Ivy Ledbetter Lee
Autor: mata
Typ práce: Referát
Typ práce: Referát
Dátum: 02.01.2010
Jazyk:
Jazyk:
Rozsah: 373 slov
Počet zobrazení: 3 088
Počet zobrazení: 3 088
Tlačení: 403
Uložení: 380
Uložení: 380
Ivy Ledbetter Lee
„ Lee is known as the most influential person in the PR field because he created it in business „ (Wilcox).
Biografia:
Zakladateľ public relations. Vyštudoval prinstone University. Pracoval ako novinár pre N.Y. Times... Počas 1. sv. vojny slúžil ako riaditeľ publicity a asistent šéfa Am.Červeného kríža. Založil vlastnú PR ag. Parker a Lee ( 1916). Neskôr aj ag. v Európe. Viedol PR pre uhoľný priemysel, Pensylvánske železnice a r. 1914 sa stal poradcom naftového magnáta J. D. Rockefelera. Položil základy press relations. Na základe skúseností usiloval o priaznivú publicitu o banských a železničných nešťastiach: poskytovať rýchle a správne informácie zaujmavé a hodnotné pre verejnosť.
Svoj celoživotný záujem o Sovietsky zväz obrátil na svoju kampaň jedného muža s cieľom akceptácie a uznania Sov. Zväzu, veril, že komercia a voľná výmena myšlienok „ zabije“ bolševizmus. . V USA ho pokladali za zamestnanca a propagandistu Sov. Zväzu . Taktiež pracoval pre nemeckú firmu I.G. Farben Industries, za čo mu pripisovali zas kolaboráciu s Nacistami. Ani jedno sa nikdy nepotvrdilo.
Filozofia:
° bol 1. kto zastával názor, že je lepšie keď je verejnosť informovaná ako neinformovaná.
° vytvoril „ Deklaráciu princípov“ , ktorá mala pomáhať pri tvorbe PR
° videl benefit PR pre big biznis, svoju úlohu videl v predstavení biznissmanov verejnosti a naopak k dosiahnutiu tohto cieľa využíval podporu novín- zásoboval ich informáciami.
° cieľ bol sprostredkúvať informácie, nie reklamu.
Pensylvánske železnice:
Tu si vyskúšal svoje princípy PR, ktorá v tom čase nekomunikovala informácie navonok a malazlé vzťahy s novinármi. On ich však zainteresoval: poskytoval informácie, dával rozhovory a zabezpečil ich cestu ( vlakom) k nešťastiam. Neskôr pracoval pre nich ako vedúci oddelenia pre styk s verejnosťou.
Práca pre Rockefellera:
Pomohol mu vytvoriť priaznivý image počas štrajku jeho zamestnancov v mínových baniach. Rockefeller bol známy ako prísny biznissman. Avšak v štrajku nevedel ako vyriešiť situáciu a tak povolal Leeho : ten išiel do baní priamo od banííkov zistil o čo ide, zaranžoval ich stretnutie s Rockefellerom - diskusiu. Postaral sa o to aby boli prítomné aj médiá. Rockefellerov image sa zmenil na sympatického , biznissmana zaujímajúceho sa o problémy svojich zamestnancov = výsledok : banníci sa pustili okamžite do práce.
Lee začal „revolúciu“ - v informovaní verejnosti, sprostredkúvaním faktov, prostredníctvom ktorých mohla lepšie pochopiť spôsob politiky a podnikania Amerických spoločností.
"You suddenly find you are not running a private business, but you are running a business of which the public itself is taking complete supervision," povedal Lee.
„ Lee is known as the most influential person in the PR field because he created it in business „ (Wilcox).
Biografia:
Zakladateľ public relations. Vyštudoval prinstone University. Pracoval ako novinár pre N.Y. Times... Počas 1. sv. vojny slúžil ako riaditeľ publicity a asistent šéfa Am.Červeného kríža. Založil vlastnú PR ag. Parker a Lee ( 1916). Neskôr aj ag. v Európe. Viedol PR pre uhoľný priemysel, Pensylvánske železnice a r. 1914 sa stal poradcom naftového magnáta J. D. Rockefelera. Položil základy press relations. Na základe skúseností usiloval o priaznivú publicitu o banských a železničných nešťastiach: poskytovať rýchle a správne informácie zaujmavé a hodnotné pre verejnosť.
Svoj celoživotný záujem o Sovietsky zväz obrátil na svoju kampaň jedného muža s cieľom akceptácie a uznania Sov. Zväzu, veril, že komercia a voľná výmena myšlienok „ zabije“ bolševizmus. . V USA ho pokladali za zamestnanca a propagandistu Sov. Zväzu . Taktiež pracoval pre nemeckú firmu I.G. Farben Industries, za čo mu pripisovali zas kolaboráciu s Nacistami. Ani jedno sa nikdy nepotvrdilo.
° bol 1. kto zastával názor, že je lepšie keď je verejnosť informovaná ako neinformovaná.
° vytvoril „ Deklaráciu princípov“ , ktorá mala pomáhať pri tvorbe PR
° videl benefit PR pre big biznis, svoju úlohu videl v predstavení biznissmanov verejnosti a naopak k dosiahnutiu tohto cieľa využíval podporu novín- zásoboval ich informáciami.
° cieľ bol sprostredkúvať informácie, nie reklamu.
Pensylvánske železnice:
Tu si vyskúšal svoje princípy PR, ktorá v tom čase nekomunikovala informácie navonok a malazlé vzťahy s novinármi. On ich však zainteresoval: poskytoval informácie, dával rozhovory a zabezpečil ich cestu ( vlakom) k nešťastiam. Neskôr pracoval pre nich ako vedúci oddelenia pre styk s verejnosťou.
Práca pre Rockefellera:
Pomohol mu vytvoriť priaznivý image počas štrajku jeho zamestnancov v mínových baniach. Rockefeller bol známy ako prísny biznissman. Avšak v štrajku nevedel ako vyriešiť situáciu a tak povolal Leeho : ten išiel do baní priamo od banííkov zistil o čo ide, zaranžoval ich stretnutie s Rockefellerom - diskusiu. Postaral sa o to aby boli prítomné aj médiá. Rockefellerov image sa zmenil na sympatického , biznissmana zaujímajúceho sa o problémy svojich zamestnancov = výsledok : banníci sa pustili okamžite do práce.
Lee začal „revolúciu“ - v informovaní verejnosti, sprostredkúvaním faktov, prostredníctvom ktorých mohla lepšie pochopiť spôsob politiky a podnikania Amerických spoločností.
"You suddenly find you are not running a private business, but you are running a business of which the public itself is taking complete supervision," povedal Lee.
Kľúčové slová
Vyhľadaj ďalšie študentské práce pre tieto populárne kľúčové slová:
#ivy ledbetter lee #ivy leeDiskusia: Ivy Ledbetter Lee
Pridať nový komentárVygenerované za 0.023 s.