Čo je marketing?
Autor: nany7
Typ práce: Učebné poznámky
Typ práce: Učebné poznámky
Dátum: 15.01.2012
Jazyk:
Jazyk:
Rozsah: 323 slov
Počet zobrazení: 11 281
Počet zobrazení: 11 281
Tlačení: 885
Uložení: 918
Uložení: 918
Čo je marketing?
3 pohľady:
1) jazykový - market = trh, ing = súčasne prebiehajúca činnosť, riadenie trhu
2) historický
podnikateľské koncepcie:
· výrobná – (1900 – rozvoj techniky, strojová výroba ) trh bol nenasýtený, dať zákazníkom jednoduché a lacné produkty ktoré uspokoja ich potreby
· výrobková – nie všetci chceli jednotný produkt ale mnohý žiadali kvalitnejší produkt ktorý by vyjadroval že ich požiadavky sú vyššie, kvalitu si ale určovali sami
· predajná – koncepcia ktorá vychádzala z možností firmy
- trh bol nenasýtený,
- vychádzalo z toho že produkt ktorý vyrábali a ktorý ľudia kupovali tak budú vyrábať ďalej,
- využívali marketingové nástroje
- cieľom bola maximalizácia zisku pomocou maximalizácie predaja
- predajom ale starostlivosť o zákazníka končí
· marketingová
- tam kde P=S, skôr prevažovala ponuka
- vychádza z trhu a zákazníkov = princíp marketingu
Marketingový mix – 4P (prize, product, place, promotion)
Cieľom marketingovej koncepcie je dosiahnuť zisk ale nie pomocou objemu predaja ale pomocou uspokojenia zákazníka.
· sociálna (eticko-marketingová)- napomáha riešeniu globálnych problémov (znečisťovanie, suroviny , choroby a pod.)
- riešením je napr. vyrábanie ekologických zariadení, recyklovateľné obaly a pod., firmy sponzorsky prispievajú,
3) marketing je súhrn činností ktoré zabezpečujú aby sa dostal správny produkt správnemu spotrebiteľovi v správnom čase, na správne miesto v správnej kvalite a za správnu cenu (dodatok – komunikácia)
správna kvalita
· trhová kvalita
· z pohľadu zákazníka - vnímaná (čiže aké parametre vyžaduje)
správna čas – nepriniesť nový model lyží v lete J
správna miesto – tam kde ho kupuje
správna cena – tá ktorú zákazník akceptuje
Def. č.2 – Marketing je časť procesu riadenia ktorého výsledkom je poznanie, predvídanie, ovplyvňovanie a v konečnej fáze uspokojenie potrieb a prianí zákazníka efektívnym a výhodným spôsobom zabezpečujúcim splnenie cieľov podniku.
poznanie – ak chcem niečo riadiť musím predovšetkým poznať. (ex-post)
predvídanie – ovplyvňovanie- musím so zákazníkom komunikovať
Základné marketingové činnosti podniku:
1) plánovanie – je to analýza > stanovenie cieľov > stratégií > programov
2) realizácia – musím si vytvoriť organizačnú. štruktúru a realizovať programy
kontrola – porovnávanie s plánovanými hodnotami a urobiť návrhy na korekciu
3 pohľady:
1) jazykový - market = trh, ing = súčasne prebiehajúca činnosť, riadenie trhu
2) historický
podnikateľské koncepcie:
· výrobná – (1900 – rozvoj techniky, strojová výroba ) trh bol nenasýtený, dať zákazníkom jednoduché a lacné produkty ktoré uspokoja ich potreby
· výrobková – nie všetci chceli jednotný produkt ale mnohý žiadali kvalitnejší produkt ktorý by vyjadroval že ich požiadavky sú vyššie, kvalitu si ale určovali sami
· predajná – koncepcia ktorá vychádzala z možností firmy
- trh bol nenasýtený,
- vychádzalo z toho že produkt ktorý vyrábali a ktorý ľudia kupovali tak budú vyrábať ďalej,
- využívali marketingové nástroje
- cieľom bola maximalizácia zisku pomocou maximalizácie predaja
- predajom ale starostlivosť o zákazníka končí
· marketingová
- tam kde P=S, skôr prevažovala ponuka
- vychádza z trhu a zákazníkov = princíp marketingu
Cieľom marketingovej koncepcie je dosiahnuť zisk ale nie pomocou objemu predaja ale pomocou uspokojenia zákazníka.
