Vnútorný obchod – maloobchod

Spoločenské vedy » Ekonómia

Autor: maturanti
Typ práce: Referát
Dátum: 23.11.2012
Jazyk: Slovenčina
Rozsah: 2 724 slov
Počet zobrazení: 10 237
Tlačení: 494
Uložení: 502
Vnútorný obchod – maloobchod
 
a) Charakteristika maloobchodu

Maloobchod je to súhrn takých činností, ktoré bezprostredne súvisia s predajom tovaru spotrebiteľovi pre osobnú potrebu. V národnom hospodárstve má veľmi dôležité postavenie, lebo zabezpečuje presun tovaru od výrobcu k spotrebiteľovi.
 Znaky maloobchodu
- centralizovaný nákup z veľkoobchodu, alebo od výrobcu
- decentralizovaný predaj spotrebiteľom
- predaj v malých množstvách
- predaj tovaru spotrebného charakteru
- predaj za hotové, resp. na creditnú kartu
·  Druhy maloobchodných predajní
- špecializované predajne - hlboký sortiment, špeciálne značky (DIOR)
- obchodné strediská - veľký počet nezávislých predajcov (CASSOVIA, OPTIMA)
- obchodné domy - široký sortiment v jednotlivých oddeleniach, jeden vlastník (CARRFOUR, HYPERNOVA)
- supermarkety - veľké samoobslužné predajne (400 -1000m2), minimálne 5 pokladní
  - predaj tovarov častej spotreby, nižšie ceny, pravidelné akcie
- hypermarkety - obrovské samoobslužné predajne (nad 20 000m2), veľký počet pokladní
- široký sortiment predaja, nižšie ceny, letákové akcie, poskytujú rôzne služby, sú situované mimo centra, veľké parkoviská
- predajné sklady DISCONT veľkoobchodný sklad spojený s predajom pre členov
- predajne s predĺženou prevádzkou - menšie predajne v blízkosti bydliska
    - predĺžená doba predaja až NON STOP, tovar bežnej potreby,  vyššie ceny, pravidelný okruh zákazníkov
·  Pracovný proces v predajni
Sú to činnosti od prebierky tovaru až po prechod tovaru ku kupujúcemu.
Hlavné činnosti - zamerané na predaj tovaru  - usporiadanie a prezentácia tovaru,  výber tovaru a sústredenie tovaru na miesto platenia, inkaso za tovar cez ERP, výdaj tovaru, balenie
Vedľajšie činnosti - príjem a uskladnenie tovaru,  príprava tovaru (porciovanie, váženie, balenie,..), služby viazané na predaj - darčekové balenie, pohyb obalov
Pomocné činnosti - bezpečnosť predaja, protipožiarna ochrana, čistota, klimatizácia a iné.
·  Etapy činnosti v predajni
Príjem tovaru - fyzické prevzatie tovaru, pozostáva z činnosti:
- odber  tovaru - kontrola obsahu dodávky čo do množstva a hmotnosti, preverenie neporušenia obalov, porovnanie signa pri nezrovnalosti - reklamácia
- prebierka tovaru - kontrola dodávky podľa dodacieho listu, dôsledná kontrola kvalitatívna a kvantitatívna
Skladovanie tovaru - uloženie tovaru na príslušné miesto v sklade, rovnaké zásady ako vo veľkosklade,
Príprava tovaru na predaj - rôzne činnosti, ktorých cieľom je  urýchliť proces predaja, upraviť tovary pred predajom. Sú to operácie - porciovanie,  váženie,  balenie,  montáž,  označenie tovaru cenou
Vlastný predaj - obsluha zákazníkov - privítanie zákazníka, zistenie jeho želania, predkladanie tovarov, pomoc pri výbere, inkaso za tovar.
Poskytovanie služieb zákazníkom - sú to tzv. Obchodno-technické služby.
Služby, ktoré znižujú spotrebu času na nákup - donáška do domu, zásielkový predaj,
Služby pri ponuke a predaji tovaru - poradenstvo, odborné predvádzanie výrobku,  dovoz tovaru do bytu, inštalácia, drobné úpravy, darčekové balenie
Ostatné služby - opravy, servis, úschova batožín, detský kútik, parkovisko, WC, telefón,..

