Produkt podnikov reštauračného stravovania
Typ práce: Ostatné
Jazyk:
Počet zobrazení: 2 014
Uložení: 115
Produkt podnikov reštauračného stravovania
A)-opíšte produkt v otvorenej forme spoločného stravovania
Prevádzky s otvorenou formou spoločného stravovania – hotel, reštaurácia, bufet, samoobslužná jedáleň – sú to všetky druhy zariadení, ktoré sú prístupné verejnosti
Produkt gastronomického zariadenia tvoria:
-vecné statky – jedlá, nápoje, doplnkový tovar
-služby – obsluha, hostí, spoločensko-zábavné služby
-prostredie, zážitok
Produkt gastronomického zariadenia závisí od:
- charakteru podniku
- cieľovej skupiny, dopytu – uspokojeného, potencionálneho
- technologického vybavenia podniku – štruktúry, množstva a výrobnej kapacity zariadení
- štruktúry a počtu zamestnancov
- úrovne znalostí a zručností zamestnancov
- systému obsluhy
- flexibilnosti vo vzťahu k novým gastronomickým trendom
- sezóny
- situácie v zásobovaní
- konkurencie
- HACCP, bezpečnosti práce
- definujte nové trendy v gastronómii
Súčasnú gastronómiu ovplyvňujú rôzne vplyvy, ktoré musíme stále sledovať:
-nové stroje a technológie, nové suroviny, požiadavky stravníkov, úspora energií
Niektoré nové spôsoby prípravy pokrmov – mikrovlnný ohrev, indukčný ohrev sú obohatené o vylepšené niekoľko storočí známe spôsoby – varenie v pare, varenie pod tlakom
Delta systém pečenia – pečenie pri teplote 30-70C, niekoľko hodín = vysoká výťažnosť mäsa
Konvektomaty, mikrovlnné rúry, teplovzdušné rúry, indukčné sporáky, grilovacie zariadenia, šokové mraziče, vákuové balenie
Cook and chill – variť a schladiť
Medzi nové suroviny v gastronómii - nízkotučné, biopotraviny, convenience, exotické chute
Molekulárna kuchyňa – zmena textúry potravín, spracovanie bielkovín a iných živín tak že sa štruktúra potravín zmení a tým sa zmení aj ich chuť. Je na to potreba veľká teoretická znalosť kuchára
Zážitková gastronómia, otvorená kuchyňa, degustačné menu, gastro divadlo, slow food, fast food, fast casual, power food, finger food, fusion cuisine, wellness food,
-charakterizujte Fast food a popíšte formy predaja v zariadeniach rýchleho stravovania
je to rýchle stravovanie
Znaky: rýchlosť, jednoduchosť, cenová dostupnosť
Čím menší sortiment, tým produktívnejší podnik!
Nachádzajú sa na miestach, kde je veľký pohyb ľudí: centrá miest, obchodné centrá, dopravné uzly, kultúrne a športové podujatia, čerpacie stanice,.... Zákazníci sa chcú rýchlo najesť a odísť.
Formy predaja:
- konzumácia na mieste:
- pultový predaj: bufet, bistro
- výdajná linka: samoobslužná jedáleň
- trhovisko /free flow/: samostatné stánky v obchodnom priestore
- konzumácia mimo zariadenia /take away/:
- automatový predaj /vending/
- predaj cez ulicu
- do auta
- rozvoz alebo donáška /home delivery/
- donáška – do domu, do firmy
- mobilný predaj – pojazdná predajňa – vozík, príves
- stánkový predaj – pevné alebo prenosné stánky
- predaj počas podujatí – košíkový predaj, prenosné stánky
B)-charakterizujte produkt cateringovej firmy:
Catering: dodávanie stravovacích služieb na určené miesto
Zabezpečuje: stravovacie služby, inventár, výzdoba, program, moderovanie, hudba, osvetlenie, stany, hostesky, barmanská alebo kuchárska show, vyhliadkové lety, jazda na koni, relax, ochranka, šermiarov, pozvánky, tlmočnícke služby,... Musí mať informácie o objednávateľovi.
Miesto konania:
- v priestoroch objednávateľa: vo firme, v súkromí
- v priestoroch, ktoré prenajme cateringová firma: zámocká záhrada, nádvorie hradu, vínna pivnica, námestie, loď, múzeum, galéria,...
- Podujatia: firemné alebo súkromné podujatia, kongresy, Coffee break, podujatie v rôznom štýle: staroveké Grécko, rozprávkové motívy, techno, country, keltský večer,...
-zvoľte formu slávnostnej hostiny pre zákazníkov cateringovej firmy, navrhnite materiálne a personálne zabezpečenie s využitím outsourcingu
Outsourcing: alternatíva podnikania, kde existuje dohoda podľa ktorej 1 spoločnosť poskytuje služby inej spoločnosti, ktorá by si ich však mohla realizovať aj sama
Podstatou je využívanie cudzích zdrojov na dosahovanie vlastných cieľov spoločnosti.
Spoločnosť, ktorá využíva outsourcing nemusí investovať do vzdelávania pracovníkov, nemusí viesť agendu súvisiacu s pracovníkmi, nemá ekonomické riziká.
Je zabezpečená vyššia efektivita a predovšetkým umožňuje orientáciu na kľúčové činnosti podniku.
Nevýhody: závislosť od najmä v kvalite a spoľahlivosti, únik know-how, väčšie nároky na koordináciu.
Partnera pre outsourcing by firmy mali vyberať podľa nasledovných kritérií:
- podľa mena, ceny partnera
- či sú na trhu dlho
- spoľahlivosť
- znalosť odboru
- ako často sa vynovujú – frekvencia inovácie
-vymenujte niektoré známe cateringové firmy na Slovensku a v regióne
Presto, s.r.o., Bratislava
Adriana P&K, s.r.o., Trnava
Dobré jedlo, s.r.o., Bratislava
F & M Catering s.r.o., Bardejov
Storm Gastro, s.r.o., Bratislava
Sharkam Bratislava
CpService Prievidza
Royal catering Bratislava
V Trenčianskom kraji:
Panorama club Trenčín
Spicybrown Trenčianske Teplice
Party Partners, s.r.o. Trenčín
Dantes Catering SK, s.r.o. Trenčín
Daily-Rest Nové Mesto nad Váhom
C)-zaúčtujte DPH na vstupe a na výstupe
PFA za nákup tovaru
-cena tovaru 2000,- 131
-DPH(20%) 40,- 343
-cena obstarania 2400,- 321
VPD za nákup materiálu
-cena materiálu 111
-DPH 343
-celková cena obstarania 211
VFA za predaj vlastných výrobkov
-cena vlastných výrobkov 601
-DPH 343
-predajná cena 311
PPD za predaj služieb
-cena za služby 602
-DPH 343
-predajná cena brutto 211
Kľúčové slová
Vyhľadaj ďalšie študentské práce pre tieto populárne kľúčové slová:
#Gastronomické spoločenské podujatia