Manažment

Spoločenské vedy » Ekonómia

Autor: nany7
Typ práce: Učebné poznámky
Dátum: 13.08.2014
Jazyk: Slovenčina
Rozsah: 328 slov
Počet zobrazení: 4 899
Tlačení: 314
Uložení: 336
Manažment
-  skúma riadenie podnikov v trhovej ekonomike, prostredníctvom ktorého dosahuje podnik svoje ciele
 
Manažérske funkcie:
- plánovanie – vypracúva sa strategický plán podniku
- organizovanie – vytvára sa organizačná štruktúra
- regulovanie – operatívne riadenie – hl. úlohou je zabezpečovať bežný chod riadených procesov, zameriava sa na odstraňovanie odchýlok od plánu
- kontrola – rozbory, analýzy

Hlavné úlohy manažmentu:
-  Riadenie práce a organizácie
-  Riadenie pracovníkov
-  Riadenie operácií a výroby
 
Stratégia a taktika
Manažment ako proces riadenia (plánovanie –> organizovanie –> vedenie –> kontrola –> plánovanie ->...) podniku má nepretržitý charakter, pričom dôležitú úlohu v tomto procese zohráva stratégia a taktika.

Stratégia – formulácia hlavných cieľov a dlhodobých zámerov podniku a ciest, ako ich dosiahnuť.

Rozlišujeme nasledujúce typy podnikových stratégií:
- stratégia rastu – vedie k rozširovaniu podniku, dosahuje sa rastom podielu na trhu, prípadne vstupom na nové trhy. Ukazovatele dokumentujúce stratégiu rastu: rast obratu, rast zisku podniku, rast majetku podniku.
- stratégia stability – zameraná na udržanie existujúceho priaznivého stavu,
- stratégia útlmu – zameraná na obmedzenie podnikateľských aktivít. Môže byť efektívnou stratégiou ak umožní podniku predísť neodvratnému a náhlemu bankrotu.

Transformácia cieľov a postupov do činnosti podniku sa uskutočňuje na základe:
- strategických plánov,
- taktických plánov,
- operatívnych plánov.

Taktika – výber spôsobov a postupov na dosiahnutie plánovaných cieľov.

Poslaním stratégie je uskutočňovať „životne dôležité“ rozhodnutia. Poslaním taktiky je bezprostredne reagovať na vznikajúce problémy. Stratégia a taktika sa vzájomne dopĺňajú.
 
Dobrá stratégia je základom úspešnej taktiky.
Podnikateľský plán je dokument, ktorý by sa mal zostaviť a zapísať pri
začiatku podnikania. Poslúži ako návod a kontrola pre podnikanie a bude
potrebný aj ako súčasť žiadosti o financovanie.
 
Podnikateľský plán sa dá využiť pre celý rad cieľov:
_ ako nástroj prognózy rozvoja firmy - náčrt budúcich aktivít firmy
_ ako nástroj riadenia a plánovania - určitý návod pre prevádzku firmy
_ ako vyhlásenie určené pre verejnosť - stručný popis firmy pre
verejnosť
_ ako obchodný dokument - návrh pre finančné inštitúcie, v ktorom sú
uvedené detaily o tom, ako poskytnuté peniaze pomôžu dosiahnuť
ciele firmy.
Podnikateľský plán možno ľahko prepísať, aby sa zdôraznil ľubovoľný z týchto cieľov.

Oboduj prácu: 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1


Odporúčame

Spoločenské vedy » Ekonómia

:: Aktuálne kurzy mien ECB

:: KATEGÓRIE – Referáty, ťaháky, maturita:

Vygenerované za 0.036 s.
Zavrieť reklamu