Funkcie a úlohy propagácie
Autor: mata
Typ práce: Referát
Typ práce: Referát
Dátum: 02.01.2010
Jazyk:
Jazyk:
Rozsah: 357 slov
Počet zobrazení: 7 740
Počet zobrazení: 7 740
Tlačení: 573
Uložení: 616
Uložení: 616
FUNKCIE A ÚLOHY PROPAGÁCIE
Funkcia: je vonkajším prejavom vlastností daného subjektu v danej sústave vzťahov a okrem činností, postavenia, či hodnosti za ňu možno predovšetkým považovať úlohu.
Základné kategórie propagácie:
- primárne ekonomické: sú spojené so zložkami reprodukčného procesu, reklama
- primárne mimoekonomické: sú spojené so spôsobom života:
- starostlivosť o človeka
- propagácia kultúry bývania
- módneho a praktického obliekania
- hospodárskeho využitia voľného času
Ekonomická prop.:
Za funkcie možno považovať aj model AIDA – reklama má primárne vyvolať záujem, vzbudiť pozornosť, spôsobiť túžbu, napomôcť realizácii predaja.
Základné účinky reklamy podľa Bovéého a Arensa:
- schopnosť zvýšiť hodnotu výrobku
- premietnutie reklamy do ceny výrobku
- zvýšenie dopytu po tovare
- identifikácia a odlíšenie propagovaného výrobku od jemu príbuzných
- schopnosť stabilizácie trhu
Mimoekonomická prop.:
- spoločensko-výchovná: zdravie človeka
- štátna: turistický ruch, medzištátna spolupráca
Základné funkcie propagácie platné ako pre mimo tak pre eko. prop.:
- informatívna
- formatívna
- aktivizačná
Informatívna:
- oboznamujúca, poskytujúca poučenia a údaje
- na základe informácie dochádza ku komunikácii – propagácii
- bez komunikácie nieje možné utváranie a uspokojovanie potrieb
- Na jej základe dochádza: k uniformovaniu recipienta
k formovaniu recipienta – vytváranie postojov
k aktivizácii recipienta – cieľový efekt propagácie
Formatívna:
- realizuje sa s prienikom informácií do vedomia recipienta
- formovanie sa deje prostredníctvom zmeny: vzniku potrieb a záujmov, hodnôt a postojov, presvedčení, emócií, predstáv vo vedomí objektu
- je najčastejšie spätá s mimoekonomickou funkc. prop.
- Čiastkové funkcie formatívnej funkcie:
- vzdelávacia: zvyšuje množstvo a kvalitu informácií vo vedomí recipienta – napomáha vzdelávaniu
- výchovná: špecifická pre momoekonomickú prop. V ekonomickej je len sekundárna. Zdôrazňuje celkový aspekt formatívnej funkcie
- estetická: prop. ju preberá z umenia. Možno k nej pridať aj funkciu kreatívnu
- etická: pramení z dodržiavania princípov spoločnosti. Každá prop. výpoveď je spracovaná na základe etických noriem
Aktivizačná:
- je konečným cieľom prop. aktivity. vyjadruje zmysel celého snaženia.
- ide o uvedenie recipienta do stavu činnosti, vyvolať určitú aktivitu, prípadne túto aktivitu obnoviť
- prekríva sa so stimulujúcou funkc. – popud podnet k určitej činnosti
- Aktivácia uvádza činnosť do chodu, teda predchádza stimulujúcej funkcii
- Aktivizačná funkc. vedie recipienta ku kúpe výrobku, k užívaniu služby, k osvojenie si zdraviu prospešného návyku
Všetky základné funkcie i podfunkcie, či úlohy sú vo vzájomnej interakcii a tvoria jednotný celok. preto nieje možné ani v praxi informatívnu, formatívnu a aktivizačnú funkc. umelo oddeľovať.
Funkcia: je vonkajším prejavom vlastností daného subjektu v danej sústave vzťahov a okrem činností, postavenia, či hodnosti za ňu možno predovšetkým považovať úlohu.
