Promotion ako súčasť marketingového mixu
Autor: mata
Typ práce: Referát
Typ práce: Referát
Dátum: 02.01.2010
Jazyk:
Jazyk:
Rozsah: 379 slov
Počet zobrazení: 4 443
Počet zobrazení: 4 443
Tlačení: 515
Uložení: 507
Uložení: 507
- Promotion = marketingová komunikácia = súbor bezprostredne pôsobiacich činností masového, skupinového a interpersonálneho charakteru, ktoré smerujú ku zmenám vo vedomostiach, postojoch a správaní cieľovej skupiny vo vzťahu k produktu
- Promotion = aktivita marketingového mixu, ktorá umožňuje priame pôsobenie na zákazníka, jeho postoje a prípadne aj nákupné správanie
- promotion využíva médiá:
o klasické = tlač, rozhlas a televízia
o nové médiá = internet, mobilná komunikácia
- Vytvorenie účinnej kombinácie prvkov MK predpokladá znalosť aspoň základných poznatkov z teórie správania, procesu adopcie myšlienky i teórie komunikačného procesu.
- Komunikáciu podniku nemožno chápať ako samostatnú aktivitu, treba ju skôr vidieť komplexne v spojitosti s ostatnými prvkami marketingového systému.
- Cieľ = ovplyvniť správanie = informácie, ktoré firma podáva majú povzbudiť zákazníka k nákupu jej výrobkov alebo služieb.
- Ciele komunikácie v oblasti postojov zákazníka:
o posilnenie existujúcich postojov v záujme formovania preferenčného správania
o zmena postojov dosiaľ nerozhodnutých členov cieľovej skupiny
• Postoj = prehodnotené stanovisko, pocit a vzťah voči určitému predmetu alebo myšlienke a obvykle sa vyjadrujú v určitej škále obľuby resp. neobľuby.
o tri čiastkové skupiny cieľov = komunikačné/predajné ciele:
• informovanie = najdôležitejší, lebo predtým, ako si zákazník produkt kúpi, musí byť informovaný o jeho existencii a vlastnostiach
• presviedčanie = napr. ak viacerí poskytovatelia ponúkajú podobný produkt > posilňuje sa postoj preferenčnosti v nádeji, že ovplyvní spotrebiteľské správanie
• pripomínanie = ak klientom spoločnosť pripomenie, prečo boli v minulosti s jej službami spokojní, upevňuje ich vernosť a zvyšuje predpoklad opakovaného nákupu
- „sociálny marketing“ = strategický manažérsky princíp, úlohou ktorého je s pomocou marketingových nástrojov priviesť sociálnu zmenu, presadiť sociálnu ideu, resp. zvýšiť akceptáciu celospoločenského záujmu všeobecne alebo u konkrétnej cieľovej skupiny
- Ekonomické úlohy MK:
o upraviť rozloženie a tvar krivky dopytu v prospech produktov firmy = zvýšenie objemu predaja výrobkov za určitú danú cenu
o ovplyvniť elasticitu dopytu = snaha, aby pokles objemu predaja pri zvýšení ceny bol minimálny (neelastický dopyt), pri znížení ceny ale výrazne stúpol (elastický dopyt)
- Promotion mix = komunikačný mix:
o reklama = „nadlinková“ komunikácia prostredníctvom televíznych a rozhlasových spotov, inzerátov v tlači a pod.
o osobný predaj = osobná interakcia medzi dvoma alebo viacerými osobami, pri ktorej je najsilnejšie cítiť spätnú väzbu
o sales promotion = „podpora predaja“ = aktivity, ktoré majú za cieľ vyvolať zvýšenie objemu predaja
o public relations = aktivity smerujúce k budovaniu pozitívneho imidžu firmy nielen u cieľovej skupiny, ale u verejnosti všeobecne
- Postavenie komunikačného mixu v súvislosti marketingového pôsobenia:
- Promotion = aktivita marketingového mixu, ktorá umožňuje priame pôsobenie na zákazníka, jeho postoje a prípadne aj nákupné správanie
- promotion využíva médiá:
o klasické = tlač, rozhlas a televízia
o nové médiá = internet, mobilná komunikácia
- Vytvorenie účinnej kombinácie prvkov MK predpokladá znalosť aspoň základných poznatkov z teórie správania, procesu adopcie myšlienky i teórie komunikačného procesu.
