Informačný proces
Autor: verca123
Typ práce: Maturita
Typ práce: Maturita
Dátum: 28.04.2012
Jazyk:
Jazyk:
Rozsah: 554 slov
Počet zobrazení: 7 110
Počet zobrazení: 7 110
Tlačení: 528
Uložení: 510
Uložení: 510
Informačný proces
Informácia - rozumieme správu , oznámenie o určitej udalosti, fakte alebo jave
(ešte budeme mať 2 hodiny navyše)
Správa - širší pojem ako informácia
( v Afrike budú mať 5 mesiacov prázdnin)
Pod informáciou sa v riadení rozumejú správy, ktoré:
- Sú v určitom vzťahu k systému riadenia,
- Sú informačným zdrojom pre niektorý z prvkov systému riadenia
- Pre príjemcu znamenajú zmenšenie jeho neistoty, ak iným spôsobom ovplyvnia jeho správanie
Rozlišujeme 2 stránky informácií:
a) kvantitatívna (syntaktická) - vyjadruje zloženie správy z jednotlivých znakov, ktoré umožňujú prenos správy
b) kvalitatívna (sémantická, významová) - hodnotí:
- primeranosť zobrazenia skutočnosti danou informáciou
- užitočnosť obsahu informácie pre príjemcu
Z pohľadu manažéra sú dôležité tieto charakteristiky informácie:
- kvalita
- včasnosť
- relevantnosť
- úplnosť
- dostupnosť
- jasnosť
Rozdelenia informácií
1) podľa obsahu
a) ekonomické - ceny, tržby
b) neekonomické - parametre stroja, výkon stroja
2) podľa pôvodu zdroja informácii
a) externé - informácie o odberateľoch, konkurencii, zákazníkoch
b) interné - informácie o zamestnancoch, nákladoch, tržbách
3) podľa stupňa agregovania informácií
a) prvotné (pôvodné) - FA, skladová karta, inventárna karta
b) druhotné (odvodené) - náklady, tržby, VH
4) podľa stupňa dôležitosti informácií
a) základné (rozhodujúce) - program výroby, cena, údaje o materiály,
b) doplnkové - nie sú potrebné - evidenčné číslo
5) podľa miery stálosti
a) fixné - právne predpisy stratégia podnikania
b) variabilné - krátkodobé príkazy, sú premenlivé
6) podľa dokumentácie
a) dokumentované - doklady, štatistické údaje
b) nedokumentované - nie sú zapísané
7) podľa spôsobu vyjadrenia
a) verbálne
b) číselné
c) gramatické
d) kombinované
Informačný systém - IS
Informačný systém podniku zahrňuje jednak súbor informácií ale aj materiálne prostriedky a pracovníkov, ktorí sú potrební na práce s informáciami
Úloha - zabezpečuje nevyhnutné informácie pre účinné riadenie podniku pre účinné prepojenie riadiaceho a riadeného systému.
Činnosť IS - Fázy
- zber a prenos informácií
- uschovávanie informácií
- spracovanie informácií
- distribúcia informácií
Základné požiadavky na IS
- musí sprostredkovať potrebné informačné výstupy do podniku a výstupy do okolia
- musí pripraviť všetky informácie potrebné pre riadenie na rôznych úrovniach:
vrcholový manažment - informácie o externom prostredí (finančný kríza)
stredný manažment - informácie o externom a internom prostredí (objem predaja)
prvostupňový manažment - informácie o internom prostredí (normy, dodržiavanie pracovného času)
- musí poskytnúť informácie manažérom o kvalite, čase, v požadovanej forme, rozsahu a usporiadania
- musí byť dostatočne pružný
- musí byť efektívny (najlacnejší a pritom najúčinnejší)
Rozdelenie IS
1) Základné rozdelene
a) formálny IS - je vyjadrený v organizačný normách
- je kostrou IS podniku
- je závislí od osôb, ktoré sa na ňom zúčastňujú
b) neformálny IS - je výsledkom neformálnych vzťahov medzi pracovníkmi
resp. útvarmi
- závisí od konkrétnych osôb, ktoré sa na ňom podieľajú
(poškodzovanie dobrého mena, ohováranie)
2) Podľa spôsobu práce s informáciami
a) manuálny IS
b) počítačový IS
3) Z hľadiska tvorby podsystémov
a) IS podľa hierarchického sporiadania - podsystémy: závod, prevádzky
b) IS podľa riadených činností - podsystém: zásobovania, výroby, odbytu
c) IS podľa funkcii riadenia - podsystém: plánovania, kontroly
4) Z hľadiska podpory manažérskej práce
a) transakčné IS - využívajú jednoduchší hardvér a softvér
- využíva sa na nižších stupňoch riadenia
- slúži na zaznamenávanie a spracúvanie rutinných transakcií, dát
(evidovanie platieb, platenie faktúr)
b) manažérske IS - pracujú so zložitým softvérom, ktorý umožňuje manažérom
spracovať informácie do potrebných správ, hodnotení, výkazov
- slúži na podporu prijímania rozhodnutí v rôznych funkčných
oblastiach
- využívajú ho na stredných stupňoch riadenia
(hlásenie správy)
c) exekutívne IS - ide o najvyššiu úroveň informačných technológii
- umožňuje manažérom komunikáciu cez PC, tvorbu prezentácií
tabuľky, grafy, videozáznamy (počítačové siete)
Informácia - rozumieme správu , oznámenie o určitej udalosti, fakte alebo jave
(ešte budeme mať 2 hodiny navyše)
Správa - širší pojem ako informácia
( v Afrike budú mať 5 mesiacov prázdnin)
Pod informáciou sa v riadení rozumejú správy, ktoré:
- Sú v určitom vzťahu k systému riadenia,
- Sú informačným zdrojom pre niektorý z prvkov systému riadenia
- Pre príjemcu znamenajú zmenšenie jeho neistoty, ak iným spôsobom ovplyvnia jeho správanie
Rozlišujeme 2 stránky informácií:
a) kvantitatívna (syntaktická) - vyjadruje zloženie správy z jednotlivých znakov, ktoré umožňujú prenos správy
b) kvalitatívna (sémantická, významová) - hodnotí:
- primeranosť zobrazenia skutočnosti danou informáciou
- užitočnosť obsahu informácie pre príjemcu
Z pohľadu manažéra sú dôležité tieto charakteristiky informácie:
- kvalita
- včasnosť
- relevantnosť
- úplnosť
- dostupnosť
- jasnosť
1) podľa obsahu
a) ekonomické - ceny, tržby
b) neekonomické - parametre stroja, výkon stroja
2) podľa pôvodu zdroja informácii
a) externé - informácie o odberateľoch, konkurencii, zákazníkoch
b) interné - informácie o zamestnancoch, nákladoch, tržbách
3) podľa stupňa agregovania informácií
a) prvotné (pôvodné) - FA, skladová karta, inventárna karta
b) druhotné (odvodené) - náklady, tržby, VH
4) podľa stupňa dôležitosti informácií
a) základné (rozhodujúce) - program výroby, cena, údaje o materiály,
b) doplnkové - nie sú potrebné - evidenčné číslo
5) podľa miery stálosti
a) fixné - právne predpisy stratégia podnikania
b) variabilné - krátkodobé príkazy, sú premenlivé
6) podľa dokumentácie
a) dokumentované - doklady, štatistické údaje
b) nedokumentované - nie sú zapísané
7) podľa spôsobu vyjadrenia
a) verbálne
b) číselné
c) gramatické
d) kombinované
Informačný systém - IS
Informačný systém podniku zahrňuje jednak súbor informácií ale aj materiálne prostriedky a pracovníkov, ktorí sú potrební na práce s informáciami
Úloha - zabezpečuje nevyhnutné informácie pre účinné riadenie podniku pre účinné prepojenie riadiaceho a riadeného systému.
Činnosť IS - Fázy
- zber a prenos informácií
- uschovávanie informácií
- spracovanie informácií
- distribúcia informácií
Základné požiadavky na IS
- musí sprostredkovať potrebné informačné výstupy do podniku a výstupy do okolia
- musí pripraviť všetky informácie potrebné pre riadenie na rôznych úrovniach:
vrcholový manažment - informácie o externom prostredí (finančný kríza)
stredný manažment - informácie o externom a internom prostredí (objem predaja)
prvostupňový manažment - informácie o internom prostredí (normy, dodržiavanie pracovného času)
- musí poskytnúť informácie manažérom o kvalite, čase, v požadovanej forme, rozsahu a usporiadania
- musí byť dostatočne pružný
- musí byť efektívny (najlacnejší a pritom najúčinnejší)
Rozdelenie IS
1) Základné rozdelene
a) formálny IS - je vyjadrený v organizačný normách
- je kostrou IS podniku
- je závislí od osôb, ktoré sa na ňom zúčastňujú
b) neformálny IS - je výsledkom neformálnych vzťahov medzi pracovníkmi
resp. útvarmi
- závisí od konkrétnych osôb, ktoré sa na ňom podieľajú
(poškodzovanie dobrého mena, ohováranie)
2) Podľa spôsobu práce s informáciami
a) manuálny IS
b) počítačový IS
3) Z hľadiska tvorby podsystémov
a) IS podľa hierarchického sporiadania - podsystémy: závod, prevádzky
b) IS podľa riadených činností - podsystém: zásobovania, výroby, odbytu
c) IS podľa funkcii riadenia - podsystém: plánovania, kontroly
4) Z hľadiska podpory manažérskej práce
a) transakčné IS - využívajú jednoduchší hardvér a softvér
- využíva sa na nižších stupňoch riadenia
- slúži na zaznamenávanie a spracúvanie rutinných transakcií, dát
(evidovanie platieb, platenie faktúr)
b) manažérske IS - pracujú so zložitým softvérom, ktorý umožňuje manažérom
spracovať informácie do potrebných správ, hodnotení, výkazov
- slúži na podporu prijímania rozhodnutí v rôznych funkčných
oblastiach
- využívajú ho na stredných stupňoch riadenia
(hlásenie správy)
c) exekutívne IS - ide o najvyššiu úroveň informačných technológii
- umožňuje manažérom komunikáciu cez PC, tvorbu prezentácií
tabuľky, grafy, videozáznamy (počítačové siete)
Kľúčové slová
Vyhľadaj ďalšie študentské práce pre tieto populárne kľúčové slová:
#informačný proces #IS podniku #účtovná dokumentácia #Zákldne a doplnkove informacie manažmet #informčné procesy #Informačný systém podniku #informačne systemy v skladovom hospodarstve #informacny system v skladovom hospodarstve #základné a doplnkové formy predaja #učtovny informačny system #jazykove prostriedky systemi a podsystemi #marketingovy informacny system #podnik a jeho informačná činnosť #manažérsky informačny systémVypracované maturitné témy z ekonómie
Diskusia: Informačný proces
Pridať nový komentárOdporúčame
Spoločenské vedy » Ekonómia
:: Aktuálne kurzy mien ECB
:: KATEGÓRIE – Referáty, ťaháky, maturita:
Vygenerované za 0.017 s.