Oliviero Toscani
Autor: mata
Typ práce: Referát
Typ práce: Referát
Dátum: 02.01.2010
Jazyk:
Jazyk:
Rozsah: 389 slov
Počet zobrazení: 4 910
Počet zobrazení: 4 910
Tlačení: 541
Uložení: 523
Uložení: 523
Syn milánskeho fotoreportéra, absolvent štúdia fotografie v Zurichu, tvorca legendárej reklamnej kampane Benettonu
Toscani pôsobil ako kreatívna hnacia sila mnohých svetoznámych značiek a magazínov, taktiež ako tvorca corporate image a reklamných kampaní napr. pre Esprit, Valentina, Jesus jeans, Chanel... Ako módny fotograf pracoval pre množstvo významných módnych periodík Vogue, Elle, Esquire, GQ...
V rokoch 1882-2000 ( 18 rokov) budoval značku Benetton, a vytvoril z nej jednu z najznámejších na svete. Vytvoril preňu corporate identity, image, strategy. Jeho tvorba od úvodne výsostne humánneho protirasistického hesla UNITED COLORS OF BENETTON cez toľko kritizované a obdivované fotografie – reklamy šokom . Je to nová generácia reklamy ( poukázaním na konkrétny výsek sociálnej reality propaguje výrobok firmy), na ktorú spoločnosť reaguje v zásade dvoma spôsobmi. Odsudzuje jej neetickosť, alebo obdivuje jej nápaditosť, podľa konkrétneho prípadu. Jeho poslednou kampaňou pre Benetton sú fotky väzňov čakajúcich na trest smrti.
Počas svojho pôsobenia v Benettone:
·1990 – zakladá Collors – časopis o zvyšku sveta. Je prvým globálnym časopisom, z ktorého sa opäť stáva kult. Určuje nový trend v časopiseckej a komunikačnej sfére. Vychádza 4x do roka v rozsahu 100-140 strán. Názorne a nezvyklou formou prezentuje fakty ktoré sú samy o sebe šokujúce. Hovoria o rasových rozdieloch, ekológii, náboženstvách, športe, bohatstve...Otvorenosť na fotografiách, ktoré dominujú nepotrebuje vysvetľujúci text. Články sú v 8. jazykoch.
·1993 – zakladá FABRICU – medzinárodné centrum pre výskum umenia a modernej komunikácie. Projektoval ju japonský architekt Tadao Ando. Vychováva mladých umelcov a rekl. pracovníkov formou „learn by practice“. Fabrika produkuje časopisy, knihy, televízne programy, výstavy pre Spojené národy, UNHCR, ARTE, MTV ,RAI... a filmy , ktoré získali ocenenia poroty na filmových festivaloch v Cannes a Benátkach.
Reklamné kanály ktoré Toscani používa , sú rôzne. Najčastejšie sú to klasické billboardy, ale v obľube má aj celosvetové humanitné akcie alebo spoločenské škandály ako formu premysleného public relations. Ale princíp, ktorý všetky kanály zjednocuje, je orientácia na pálčivé problémy súčasnej spoločnosti.
V súčasnosti je kreatívnym konzultantom v Talk Miramax v New Yorku a televíznych projektov. Zaoberá sa kreatívnymi riešeniami a využitiami nových médií. Žije v Toskánsku – produkuje olivový olej a chová kone.
Získal mnoho ocenení : 4 levou v Cannes, Unesco Grand Prix, Grand Prix d´Affichage... Jeho práce boli vystavované na celom svete: Sao Paolo, Benátky, Mexico City...Prednášal vizuálnu komunikáciu na dvoch univerzitách a napísal tri knihy ( Reklama je navoňaná zdochlina 1996, Motlidba ( Prey, 1998 ) - zbierka 141 motlitieb ktoré sú výsledkom rešeršu s mladými ľuďmi, doplnené fotografiami a ilustráciami), taktiez mnoho publikácií zo svojim fotkami ( 1000 Collors- z časopisu Collors).
Toscani pôsobil ako kreatívna hnacia sila mnohých svetoznámych značiek a magazínov, taktiež ako tvorca corporate image a reklamných kampaní napr. pre Esprit, Valentina, Jesus jeans, Chanel... Ako módny fotograf pracoval pre množstvo významných módnych periodík Vogue, Elle, Esquire, GQ...
V rokoch 1882-2000 ( 18 rokov) budoval značku Benetton, a vytvoril z nej jednu z najznámejších na svete. Vytvoril preňu corporate identity, image, strategy. Jeho tvorba od úvodne výsostne humánneho protirasistického hesla UNITED COLORS OF BENETTON cez toľko kritizované a obdivované fotografie – reklamy šokom . Je to nová generácia reklamy ( poukázaním na konkrétny výsek sociálnej reality propaguje výrobok firmy), na ktorú spoločnosť reaguje v zásade dvoma spôsobmi. Odsudzuje jej neetickosť, alebo obdivuje jej nápaditosť, podľa konkrétneho prípadu. Jeho poslednou kampaňou pre Benetton sú fotky väzňov čakajúcich na trest smrti.
Počas svojho pôsobenia v Benettone:
·1990 – zakladá Collors – časopis o zvyšku sveta. Je prvým globálnym časopisom, z ktorého sa opäť stáva kult. Určuje nový trend v časopiseckej a komunikačnej sfére. Vychádza 4x do roka v rozsahu 100-140 strán. Názorne a nezvyklou formou prezentuje fakty ktoré sú samy o sebe šokujúce. Hovoria o rasových rozdieloch, ekológii, náboženstvách, športe, bohatstve...Otvorenosť na fotografiách, ktoré dominujú nepotrebuje vysvetľujúci text. Články sú v 8. jazykoch.
·1993 – zakladá FABRICU – medzinárodné centrum pre výskum umenia a modernej komunikácie. Projektoval ju japonský architekt Tadao Ando. Vychováva mladých umelcov a rekl. pracovníkov formou „learn by practice“. Fabrika produkuje časopisy, knihy, televízne programy, výstavy pre Spojené národy, UNHCR, ARTE, MTV ,RAI... a filmy , ktoré získali ocenenia poroty na filmových festivaloch v Cannes a Benátkach.
Reklamné kanály ktoré Toscani používa , sú rôzne. Najčastejšie sú to klasické billboardy, ale v obľube má aj celosvetové humanitné akcie alebo spoločenské škandály ako formu premysleného public relations. Ale princíp, ktorý všetky kanály zjednocuje, je orientácia na pálčivé problémy súčasnej spoločnosti.
V súčasnosti je kreatívnym konzultantom v Talk Miramax v New Yorku a televíznych projektov. Zaoberá sa kreatívnymi riešeniami a využitiami nových médií. Žije v Toskánsku – produkuje olivový olej a chová kone.
Kľúčové slová
Vyhľadaj ďalšie študentské práce pre tieto populárne kľúčové slová:
#projekt eriodika #Význam sociálnej práce v médiách #vogueDiskusia: Oliviero Toscani
Pridať nový komentárVygenerované za 0.016 s.