- Komunikáciu podniku nemožno chápať ako samostatnú aktivitu, treba ju skôr vidieť komplexne v spojitosti s ostatnými prvkami marketingového systému.
- Cieľ = ovplyvniť správanie = informácie, ktoré firma podáva majú povzbudiť zákazníka k nákupu jej výrobkov alebo služieb.
- Ciele komunikácie v oblasti postojov zákazníka:
o posilnenie existujúcich postojov v záujme formovania preferenčného správania
o zmena postojov dosiaľ nerozhodnutých členov cieľovej skupiny
• Postoj = prehodnotené stanovisko, pocit a vzťah voči určitému predmetu alebo myšlienke a obvykle sa vyjadrujú v určitej škále obľuby resp. neobľuby.
o tri čiastkové skupiny cieľov = komunikačné/predajné ciele:
• informovanie = najdôležitejší, lebo predtým, ako si zákazník produkt kúpi, musí byť informovaný o jeho existencii a vlastnostiach
• presviedčanie = napr. ak viacerí poskytovatelia ponúkajú podobný produkt > posilňuje sa postoj preferenčnosti v nádeji, že ovplyvní spotrebiteľské správanie
• pripomínanie = ak klientom spoločnosť pripomenie, prečo boli v minulosti s jej službami spokojní, upevňuje ich vernosť a zvyšuje predpoklad opakovaného nákupu
- „sociálny marketing“ = strategický manažérsky princíp, úlohou ktorého je s pomocou marketingových nástrojov priviesť sociálnu zmenu, presadiť sociálnu ideu, resp. zvýšiť akceptáciu celospoločenského záujmu všeobecne alebo u konkrétnej cieľovej skupiny
- Ekonomické úlohy MK:
o upraviť rozloženie a tvar krivky dopytu v prospech produktov firmy = zvýšenie objemu predaja výrobkov za určitú danú cenu
o ovplyvniť elasticitu dopytu = snaha, aby pokles objemu predaja pri zvýšení ceny bol minimálny (neelastický dopyt), pri znížení ceny ale výrazne stúpol (elastický dopyt)
o reklama = „nadlinková“ komunikácia prostredníctvom televíznych a rozhlasových spotov, inzerátov v tlači a pod.
o osobný predaj = osobná interakcia medzi dvoma alebo viacerými osobami, pri ktorej je najsilnejšie cítiť spätnú väzbu
o sales promotion = „podpora predaja“ = aktivity, ktoré majú za cieľ vyvolať zvýšenie objemu predaja
o public relations = aktivity smerujúce k budovaniu pozitívneho imidžu firmy nielen u cieľovej skupiny, ale u verejnosti všeobecne
- Postavenie komunikačného mixu v súvislosti marketingového pôsobenia:
Kľúčové slová
Vyhľadaj ďalšie študentské práce pre tieto populárne kľúčové slová:
#Komunikačný mix #marketingova komunikacia #psychologia zásady presvedčania zákaznikov #ciele a nastroje podpory predaja #socialny marketing #martketingova komunikacia #marketingovej komuňikacie #sales promotion #nakupne spravanie #tlacene media #reklama ako súčasť promotion mixu #komunikačný mix - promotion #reklama ako sposob komunikacie #spravanie sa k zakaznikovi #nástoroje marketingového mixu #komunikácia so zákaznikomDiskusia: Promotion ako súčasť marketingového mixu
Pridať nový komentárVygenerované za 0.021 s.