Tvorba ceny ubytovacích a doplnkových služieb

Spoločenské vedy » Ekonómia

Autor: katarina05 (19)
Typ práce: Ostatné
Dátum: 27.11.2020
Jazyk: Slovenčina
Rozsah: 825 slov
Počet zobrazení: 2 152
Tlačení: 140
Uložení: 129

Tvorba ceny ubytovacích a doplnkových služieb

A)-charakterizujte rovnovážnu cenu

Je to cena, ktorá sa používa keď je trh v rovnováhe, to je keď sa ponuka rovná dopytu. To znamená že ponúkané množstvo tovaru sa rovná požadovanému množstvu. Rovnováha nastáva vtedy, ak sa množstvo tovarov, ktoré sú spotrebitelia ochotní kúpiť zhoduje s množstvom tovarov, ktoré sú výrobcovia ochotní vyrobiť za danú cenu.

-uveďte faktory, ktoré ovplyvňujú krivku dopytu a ponuky

Faktory ovplyvňujúce krivku dopytu:

  • cena daného tovaru
  • cena substitučného tovaru (miesto 45 g rožku kúpime 50 g žemľu/
  • dôchodok obyvateľstva
  • počet domácností
  • množstvo požadovaného tovaru

Faktory ovplyvňujúce krivku ponuky:

  • cena ponúkaného tovaru
  • cena subst. tovarov
  • množstvo ponúkaného tovaru
  • náklady spojene s výrobou tovaru

-uveďte marketingové stratégie pre tvorbu cien nových produktov

Pri tvorbe ceny sa prihliada na to, či ide o nový alebo známy produkt

Pri známom produkte sa berú do úvahy ceny konkurencie a podmienky na trhu

Pri novom produkte môžeme zvoliť rôzne stratégie:

  • Výnosová cena: cena nového produktu sa pohybuje nad priemerom konkurenčných cien, ide o produkt, ktorý sa nebude dať dlhšiu dobu napodobniť alebo produkt, ktorý získal podporu solventných zákazníkov. Predpokladom je účinná podpora predaja. Na začiatku predaja je stanovená vyššia cena s rezervou pre cenové ústupky.
  • Prieniková cena nízka cena nového produktu je na začiatku predaja, kým je objem realizácie nízky, strata sa kryje z výnosov iných produktov, pri získaní pozície na trhu sa predaj stáva rentabilným
  • Šľahačková cena - vysoká cena pre solventného klienta, u klienta vyvoláva pocit vysokej kvality a komfortu
  • Linkovaná cena má minimálnu odchýlku od ceny akceptovanej trhom
  • Psychologická cena („baťova cena“)vyvoláva záujem o produkte, lebo sa javí nižšia
  • Jednotná cena pre balík služieb

Stratégia nízkych cien má viac negatív:

  • Zákazníci zaradia podnik s nízkymi cenami k nečestným
  • Dojem nízkej kvality
  • Štruktúra zákazníkov bude iná ako podnik očakáva
  • Neskôr bude ťažké zvýšiť ceny včas a so ziskom

-objasnite tvorbu pultovej ceny ubytovania

  • je maximálne /brutto/ cena, jednotná pre všetky druhy klientely v konkrétnom ubytovacom zariadení,
  • je viditeľne umiestnená na recepcii,
  • uplatňuje sa pri predaji pasantskému klientovi, ktorý nemá rezerváciu,
  • uplatňujú sa z nej zľavy pre niektorých klientov
  • poskytujú sa z nej provízie sprostredkovateľom

Neetické správanie CK: od hotela majú províziu a ešte navyšujú ceny ubytovania nad pultovú cenu a rozdiel si nechajú. Takýmto správaním poškodzujú hotel, pretože na trhu uvádzajú zvýšenú cenu.

Ceny ubytovania sa kalkuluje spravidla na jeden rok, minimálne na pol roka.

Ceny musia byť známe pred rokovaniami so sprostredkovateľmi a pred ponukou na veľtrhoch

Cena musí pokryť: náklady, priniesť primeraný zisk, obsahuje riziko z neobsadenia

Cena sa určí tak, aby sa mohli poskytovať zľavy a provízie sprostredkovateľom

Cena musí byť konkurencie schopná a akceptovateľná zákazníkmi.

