Komunikácia v Internete
Typ práce: Referát
Jazyk:
Počet zobrazení: 27 507
Uložení: 1 339
Komunikácia v Internete
Internet je veľmi silný nástroj na komunikáciu medzi užívateľmi. Keďže servery sú schopné pomocou v internete komunikovať, t.j. aj koncoví užívatelia sú schopní a majú obrovské spektrum možností medzi sebou komunikovať.
Komunikáciu užívateľov rozlišujeme:
A/ interaktívnu (Pojem interakcia – znamená vzájomný vzťah, vzájomné pôsobenie.)
Interaktívny spôsob komunikácie je ten, keď si užívatelia vymieňajú informácie (či už textové, grafické, zvukové, alebo video) v reálnom čase. Teda ON-LINE. Okamžite reagujú jeden na druhého. Užívatelia prostredníctvom Internetu môžu okamžite reagovať textovými správami, hlasovou komunikáciou, alebo cez tzv.videokonferencie. Programy, ktoré služia na interaktívnu komunikáciu sú: talk, irc, Mirc, icq, rôzne talkery .
B/ neinteraktívnu
Neinteraktívny spôsob komunikácie je ten, kedy užívatelia nemôžu okamžite reagovať. Teda informácie, ktoré sú vyslané jednou osobou sa k adresátovi dostanú po istom čase a ten na ne reaguje (ak reaguje) s istým časovým odstupom. Za neinteraktívnu komunikáciu považujeme posielanie informácií prostredníctvom e-mailu, odkazovej schránky, SMS ap.
Elektronický poštový klient, server:
Elektronická pošta
Elektronická pošta skrátene e-mail, je nástroj pre neinteraktívnu komunikáciu užívateľov internetu (bez možnosti bezprostredne reagovať; opakom je interaktívna komunikácia, napr. rôzne CHAT kluby). Komunikácia prostredníctvom elektronickej pošty prebieha v podobe správ, ktoré si užívatelia posielajú. Správa sa skladá z tela dopisu a hlavičky.
· Hlavička: · Telo:
- from: (el. poštová adresa odosielateľa) - oslovenie:
- to: (el. poštová adresa príjemcu) - správa:
- subject: (stručná charakteristika správy) - podpis:
- Cc: (zoznam adries, na kt. sa posielajú kópie správ)
Adresa: (ak ste prihlásení, vloži adresu odosielateľa nie je meno.užívateľa@meno.počítača (ferko.flak@zoznam.sk)
· elektronickou poštou môžeme odosielať aj rôzne dokumenty: fotografie, zvukové súbory, dokumenty vytvorené v MS Word, MS Excel, prezentácie v Power Pointe a ďalšie. Dôležité je, aby neboli príliš veľké – vhodné je vojsť sa do 1 MB. (príp. správu „spakovať“ pomocou nástroj RAR, ZIP ) alebo rozdeliť na viac menších častí a odoslať postupne. Pomocou príkazu Procházet... sa dostaneme na disk svojho PC a nájdeme príslušnú dokumenty, ktoré chceme odoslať spolu s napísanou správou.
Ako sa dostane správa od odosielateľa k príjemcovi?
Odosielateľ napíše správu v niektorom klientovi elektronickej pošty napr.(www.pobox.sk, www.post.sk), doplní elektronickú poštovú adresu príjemcu, charakteristiku správy a odošle ju. Klient elektronickej pošty sa postará o to, aby sa táto správa dostala k serveru elektronickej pošty, a ten správu ďalej posiela po internete, až pokiaľ správa nedôjde k serveru príjemcu, kde sa uloží do poštovej schránky príjemcu. Príjemca si môže túto správu pomocou klienta elektronickej pošty prečítať a ďalej s ňou manipulovať.
Práca s elektronickou poštou:
· Ak chceme viacerým príjemcom poslať takmer totožnú správu, len s malými odlišnosťami
(napr.: pozvánky na konferenciu či konkurz), použijeme funkciu hromadná pošta (mail-
merge)
· V prípade, že dostaneme správu, ktorú pokladáme za užitočnú, môžeme ju okomentovať a poslať ďalej inému užívateľovi (forward). Poznávacím zamením je skratka FW pri charakteristike správy. (Subject)
· Pokiaľ odpovedáme na nejakú správu, nemusíme písať jej adresu a môžeme použiť aj obsah pôvodnej správy tak, že si vyberieme funkciu odpoveď (reply).
· Pri posielaní správ je užitočné mať k dispozícii zoznam poštových adries užívateľov (address book), v ktorom môžu byť uvedené i ďalšie kontaktné údaje.
· elektronickou poštou môžeme odosielať aj rôzne dokumenty: fotografie, zvukové súbory, dokumenty vytvorené v MS Word, MS Excel, prezentácie v Power Pointe a ďalšie. Dôležité je, aby neboli príliš veľké – vhodné je vojsť sa do 1 MB. (príp. správu „spakovať“ pomocou nástroj RAR, ZIP ) alebo rozdeliť na viac menších častí a odoslať postupne. (pozri str. 1)
Etické a morálne zásady posielania pošty
- V správach sa vyjadrujme slušne a úctivo
- Myslime na to, že adresát môže mať iný poštový klient ako máme my. Mali by sme preto písať texty bez diakritiky.
- Minimalizujte obsah správy.
- Nezabúdajme uviesť stručnú charakteristiku správy. Neriskujete tak, že si vašu správu adresát neprečíta (môže ju považovať za nositeľa vírusu alebo za nedôležitú a tak ju ani neotvorí).
- Neposielajte rôzne správy ľuďom, ktorí o tom nemajú záujem (tzv. spamy) (neobťažujte ich!)
- Dávajte pozor, čo v posielaných správach píšete. (niekto nepovolaný si to tiež môže prečítať a potom to aj proti vám zneužiť) Nepíšte do správy nič, čo by ste nepovedali nahlas v miestnosti plnej ľudí!
Kľúčové slová
Vyhľadaj ďalšie študentské práce pre tieto populárne kľúčové slová:
#komunikacia v internete #interaktivna komunikacia #komunikácia #elektronická komunikácia #formy komunikácie #informatika #multimedialna komunikacia #etické zásady komunikácie s klientom #typy komunikacie #neinteraktívna komunikácia #komunikacia a jej formy #interaktivna a neinteraktivna komunikacia #formy prezentácie #strucna sprava #graficka komunikacia #spôsoby komunikácie #ústroje komunikácie #spôsoby komunikácie na internete #komunikačné nástroje #co je to email