c) Nástroje platobného styku v maloobchode

Zúčtovanie záväzkov a pohľadávok vo maloobchode využíva predovšetkým nástroje hotovostného aj bezhotovostného platobného styku  (viď témy č.2,10,18)
Úhrada faktúr dodávateľom – v hotovosti aj bezhotovostne
Platby za tovar – v hotovosti
Vklad v hotovosti na bežný účet (odvod hotovosti z pokladne na bežný účet) :
Vloženie hotovosti v pokladnici banky sa robí pomocou príjmového pokladničného dokladu. Týmto dokladom sa vkladá hotovosť na vlastný účet alebo na účet iného príjemcu. Klient predloží príjmový doklad pracovníkovi odboru služieb v banke, ktorý ho likviduje, t.j. skontroluje po formálnej a vecnej stránke. Kontroluje úplnosť a správnosť vyhotovenia dokladu, t. j. správne vyplnenie dokladu, či je rovnaká suma uvedená číslami a slovami. Pokladník je povinný zisťovať pravosť, platnosť a neporušenosť peňazí. Po prevzatí peňazí označí pokladník všetky diely dokladu odtlačkom realizačnej pečiatky a svojím podpisom / značkou. Po spracovaní v banke dostane jeden diel dokladu  platiteľ. O prijatej hotovosti sa vedie evidencia (výpočtová technika)
Využitie služieb denného a nočného trezoru  na vklad hotovosti ( odvod tržieb)
Podnikateľ využíva túto službu na základe zmluvy s bankou, banka mu poskytne aj technické prostriedky k realizácii vkladu. Suma je vložená do trezoru v kazete podľa pravidiel roztriedenia peňazí aj s vyplneným príjmovým pokladničným dokladom. Trezor pracovníci banky otvárajú komisionálne, vložená suma sa prevedie na účet klienta a potvrdí sa príjmový pokladničný doklad.
Výber hotovosti z účtu do pokladne
Najrozšírenejší doklad na výber hotovosti je pokladničný šek banky, resp. výberový doklad. Šekovú knižku (pokladničné šeky) predáva banka majiteľovi účtu na jeho písomnú žiadosť. Žiadosť o vydanie šekovej knižky podpisujú osoby uvedené na podpisovom vzore k účtu klienta. Pokladničné šeky sú očíslované a ich odcudzenie alebo stratu musí klient oznámiť banke, ktorá ich vydala. Na výber hotovosti predkladá klient bezchybne vyplnený pokladničný šek pracovníkovi odboru služieb banky. Ten na predloženom šeku skontroluje:
- úplnosť, správnosť a bezchybnosť vyplnenia
- zhodu sumy uvedenej v číslach a slovami
- platnosť šeku - či od jeho vystavenia neuplynulo viac ako 14 dní (deň vystavenia šeku sa nepočíta)
- správnosť súčtu vyberaných súm podľa konštantných symbolov s celkovou sumou šeku
- označenie firmy a podpisy na šeku s podpisovým vzorom k účtu klienta
Akákoľvek chyba vo vystavenom šeku je dôvodom na vrátenie nevyplateného šeku predkladateľovi. Šek je vyhotovený s priepisom. Pracovník banky zapíše na rube šeku dáta predkladateľa (číslo občianskeho preukazu) a dá mu podpísať šek. Originál šeku odovzdá pokladníkovi banky na výplatu, priepis šeku si ponechá ako účtovný doklad. Originál šeku je pokladničný doklad banky.
Ďalší spôsob je výber hotovosti prostredníctvom výberového dokladu podpísaného majiteľom účtu, resp. disponentom. Klient môže predložiť súpisku ( zoznam požadovaných nominálov).
Pred výplatou je pokladník  povinný preskúmať správnosť likvidácie dokladu, skontrolovať správnosť súpisky, pripraviť požadovanú sumu , prevziať od klienta  doklad  a vyplatiť sumu uvedenú na doklade. Klient musí prijatú sumu skontrolovať v priestoroch pokladne.
 