· sociálna (eticko-marketingová)- napomáha riešeniu globálnych problémov (znečisťovanie, suroviny , choroby a pod.)
- riešením je napr. vyrábanie ekologických zariadení, recyklovateľné obaly a pod., firmy sponzorsky prispievajú,
3) marketing je súhrn činností ktoré zabezpečujú aby sa dostal správny produkt správnemu spotrebiteľovi v správnom čase, na správne miesto v správnej kvalite a za správnu cenu (dodatok – komunikácia)
správna kvalita
· trhová kvalita
· z pohľadu zákazníka - vnímaná (čiže aké parametre vyžaduje)
správna čas – nepriniesť nový model lyží v lete J
správna miesto – tam kde ho kupuje
správna cena – tá ktorú zákazník akceptuje
Def. č.2 – Marketing je časť procesu riadenia ktorého výsledkom je poznanie, predvídanie, ovplyvňovanie a v konečnej fáze uspokojenie potrieb a prianí zákazníka efektívnym a výhodným spôsobom zabezpečujúcim splnenie cieľov podniku.
poznanie – ak chcem niečo riadiť musím predovšetkým poznať. (ex-post)
predvídanie – ovplyvňovanie- musím so zákazníkom komunikovať
Základné marketingové činnosti podniku:
1) plánovanie – je to analýza > stanovenie cieľov > stratégií > programov
2) realizácia – musím si vytvoriť organizačnú. štruktúru a realizovať programy
kontrola – porovnávanie s plánovanými hodnotami a urobiť návrhy na korekciu
Podobné práce | Typ práce | Rozsah | |
---|---|---|---|
Marketing – Distribučný kanál, produkt, cena, distribúcia, reklama | Referát | 3 354 slov | |
Marketing mix | Ostatné | 2 052 slov | |
Marketing | Ostatné | 719 slov | |
Riadenie a organizácia predaja (Marketing) | Ostatné | 819 slov | |
Marketing – Primitive, mass marketing, difference marketing, marketing of future | Referát | 627 slov | |
Marketing - najvhodnejsia definícia | Referát | 472 slov | |
Čo je marketing? | Referát | 568 slov | |
Marketing a marketingový mix | Ostatné | 488 slov | |
Odbyt a marketing | Referát | 3 546 slov | |
Podstata a význam marketingu | Ostatné | 1 788 slov | |
Definícia marketingu, Historický vývoj marketingu, Podnikateľské koncepcie | Referát | 501 slov | |
Personálny marketing | Referát | 655 slov | |
Marketing a logistika | Referát | 270 slov | |
Obchod a marketing (Seminárna práca) | Referát | 1 219 slov | |
Pojem, podstata a ciele marketingu, nástroje MARMIXU | Ostatné | 1 965 slov |
Vyhľadaj ďalšie študentské práce pre tieto populárne kľúčové slová:
#marketing #čo je marketing #marketingový mix #Ekonomika marketing maturitná téma #ciele a ulohy marketingu #maturitné otázky marketing #nástroje marketingu #ekonomika marketing referaty #podnikatelske koncepcie #maturitne temy marketing #marketingové koncepcie #marketing ekonómia #marketing, esej #čo je to produkt #marketing a logistika #marketingový mix maturita #vyznam marketingu #marketingove nastrije #marketing maturitne otazky #marketingový mix 4pDiskusia: Čo je marketing?
Pridať nový komentárOdporúčame
Spoločenské vedy » Ekonómia
:: Aktuálne kurzy mien ECB
:: KATEGÓRIE – Referáty, ťaháky, maturita:
Vygenerované za 0.014 s.