-vysvetlite pojem cenová diferenciácia a ceny so zľavou

Podnik odmeňuje zákazníkov za očakávané nákupné správanie:

  • Zvýhodnenie nákupu s väčším množstvom tovaru (3 kusy za cenu 2 kusov)
  • Zľavy pre stálych zákazníkov
  • Vernostné programy
  • Zľavy pre cieľové skupiny (deti, seniori, firmy, skupiny)
  • Časové zľavy: - uvádzacie ceny

- sezónne ceny

- veľtrhové ceny

- víkendové ceny

- Happy hours – v určitých dňoch a hodinách zľava na určitý tovar

Cenová diferenciácia je nástrojom cenovej politiky, zákazníci radi vyhľadávajú zľavy

Rozdelenie cien podľa určitých kritérií. napr.:

  • podľa druhu izby: jedno lôžkové, dvoj lôžkové, prístelka, nadštandardne vybavená izba, izba pre telesne postihnutých
  • podľa ďalších služieb: v cene môže byť započítaná: strava – plná penzia, pol penzia, štvrť penzia, bazén, sauna, parkovanie,...
  • podľa umiestnenia hotela, izby: výhľad z izby, poschodie, orientácia izby na svetovú stranu, dopravná dostupnosť, atraktivita lokality,...
  • podľa obdobia: mimo sezóna, sviatky, prázdniny, víkendy, špičková sezóna,...
  • podľa spôsobu platby: v hotovosti, kartou, bankovým prevodom, vopred zálohu

Zľavy sa poskytujú za podmienok stanovených hotelom. Poskytujú sa iba na časť ubytovacej kapacity. S poskytnutím zliav sa musí vynaložiť maximálne úsilie na zvýšenie dopytu. Zľavy sú zákazníkmi vyhľadávané, poskytujú sa za protihodnotu:

  • v mimosezónne, balíky služieb
  • pre V.I.P. hostí
  • pre stálych zákazníkov
  • pre zamestnancov CK, hotelovej siete
  • pre seniorov v mimosezónne
  • pre novinárov
  • pre novomanželov
  • pre skupiny

Cenové rabaty: zľavy a zrážky z ceny, ktorými chce podnik odmeniť konečných spotrebiteľov, využívajú sa najmä tieto rabaty:

  1. naturálne – tovar naviac (zadarmo)
  2. funkčné – poskytujú sa predajcom – spotrebiteľom
  3. časové – uvádzací, sezónny, veľtrhový
  4. vernostný – poskytuje sa verným zákazníkom

 

  1. B) rozčleňte doplnkové služby v hoteli na platené a neplatené

Platené: internet, hotelový taxík, požičanie športových potrieb, wellness, čistiareň, parkovisko, kaderníctvo, mini bar, zviera na izbe, prístelka, room service, kongresové služby, hostesky, zmenáreň, faxové a kopírovacie služby

Neplatené: budenie hostí, úschovňa batožiny, informačné služby, služby recepcie, consierge, sušič vlasov, trezor, parkovanie vo dvore hotela, prístelka

-uveďte spôsoby ocenenia doplnkových služieb v hoteli

Stanovenie poplatku je riešené podľa špecifika danej služby. Môže byť stanovené rôznymi spôsobmi.

  • parkovisko, garáž: do 5hod., nad 5hod.
  • prenájom spoločenských miestností: 1hod., 6hod., 12hod.
  • masáž – podľa dĺžky času
  • poplatok za slnečníky, ležadlá
  • poplatok za požičanie tenisovej rakety
  • poplatok za požičanie kancelárskej techniky
  • kopírovanie – za 1 stranu
  • biliard – za 1 žetón
  • pranie a čistenie – samostatný cenník podľa druhu šatstva, za 1 kus
  • hotelový autobus – na výlety a prepravu
  • tranzit z letiska – cena na 1km

C)-zaúčtujte nasledujúce druhy tržieb:

Predaj vlastných výrobkov na faktúru

-cena výrobkov /601

-DPH /343

-celková cena 311/

Predaj tovaru v hotovosti 211/604

Predaj služieb v hotovosti 211/602

Predaj nepotrebného materiálu na faktúru 311/642

Predaj skladu v hotovosti 211/607

Oboduj prácu: 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1


Odporúčame

Spoločenské vedy » Ekonómia

:: Aktuálne kurzy mien ECB

:: KATEGÓRIE – Referáty, ťaháky, maturita:

Vygenerované za 0.021 s.
Zavrieť reklamu