniková tlač), resp. koncern, ale
v mimoekonomickej oblasti aj celý štát. Zvláštnou skupinou sú časopisy o propagácií – spravidla odborného charakteru (mesačník
stratégie).
Zones.sk – Zóny pre každého študenta