Corporate identity vs. brand identity

Slovenský jazyk » Žurnalistika

Autor: mata
Typ práce: Referát
Dátum: 02.01.2010
Jazyk: Slovenčina
Rozsah: 308 slov
Počet zobrazení: 3 615
Tlačení: 478
Uložení: 502
Corporate identity versus brand identity – tvorba identity značky
Corporate identity v sebe obsahuje mnohé čiastkové oblasti (CP, CD, CCul, CCom) a jej vyjadrenie je zvyčajne zložité a nadčasové.

„Naproti tomu brand identity (ďalej BI)) obsahuje myšlienkový koncentrát filozofie jediného produktu alebo služby, cieľavedome vyvíjaný s úmyslom zabezpečiť si určitý status vyjadrený v postojoch konzumenta.“ BI ponúka možnosť komunikovať niektoré produkty ako samostatné značky i nosiče identity. O prínose takejto komunikácie svedčia príklady z praxe ako Absolut Vodka (synonymum perfekcionizmu), tyčinka Mars (koncentrát energie, aktivity a entuziazmu), Volvo (reprezentant striedmosti a rodinných hodnôt) či Rolex (symbol vysokého spoločenského statusu).

Myšlienka identity značky vznikla v polovici minulého storočia ako reakcia na vznik masového trhu. Využíva sa pri produktoch, ktoré sa od iných neodlišujú nijakou špeciálnou charakteristikou (mydlo, káva, prášok na pranie). Identita značky môže dať týmto produktom charakteristické meno, obal i reklamnú kampaň podporenú distribúciou. “Branding – budovanie značky je jedným z najúčinnejších spôsobov podpory produktu. Je založený na vytváraní príťažlivosti značky pre konkrétnu skupinu ľudí v konkrétnom čase, čo umožňuje pracovať so silným komplexom, vysoko účinným symbolizmom zacieleným na špecifickú časť trhu. Vytvára sa tým priestor pre fixáciu renomovaných značiek v mysliach spotrebiteľov.”
 
Dôvodov, prečo zvoliť takúto strategickú i komunikačnú cestu môže byť hneď niekoľko:
  • stratifikácia zákazníckeho spektra,
  • narastajúca globalizácia, prenikajúca do všetkých spotrebiteľských vrstiev,
• či potreba komunikovať o základných vlastnostiach produktu alebo o službách na menšom priestore.
Pokiaľ ide o vzájomný vzťah CI a BI, výhodou silnej BI je predovšetkým oblasť marketingu a dizajnu. Každá značka otvára pole pôsobeniu emócií. „Tento postup prináša so sebou jednoduchšiu pozitívnu diskrimináciu a umožňuje sústrediť sa na niekoľko kľúčových percepčných faktorov, čo pri komunikácii CI v sťažených podmienkach (časová tieseň a i.) nie je dostatočne možné.“ BI sa však v konečnom dôsledku odrazí aj v CI spoločnosti, ktorá za značkou stojí:
• prenos imidžu značky na celú firmu,
• previazanosť CD a brand dizajnu,
• vyvolanie pocitu dôvery voči materskej spoločnosti
• a ďalšie.

Oboduj prácu: 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1


Odporúčame

Slovenský jazyk » Žurnalistika

:: KATEGÓRIE – Referáty, ťaháky, maturita:

Vygenerované za 0.018 s.
Zavrieť reklamu