Marketingová stratégia pre fiktívny produkt

Spoločenské vedy » Ekonómia

Autor: ivka47
Typ práce: Referát
Dátum: 06.09.2010
Jazyk: Slovenčina
Rozsah: 268 slov
Počet zobrazení: 8 579
Tlačení: 513
Uložení: 554
Marketingová stratégia pre fiktívny produkt (seminárna práca)

Marketingová stratégia pre fiktívny produkt
Úlohou je vybrať a zdôvodniť výber marketingovej stratégie pre fiktívny produkt ktorým je vznášadlo - motorový dopravný prostriedok, ktorý funguje na princípe antigravitácie. Výrobná (produkčná) stratégia – vychádza z predpokladu, že ľudia uprednostňujú výrobky ktoré sú na trhu a môžu si ich dovoliť. Zároveň sa predpokladá, že dopyt prevyšuje ponuku. V prípade automobilového priemyslu je trh viac než nasýtený, čiže túto filozofiu nie je možné na môj produkt uplatniť.

Výrobková (produktová) stratégia – vychádza z podmienky, že zákazníci dávajú prednosť produktom s vyššou kvalitou a lepším vyhotovením. Nebolo by asi správne povedať, že produkt nebude mať vyššieu kvalitu a lepšie vyhodnotenie. Ale je pravdou, že tieto parametre nemajú byť hlavným ťahákom produktu – tým má byť rýchlosť prepravy.

Predajná stratégia – predpokladá, že spotrebitelia nebudú nakupovať produkty firmy bez intenzívneho úsilia o predaj a promotion. Náš produkt však nebude mať žiadnu (resp. bude mať minimálnu) podporu predaja a promotion bude realizovaná iba samotným produktom.

Stratégia spoločenského marketingu – ideou tejto stratégie je poznať potreby a želania zákazníkov a snaha uspokojiť ich účinnejšou formou ako konkurencia a zároveň zvýšiť blahobyt celej spoločnosti. Ide o zosúladenie firemných ziskov, želaní zákazníkov a zároveň o uspokojenie záujmov celej spoloťnosti. Práve túto poslednú podmienku môj produkt nespĺňa, nakoľko sa nezaoberá napríklad riešením environmentálneho problému keďže používa klasický motor.

Môj produkt teda využíva poslednú – marketingovú filozofiu – tá je založená na poznaní potrieb cieľového trhu (tou je potreba prepravy) a zároveň uspokojení týchto potrieb efektívnejšou formou ako konkurencia (v mojom prípade je to uspokojenie potrebyu prepravy, oproti konkurencii však zákazníci ušetria čas nakoľko na prepravu nebudú využívať iba 2D cesty, ktoré sú dnes preplnené, ale budú využívať celý 3D priestor).

Oboduj prácu: 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1


Odporúčame

Spoločenské vedy » Ekonómia

:: Aktuálne kurzy mien ECB

:: KATEGÓRIE – Referáty, ťaháky, maturita:

Vygenerované za 0.012 s.
Zavrieť reklamu