Kvalita produktu hotela
Typ práce: Ostatné
Jazyk:
Počet zobrazení: 1 799
Uložení: 139
Kvalita produktu hotela
- A) –definujte produkt hotela
Je to vlastne všetko čo hotel ponúka, čo má schopnosť uspokojiť potreby hostí a vytvoriť súbor zážitkov.
Ide o súbor individuálnych služieb alebo balík služieb
Produkt hotela má niekoľko úrovní:
- Jadro produktu – základný produkt, je to niečo čo hostia považujú za samozrejmosť, zákazník si tento produkt kupuje aby uspokojil svoje potreby
- Reálny produkt – predstavuje kvalitu, značku, štýl
- Rozšírený produkt – dodatočný zážitok pre hosťa, poskytuje niečo čo neočakávame (zľava, darček), je to teda balík služieb a zážitkov, ktoré uspokoja aj také potreby na ktoré doteraz hosť ani len nepomyslel. Hotelier musí najskôr poznať jadro hosťových potrieb, potom môže navrhnúť očakávaný produkt a nájsť spôsoby jeho ďalšieho rozšírenia.
- objasnite pojem typológia hotelov a predstavte tematické hotely
typológia hotelov predstavuje pojem, ktorý slúži na rozlíšenie jednotlivých typov hotela no ktoré zároveň slúžia hosťom na uspokojenie svojej potreby (ubytovanie).
rozlišujeme niekoľko typov hotelov :
hotel , garni hotel, horský hotel, kongresový hotel, wellness hotel, kúpeľný hotel, boutique hotel, apartmánový hotel, botel, motel, penzión
boutique hotel
apartmánový hotel
No taktiež rozlišujeme hotely ktoré sú tematické :
- plážové hotely
-kasíno hotely
-hotely pre lyžiarov
-romantické hotely
-dobrodružné hotely
-golfové hotely
-kúpeľné hotely
-boutique hotely
-luxusné hotely
-obchodné hotely
-rodinné hotely
-charakterizujte produkt v boutique hoteli 5*
Je to ubytovacie zariadenie kategórie hotel, ktoré sa spravidla nachádza v historických budovách, v domoch s architektonickým alebo umeleckým riešením. Zariadenie interiérov je luxusné až exkluzívne. Boutique hotel musí spĺňať požiadavky min. 4*
Medzi najznámejšie slovenské boutique hotely môžeme zaradiť: Marrol´s Bratislava, Tillip House Bratislava, Arcadia Bratislava, Golden Royal Košice, Maraton Hotel Košice
-charakterizujte pojem kvalita produktu v hotelierstve
Hotel má poskytovať klientovi také služby, aké očakáva a na takej úrovni, aby bol spokojný.
Kvalita je schopnosť služby uspokojiť potreby zákazníkov, ktoré môžu byť zákazníkom vyslovené, nevyslovené alebo neuvedomelé.
B)-vysvetlite zásady tvorby balíkov služieb
zostavujeme ich pre konkrétnu skupinu zákazníkov musíme poznať ich potreby aby sme vedeli aké úžitkové hodnoty od takto ponúkaného produktu očakávajú sú kombináciou služieb, pričom cena za balík je vždy nižšia ako súčet jednotlivých služieb
-uveďte spôsoby hodnotenia kvality v hoteli
- koncepcia štandardov kvality
Štandardy = normy, ktoré upravujú celý komplex vzťahov v určitej špecifickej oblasti.
Štandardy môžu byť medzinárodné, národné, regionálne, mestské, obecné, podnikové. podnikové.
Štandardy podnikov poskytujúcich hotelové služby sa týkajú:
- vybavenosti hotelov, hotelových izieb
- pracovných procesov / nákup, výroba, predaj/
- technologických postupov / receptúry/
- týkajúce sa pracovníkov - osobná špecifikácia /požiadavky na pracovníkov v jednotlivých profesiách
- komunikácie
- produktov a služieb
- informačného systému /Horec a softwary/
- koncepcia kvality na základe noriem
ISO - medzinárodná norma
EN - európska norma
STN - slovenská technická norma
- zameranie na hosťa
- vedenie a riadenie zamestnancov /jednotné smerovanie hotela/
- zapojenie zamestnancov /využitie ich schopností v prospech hotela/
- procesný prístup /činnosti a zdroje sa riadia ako proces/
- systémový prístup k manažérstvu /identifikácia, pochopenie a riadenie vzájomne previazaných procesov ako systému/
- trvalé zlepšovanie /výkonnosti/
- prístup k rozhodovaniu na základe faktov /analýza údajov a informácií/
- vzájomne výhodné vzťahy s dodávateľmi /vzájomná závislosť/
- koncepcia Total Quality Management TQM Komplexné manažérstvo kvality
TQM znamená cieľavedomé vytvorenie a riadenie sociálno-technického systému.
Základné zásady TQM:
- kolektívny prístup s jednotným cieľom
- permanentná snaha všetkých o dosahovanie vysokej kvality
- orientácia na hosťa - hosť je kráľ, celý proces začína želaním hosťa a končí spokojnosťou hosťa
Výsledok TQM:
- zvyšuje sa kvalita produktu hotela
- zvyšuje sa spokojnosť hosťa, dosahuje sa jeho „vernosť“ k hotelu
- zvyšuje sa konkurencieschopnosť hotela
- zvyšuje sa spokojnosť zamestnancov
- zlepšuje sa image hotela
- zvyšuje sa hodnota hotela
-popíšte druhy hotelových izieb
hotelová izba je uzamykateľný ubytovací priestor, ktorý je vetrateľný. Obytná miestnosť je osvetlená denným svetlom, vo vykurovacom období sa musí vykurovať. Súčasťou môže byť hygienické zariadenie a predsieň. Môže mať balkón alebo terasu.
Druhy :
Jednolôžková - môže mať jedno príležitostné lôžko /prístelku/extra bed, zvyčajne bez balkóna
Dvojlôžková- môže mať 1-2 príležitostné lôžka ( ktoré sú oddelené alebo vedľa seba , alebo je jedna široká posteľ (double room)
Apartmán - súbor min. 2 miestností( jedna je obývacia druhá spálňa)
Half Suite- spálňová a obývacia časť sú spojené ale zároveň opticky oddelené
Štúdio -jedna miestnosť ktorá slúži ako spálňa, obývačka, kuchyňa, počet lôžok 1-2
Izba pre rodičov a deti-2 susediace spálne prepojené dverami
Izba pre telesne postihnutých- bezbariérový prístup
Mezonet- jedna izba, lôžka sú v hornej časti izby , prístupné schodmi
Izba pre nefajčiarov
Dámska izba
Izba pre V.I.P. hostí
Prezidentská izba - luxusná izba
C)-zostavte zoznam atraktivít, ktoré by ste zahrnuli do balíkov služieb pre hotel v Trenčíne
-vysvetlite účtovanie propagačných materiálov
513/221,321
513 - účtujú sa tu len propagačné materiály ktoré sú nad sumu 16,16€ a tie propagačné materiály ktoré nedovŕšili sumu 16,16€ sa účtujú na účet číslo 501
Podobné práce | Typ práce | Rozsah | |
---|---|---|---|
Produkt hotela ako reťaz služieb | Ostatné | 358 slov |