Elektronický obchod

Spoločenské vedy » Ekonómia

Autor: nany7 (24)
Typ práce: Poznámky
Dátum: 29.12.2011
Jazyk: Slovenčina
Rozsah: 182 slov
Počet zobrazení: 2 505
Tlačení: 307
Uložení: 283
Elektronický obchod

Elektronické obchodovanie predstavujú tieto formy:
1. elektronický virtuálny obchod
2. elektronický virtuálny obchodný dom, ktorý sústreďuje viaceré elektronické obchody
3. elektronická virtuálna burza, ktorá sa orientuje prevažne na komodity, tovary a služby

Priebeh z hľadiska zákazníka:
-  zákazník si vyberá tovary prostredníctvom internetového portálu
-  potvrdí výber tovaru
-  po zobrazení platobného príkazu doplní číslo svojho účtu
-  potvrdí platobný príkaz
-  tovar bude doručený zákazníkovi na uvedenú adresu

Priebeh z hľadiska firmy:
-  vytvorenie sídla firmy na komunikáciu so zákazníkmi
-  zabezpečenie prístupu k tovarom a službám a distribúcie k zákazníkom
-  prepojenie internetového sídla so zásobovacím a obchodným reťazcom
-  zabezpečenie on line platieb a vytváranie prepojení s bankami
-  zdokonaľovanie systémov marketingu a vytváranie priestoru na reklamu

Výhody elektronického obchodovania spočívajú v rýchlosti vykonaných transakcií, v minimálnych nákladoch na skladovanie, prevádzkovú réžiu, v nepretržitom kontakte medzi obchodom a zákazníkmi
K nevýhodám patria najmä riziká vyplývajúce z nesprávneho postupu pri komunikácii a z možného zneužitia platobných kariet.

Technológia na elektronické obchodovanie obsahuje takéto technické riešenia:
-  platobné karty
-  digitálne peniaze – predstavujú uložené peniaze ako ekvivalent iných foriem peňazí
-  mikroplatby – platby veľmi malých peňažných čiastok
Oboduj prácu: 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1


Odporúčame

Spoločenské vedy » Ekonómia

:: KATEGÓRIE - Referáty, ťaháky, maturita:

0.017