d) Analýza možnosti zásobovania maloobchodnej predajne VEČIERKA

Vykonajte analýzu zásobovania maloobchodnej predajne potravín VEČIERKA z rôznych zdrojov!
1.) Charakteristika maloobchodnej predajne potravín VEČIERKA
- predĺžená doba  predaja do neskorších večerných hodín
- nízky počet zamestnancov – resp. len majiteľ
- ohraničený sortiment tovaru – tovar bežnej potreby
- časté doplnenie tovaru
- nízke stavy zásob
- nízke denné tržby
- vyššie ceny
- predaj s obsluhou
- stála klientela – bezprostredný vzťah so zákazníkom
2.) Možnosti zásobovania – predajné cesty
a) Priamy nákup u výrobcu – predajné cesty  0-tej úrovne

výhody:
-  nízke ceny
-  záruka kvality a čerstvého tovaru
-  priamy kontakt s výrobcom
-  možnosti úpravy sortimentu
 
nevýhody:
-  minimálny odber, menší ako u výrobcu
-  u drahých výrobkov aj kusový odber
-  nákup len niekoľkých druhov tovaru
-  vzdialenosť – zvýšené náklady na prepravu
-  strata  času pri obstarávaní tovaru – predajňa zatvorená, alebo navyše pracovná sila

rekapitulácia – najmenej výhodný spôsob zásobovania
b) Nákup vo veľkosklade typu Casch + curry

výhody:
- široký sortiment tovaru na jednom mieste
- bezprostredná prehliadka a výber tovaru
- priama kontrola kvality tovaru
- kontrola záručnej lehoty
- vizuálna kontrola veľkosti nákupu
- redukcia nákupu podľa finančných možnosti
- okamžitá distribúcia  tovaru
- okamžitá úhrada za nákup – odpadá  sledovanie splatnosti faktúry

nevýhody:
-  vyššie ceny
-  vlastný odber – strata času, náklady na prepravu
-  sídlo len vo väčších mestách – väčšie vzdialenosti
-  platba v hotovosti
-  povinná registrácia
-  zvýhodnenie väčších odberateľov
-  možnosti krádeže hotovosti väčších čiastok
-  rozsiahla manipulácia s tovarom personálom a aj kupujúcich ohrozujú bezpečnosť
-  fyzická námaha pri manipulácií s nakúpeným tovarom
-  zákaz vstupu deti
-  obmedzený počet kupujúcich na 1 kartu
-  (absencia odborného poradenstva pri nákupe elektroniky)
-  ťažká orientácia o uloženom tovare a nedostatočná informácia od personálu

rekapitulácia:
- vcelku vyhovujúci spôsob zásobovania malej predajni potravín, ak sú umiestnené
v blízkosti takéhoto veľkoskladu
c) Objednávkový systém
Jednorázové nákupy
Pre malú predajňu sú nevýhodné,
Pravidelné zásobovanie v rámci distribučnej siete
Výhodný odber týchto tovarov:
- chlieb, pečivo
- mlieko a mliečne výrobky
- hydina a hydinové výrobky
- pivo
- mrazený tovar

e) Súčasné tendencie v maloobchode

Filiálkové reťazcové predajne - sieť predajní jedného vlastníka na rôznych miestach.
ü Charakteristika: - predávajú podobný tovar
  - centrálny nákup
  - spoločné vlastníctvo a kontrola
ü Výhody: - možnosť nakupovať väčšie množstvá a mať nižšie ceny
    - špecialisti sa zaoberajú tvorbou cien, reklamou, riadením
    - ekonomické výhody
    - presun tovaru medzi predajňami 
 
Franšízingové organizácie - Je to dohoda medzi majiteľom licencie a nezávislým podnikateľom, ktorý kupuje od majiteľa právo poskytovať rovnaké služby, s rovnakou technológiou a právo používať obchodnú značku. Napr. Mc Donalds vlastní viac ako 16 000 reštaurácií s rýchlym občerstvením v 86 krajinách. Z toho 30% má vlastných a 70% typu franšízing.
Účastníci:
- franšízer - poskytovateľ licencie
- franšizant - nadobudateľ licencie
Hlavné zásady franšízingu:
- ide o licenciu na podnikanie na určitú dobu a miesto, pod obchodným menom a
s rovnakou technológiou,
- činnosť sa otestovala na trhu
- obchodná koncepcia sa musí prísne dodržiavať
- nadobudateľ sa zaškolí
- nadobudateľ poskytne zriaďovacie investície potom platí podiel z tržieb
- franšizant podniká na vlastné riziko
Výhody pre farnšízera:
- rýchlejší rozmach vlastnej firmy
- prenikanie na nové trhy
- používa finančné prostriedky iných
Výhody pre farnšizata:
  - meno vzbudzuje pozornosť, dôveru verejnosti a tým možnosť ihneď získať zákazníkov
  - väčšia šanca na úspech
  - poskytne sa mu kvalifikovaná pomoc napr. základné vybavenie, zariadenie, výzdoba, počítačové spracovanie, výber tovaru, poradenstvo, propagácia, ...
Nevýhody pre farnšízera:
- vysoké náklady na služby právnikov
- riziko neúspechu
- výchova možnej budúcej konkurencie
- prezradenie tajomstiev
Nevýhody pre farnšizata:
- nikdy nie je nezávislý
- musí plniť politiku frašízerovej firmy
- nemôže rozširovať ponuku svojich výrobkov
- podlieha kontrole
- povinnosť splácať licenčné poplatky
Zmluva o franšízingu
Je to povolenie - licencia na prevádzku podniku pod názvom a obchodnou značkou materskej spoločnosti. Obsahuje všetky práva a povinnosti oboch strán.