Základné kategórie propagácie:
- primárne ekonomické: sú spojené so zložkami reprodukčného procesu, reklama
- primárne mimoekonomické: sú spojené so spôsobom života:
- starostlivosť o človeka
- propagácia kultúry bývania
- módneho a praktického obliekania
- hospodárskeho využitia voľného času
Ekonomická prop.:
Za funkcie možno považovať aj model AIDA – reklama má primárne vyvolať záujem, vzbudiť pozornosť, spôsobiť túžbu, napomôcť realizácii predaja.
Základné účinky reklamy podľa Bovéého a Arensa:
- schopnosť zvýšiť hodnotu výrobku
- premietnutie reklamy do ceny výrobku
- zvýšenie dopytu po tovare
- identifikácia a odlíšenie propagovaného výrobku od jemu príbuzných
- schopnosť stabilizácie trhu
- spoločensko-výchovná: zdravie človeka
- štátna: turistický ruch, medzištátna spolupráca
Základné funkcie propagácie platné ako pre mimo tak pre eko. prop.:
- informatívna
- formatívna
- aktivizačná
Informatívna:
- oboznamujúca, poskytujúca poučenia a údaje
- na základe informácie dochádza ku komunikácii – propagácii
- bez komunikácie nieje možné utváranie a uspokojovanie potrieb
- Na jej základe dochádza: k uniformovaniu recipienta
k formovaniu recipienta – vytváranie postojov
k aktivizácii recipienta – cieľový efekt propagácie
Formatívna:
- realizuje sa s prienikom informácií do vedomia recipienta
- formovanie sa deje prostredníctvom zmeny: vzniku potrieb a záujmov, hodnôt a postojov, presvedčení, emócií, predstáv vo vedomí objektu
- je najčastejšie spätá s mimoekonomickou funkc. prop.
- Čiastkové funkcie formatívnej funkcie:
- vzdelávacia: zvyšuje množstvo a kvalitu informácií vo vedomí recipienta – napomáha vzdelávaniu
- výchovná: špecifická pre momoekonomickú prop. V ekonomickej je len sekundárna. Zdôrazňuje celkový aspekt formatívnej funkcie
- estetická: prop. ju preberá z umenia. Možno k nej pridať aj funkciu kreatívnu
- etická: pramení z dodržiavania princípov spoločnosti. Každá prop. výpoveď je spracovaná na základe etických noriem
Aktivizačná:
- je konečným cieľom prop. aktivity. vyjadruje zmysel celého snaženia.
- ide o uvedenie recipienta do stavu činnosti, vyvolať určitú aktivitu, prípadne túto aktivitu obnoviť
- prekríva sa so stimulujúcou funkc. – popud podnet k určitej činnosti
- Aktivácia uvádza činnosť do chodu, teda predchádza stimulujúcej funkcii
- Aktivizačná funkc. vedie recipienta ku kúpe výrobku, k užívaniu služby, k osvojenie si zdraviu prospešného návyku
Všetky základné funkcie i podfunkcie, či úlohy sú vo vzájomnej interakcii a tvoria jednotný celok. preto nieje možné ani v praxi informatívnu, formatívnu a aktivizačnú funkc. umelo oddeľovať.
Podobné práce | Typ práce | Rozsah | |
---|---|---|---|
Zásady tvorby propagácie v tlači | Referát | 387 slov | |
Zásady tvorby propagácie v rozhlase | Referát | 430 slov | |
Zásady audiovizuálnej propagácie | Referát | 298 slov | |
Pojem, definícia, druhy pôsobenia propagácie | Referát | 480 slov | |
Princípy a zásady propagácie | Referát | 624 slov |
Vyhľadaj ďalšie študentské práce pre tieto populárne kľúčové slová:
#funkcie reklamy #funkcie zurnalistiky #ulohy propagacie #úloha propagácie #Propagačný material jeho vyznam #formy propagácie #reklama a funkcie reklamy #propagácia #štátna propagácia #úlohy reklamy #význam propagácie #mimoekonomické cieleDiskusia: Funkcie a úlohy propagácie
Pridať nový komentárVygenerované za 0.019 s.