Leo Burnett

Slovenský jazyk » Žurnalistika

Autor: mata
Typ práce: Referát
Dátum: 01.01.2010
Jazyk: Slovenčina
Rozsah: 555 slov
Počet zobrazení: 2 981
Tlačení: 377
Uložení: 400
Leo Burnett (1892-1971)

Leo Burnett Co., Chicago
"When you reach for the stars you may not get one, but you won't get a handful of mud either."

Biografia:
Leo Burnett  ( 1891- 1971) vyštudovaný žurnalista, spočiatku pracoval ako reportér, aj pre Cadilac Motor Company v Detroite, kde sa naučil písať PR články. V 20. rokoch pracoval ako copywriter a kreatívec pre Homera McKee. Odchodom do Chicaga sa stáva kreatívnym viceprezidentom a v r. 1935 zakladá Leo Burnett Company, v  čase hospodárskej kríze, čo bolo velmi riskantné, aj pre tohto talentovaného a tvrdo pracujúceho businessmana. Požičal si 50.000 $ a založil svoj dom. Veľa priateľov mu predpovedalo, že za 6 mesiacov skončí ako predavač jabĺk na ulici. On však odpovedal inak: dnes v každej recepcii L.B. co. je miska s jablkami, ktorá pripomína začiatky s víziou. Aj napriek ťažkým začiatkom, sa v krátkom čase stáva uznávaným reklamným novátorom.  V r. 1955 vytvára kampaň pre Malboro( Malboro Man) a v r. 61 je vyznamenaný ako copywriter v sieni slávy. Po roku sa objavuje na obale Times medzi velikánmi reklamného sveta. V r. 67 odchádza do dôchodku a za necelé 4. roky zomiera.

Filozofia:
“ našim primárnym poslaním je vytvoriť najlepšiu reklamu na svete. Má to byť reklama trúfalá, odvážna,  kreatívna, nová v myšlienke, má upútať, byť ludská -prijatelná, dôveryhodná,  a vytvorená v súlade s myšlienkou, témou aby dojem z celku komunikoval a vytváral kvalitnú reputáciu nielen pre daný moment ale aj pre budúcnosť.“
“Chicagsky štýl“ reklamy predstavený Burnettom , bol založený na  „ láske a rešpekte“ voči luďom. Využívaním  jednoznačných, jednoduchých a zrozumiteľných metafor Burnettova reklama viedla dialóg s konzumentom v slušnosti. Vytvoril postavičky Kellogś ako Charlie the Tuna, Morris the Cat, Tony the Tiger..., ktoré sú využívané dodnes. V Leo Burnet co.  sa zrodil aj Malboro Man- jedna z jeho najznámejších kampaní , ktorá sa stala legendárnym príkladom ako prostredníctvom sily reklamy vytvoriť globálny biznis. 

Burnett bol vizionárom. Jednou z jeho hlavných požiadaviek na reklamu je jeho tvrdenie, že každý produkt a služba má vlastný „ život“ na ktorý treba nadviazať, na ktorom treba stavať. Tajomstvom jeho úspechu sú:   vysoké požiadavky na kreativitu, pochopenie konzumenta a tvrdá práca. Veril, že kreatívna práca je a vždy bola hnacou silou a jadrom v každej úspešnej agentúre. Neveril dlhým textom, jeho inzeráty pripomínali bilboardy, do popredia dával dôraz na corporate identity.
Dlho predtým ako bol vytvorený koncept integrovanej marketingovej komunikácie L.B. povedal: „Vo svojej podstate nie je reklama sólistom. Je súčasťou skupiny aktivít pod hlavným pojmom marketing , ktoré musia byť navzájom v harmónii.“

ADVERTISING AGENCY.
V súčasnosti patrí  Leo Burnett co.  medzi  vedúce nadnárodné reklamné spoločnosti na svete. So sídlom v Chicagu, riadi sa víziami jej zakladateľa: vytváranie kvalitnej reklamy tvrdou, tímovou, prácou a dobrými vzťahmi  a spoluprácou s klientom.  Je najväčšou  v USA a 7. na svete, stále je v súkromných rukách. Na rozdiel od iných agentúr, ktoré skupovali pod seba pobočky špecializujúce sa na sales promotion, výskum trhu, PR... ostala verná svojej filozofii aj jej pobočky fungujú ako jej jadro v Chicagu.  Pobočka u nás Wictor / Leo Burnett advertising s.r.o vznikla v r. 1992.  Klienti: Procter and Gamble, McDonalds, Philip Morris

"The greatest thing to be achieved in advertising, in my opinion, is believability, and nothing is more believable than the product itself."

"In this business when you start putting the emphasis on counting money rather than getting out better ads and otherwise giving your client better service you soon learn that there is very little money to count."

Oboduj prácu: 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Kľúčové slová

Vyhľadaj ďalšie študentské práce pre tieto populárne kľúčové slová:

#burnet #dialog na recepcii


Odporúčame

Slovenský jazyk » Žurnalistika

:: KATEGÓRIE – Referáty, ťaháky, maturita:

Vygenerované za 0.013 s.
Zavrieť reklamu