g) Účtovanie hotovostnej platby a operácie pokladňa a bankový účet

Peniaze v hotovosti sa účtujú na účte 211 – Pokladnica. Hotovostná platba sa môže viesť aj v cudzej mene (valuty, šeky a poukážky znejúce na cudziu menu). Stav a pohyb týchto peňažných prostriedkov sa sleduje na osobitnom analytickom účte k syntetickému účtu Pokladnica a to  v Sk ako aj v cudzej mene.
Hotovostná platba sa môže uskutočniť len na základe :
príjmového pokladničného dokladu (PPD) - ním dokumentujeme príjem peňazí do pokladnice
výdavkového pokladničného dokladu (VPD) - ním dokumentujeme výdaj peňazí z pokladnice.
Peniaze uložené na bankovom účte účtovná jednotka  eviduje na  účte 221 – Bankové účty.
Na tento účet prichádzajú platby od odberateľov, uhrádzajú sa záväzky voči dodávateľom, voči daňovému úradu, ale aj záväzky z titulu nemocenského a zdravotného poistenia, dôchodkového zabezpečenia, príspevky na poistenie v nezamestnanosti  a vyberajú sa potrebné sumy do pokladnice. Účtovným dokladom pri účtovaní na spomínanom účte je Výpis z bankového účtu.
Pri prevode peňazí z pokladnice na bankový účet alebo opačne sa používa účet 261 – Peniaze na ceste. Tento účet slúži na časové preklenutie nesúladu medzi jednotlivými účtovnými dokladmi. Pri dotácii alebo odvode peňazí z pokladnice na bankový účet sa vyhotovuje  príslušný pokladničný doklad (PPD alebo VPD podľa toho, či ide o príjem alebo výdaj z pokladne). Ale výpis z bankového účtu  o prevode týchto peňazí ešte nemáme, lebo z technických príčin ho nemôžeme mať v ten istý deň.
Príklad:
VPD  Odvod peňazí z pokladne na BÚ  20 000,-  261/211
VBU  Výpis BÚ o prevode peňazí 20 000,-  221/261
PPD  Dotácia pokladne z BÚ 70 000,-  211/261
VBÚ Výpis BÚ o výbere peňazí 70 000,-  261/221
 
a) Definícia a formy platobného styku
 
·  Definujte pojem platobný styk
Platobný styk (PS) je sústava foriem a spôsobov platenia, umožňujúcich realizovať hotovostné a bezhotovostné presuny finančných  prostriedkov medzi ekonomickými subjektami.
·  Formy a nástroje platobného styku
a)  Z hľadiska formy použitých platobných prostriedkov:
- hotovostný PS (prostredníctvom  obeživa – bankovky, mince, napr. vklad/výber
v hotovosti v pokladnici banky, na pošte, samoobslužným terminálom)
- bezhotovostný PS (prostredníctvom účtovných peňazí, napr. úhradu cez internetbanking,
resp. náhrad peňazí, napr. platba šekom, platobnou kartou)
- kombinovaný PS (hotovostne aj bezhotovostne, napr. platba poštovou poukážkou)
b) Z hľadiska teritória, na ktorom prebieha PS:
-  tuzemský PS
- zahraničný (medzinárodný) PS
Členenie bezhotovostného PS:
Z hľadiska času:
- promptné platenie
- platenie v zmluvných lehotách
- platenie v zákonných lehotách
- platenie s využitím dodávateľského úveru
Z hľadiska banky:
- vnútrobankový PS
- medzibankový PS
Z hľadiska subjektu, ktorý dal príkaz na platbu:
- úhradová forma platenia
- inkasná forma platenia
 
