Zvukové propagačné prostriedky
ZVUKOVÉ PROPAGAČNÉ PROSTRIEDKY, CHRAKTERISTIKA A DRUHY
Tento stimul má v reklame azda najstaršiu tradíciu. Zvuk nemá
byť ani príliš silný ani príliš slabý. Sila zvuku môže byť iná v rušnej predajni ako v tichej. V každom prípade treba byť opatrný
s využívaním takýchto prostriedkov akými sú:
- Rozhlasové prijímače
- Televízne prijímače
- Magnetofón
- Gramofón
- Mikrofón
Vyrušovanie zvukom počas jedla dokonca zhoršuje trávenie. Hlukom v predajni
netrpia len predavači ale aj kupujúci a preto treba urobiť všetko, aby sa zvuk dostal do hraníc „sluchového pôžitku“. Intenzita zvuku sa
počíta základnou jednotkou – jedným decibelom. Optimálna intenzita zvuku je do 60 - 90 dB, nad 100 dB môže zvuk poškodiť sluch
a extrémnou hranicou znesiteľnosti je 140 dB.
Reč je pre reklamného pracovníka veľmi významným nástrojom v predajnom
procese. Má byť správne modulovaná a uchu lahodiaca. Zvučný, čistý, zreteľný hlas upevňuje dôveru. Hlas nemá byť silný, aby
nevzbudzoval drsnosť, nemá sa hovoriť rýchlo. Opakovanie je ďalšou podmienkou účinnej reklamy. Pri podcenení sa obsah reklamného oznamu
zabúda. Niektorý odborníci tvrdia, že až po siedmom opakovaní recipient podľahne obsahu reklamnej výpovedi. Neúmerný počet opakoví však
môže viesť k presýteniu a môže mať negatívny efekt.
Zones.sk – Zóny pre každého študenta