·  Charakteristika jednotlivých foriem platobného styku
Úhradová forma platenia – príkaz na platbu dáva dlžník, t.j. majiteľ prostriedkov na účte.
Platobné nástroje – príkaz na úhradu jednorazový, trvalý  (viď téma č.2, 8)
Inkasná forma platenia – príkaz na platbu dáva veriteľ 
Platobné nástroje – príkaz na inkaso  jednorazový, trvalý, zákonné inkaso, zmluvné inkaso (viď téma č.2, 8)
 
b) Zásady účtovania  jednotlivých foriem platieb

Základnými formami platenia v každej účtovnej jednotke je hotovostná a bezhotovostná platba.
Peniaze v hotovosti sa účtujú na účte 211 – Pokladnica. Hotovostná platba sa môže viesť aj v cudzej mene /valuty, šeky a poukážky znejúce na cudziu menu/. Stav a pohyb týchto peňažných prostriedkov sa sleduje na osobitnom analytickom účte k syntetickému účtu Pokladnica a to tak v Sk ako aj v cudzej mene.
 
Hotovostná platba sa môže uskutočniť len na základe :
príjmového pokladničného dokladu /PPD/ - ním dokumentujeme príjem peňazí do pokladnice
výdavkového pokladničného dokladu /VPD/ - ním dokumentujeme výdaj peňazí z pokladnice.
Peniaze uložené na bankovom účte účtovná jednotka eviduje na  účte  221 – Bankové účty.
Na tento účet prichádzajú platby od odberateľov, uhrádzajú sa záväzky voči dodávateľom, voči daňovému úradu, ale aj záväzky z titulu nemocenského a zdravotného poistenia, dôchodkového zabezpečenia, príspevky na poistenie v nezamestnanosti  a vyberajú sa potrebné sumy do pokladnice. Účtovným dokladom pri účtovaní na spomínanom účte je Výpis z bankového účtu.
Pri prevode peňazí z pokladnice na bankový účet alebo opačne sa používa účet 261 – Peniaze na ceste. Tento účet slúži na časové preklenutie nesúladu medzi jednotlivými účtovnými dokladmi. Pri dotácii alebo odvode peňazí z pokladnice na bankový účet sa vyhotovuje  príslušný pokladničný doklad (PPD alebo VPD podľa toho , či ide o príjem alebo výdaj z pokladne). Ale výpis z bankového účtu  o prevode týchto peňazí ešte nemáme, lebo z technických príčin ho nemôžeme mať v ten istý deň.
Napr.
VPD  Odvod peňazí z pokladne na BÚ  663,-  261/211
VBU  Výpis BÚ o prevode peňazí 663,-  221/261
PPD  Dotácia pokladne z BÚ   2 320,-  211/261
VBÚ Výpis BÚ o výbere peňazí   2  320,- 261/221
VPD  Nákup kancelárskych potrieb 50,- 501/211
VBÚ  Úhrada faktúry za telefón 26,-  518/221
BBÚ  Inkaso za predané výrobky 420,-  221/602

c) Právna ochrana vkladov

V záujme zabezpečenia ochrany finančných prostriedkov občanov uložených vo všetkých bankách a pobočkách zahraničných bánk na Slovensku bol  prijatý zákon NR SR  č. 118/1996 Z. z. o ochrane vkladov, niekoľkokrát novelizovaný (posledná zmena vo februári 2006).
S účinnosťou od 1. júla 1996 bol zriadený Fond ochrany vkladov (ďalej Fond), ktorý zabezpečuje výplatu náhrad z nedostupných vkladov oprávneným vkladateľom v prípade, že banka v dôsledku vlastnej finančnej situácie nebude schopná vyplatiť svojim vkladateľom splatné vklady na požiadanie. Maximálny limit pre vyplácanie náhrad a rozsah produktov, ktoré spadajú pod systém ochrany vkladov určuje zákon. Ochrana sa týka len neanonymných vkladov fyzických osôb, nadácií, neinvestičných fondov, občianskych združení, právnických osôb.  Náhrada sa vypláca vo výške 90% všetkým nedostupných vkladov vkladateľa, najviac však do výšky 20 000,- EUR (prepočítaných na SKK v kurze NBS ku dňu vyhlásenia vkladov za nedostupné).
Do systému ochrany nie sú začlenené vklady na účtoch poisťovní a zaisťovní, obchodníkov s cennými papiermi, búrz, správcovských spoločností a ich depozitárov, prevádzkovateľov lotérií a pod., ďalej verejne obchodovateľné cenné papiere, podielové listy  a rôzne druhy vkladových listov bánk.
Finančné zdroje na prípadné vyplácanie náhrad za vklady sa vo Fonde akumulujú  z finančných príspevkov bánk, účastníkov systému ochrany vkladov. V SR sa účastníkom systému stáva každá banka, ktorá prijíma vklady od fyzických osôb. Zdroje sa tvoria zo vstupných príspevkov bánk (vstupný príspevok vo výške 100 mil. Sk uhradila i Národná banka Slovenska), ročných príspevkov bánk uhrádzaných v štvrťročných intervaloch i z mimoriadnych príspevkov, ktoré banky hradia v mimoriadnych situáciách, keď zdroje Fondu nestačia na vyplatenie. V prípade nedostatku vlastných zdrojov si Fond môže vypožičať finančné prostriedky od NBS, prípadne aj od iných bánk po súhlase NBS. Ďalší nezanedbateľný zdroj Fondu predstavujú úrokové výnosy z investícií do nákupu štátnych cenných papierov.

d) Nové prvky využívané v platobnom styku

Komerčné banky i klienti uprednostňujú elektronickú formu komunikácie prostredníctvom moderných komunikačných médií (telefón, mobilný telefón, osobný počítač s modemom, s pripojením na internet a pod.)
Výhody elektronického bankovníctva:
a)  pre klienta: nie je potrebné navštíviť pobočku banky, stály prístup k účtu 24 hodín denne, nie je potrebné vypisovať príkazy na úhradu, komunikácia možná z ľubovoľného miesta  s príslušným technickým vybavením,
b)  pre banku: znižovanie prevádzkových a mzdových nákladov
Nevýhody elektronického bankovníctva:
a)  pre klienta: musí mať k dispozícii príslušné technické vybavenie a musí ovládať prácu s týmto vybavením,
b)  pre banku: vysoké počiatočné náklady na obstaranie a prevádzku elektronického bankového systému, vysoké nároky na bezpečnosť komunikácie a identifikovateľnosť klienta
Medzi služby elektronického bankovníctva patria: platobné karty, homebanking, internetbanking, telefónne bankovníctvo (call centrum), GSM, SMS banking, samoobslužný terminál.
 
e) Analýza možnosti využitia jednotlivých foriem platobného styku pre zabezpečenie podnikových činností


f) Úhrada bežných poplatkov za bývanie občanov

Pre periodicky sa opakujúce  platby v rovnakej výške (napr. nájomné, ...) – zriadenie trvalého príkazu na úhradu – má vždy písomnú formu, v ktorej sa vymedzené bankové spojenie platiteľa, príjemcu, konštantný symbol, začiatočný  a prípadne posledný termín realizácie príkazu, periodicita platieb a výška platby, nepovinné údaje: variabilný a špecifický symbol
Pre opakujúce sa platby v rôznej výške ( napr. zálohy na energie, telefón,...) – zriadenie trvalého príkazu na inkaso – má vždy písomnú formu, v ktorej sa vymedzené bankové spojenie platiteľa, príjemcu, konštantný symbol, začiatočný a prípadne posledný termín realizácie príkazu, periodicita platieb, nepovinné údaje: variabilný a špecifický symbol. Na rozdiel od trvalého príkazu na úhradu musí platiteľ udeliť príjemcovi súhlas s inkasom z účtu formou dohody s bankou, pri každom inkase dáva príkaz na platbu príjemca – veriteľ, výšky jednotlivých úhrad nemusia byť rovnaké, je možné v súhlase s inkasom stanoviť maximálnu výšku platby, do ktorej sa príkaz bude realizovať.

Oboduj prácu: 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1


Odporúčame

Spoločenské vedy » Ekonómia

:: Aktuálne kurzy mien ECB

:: KATEGÓRIE – Referáty, ťaháky, maturita:

Vygenerované za 0.040 s.
Zavrieť reklamu