Priamy marketing, jeho formy a štruktúry
Autor: mata
Typ práce: Referát
Typ práce: Referát
Dátum: 02.01.2010
Jazyk:
Jazyk:
Rozsah: 546 slov
Počet zobrazení: 12 382
Počet zobrazení: 12 382
Tlačení: 754
Uložení: 758
Uložení: 758
Direct marketing
= marketingovo- obchodný súbor aktivít založený na stálej priamej iteraktívnej väzbe, komunikácii zadávateľa s klientom s cieľom efektívneho solovenia.
špecifiká
· systematický prístup
· orientáciana zákazníka ako jednotlivca
· minimalizácia nákladov na komunikáciu
· minimálne straty
· merateľnosť efektivity
· možnosť testovania komunikačného pôsobenia
· intenzívny vzťah
· individuálny vzťah
· prehlbovanie vzťahov
· analyzovanie vzťahov
· predikcie vývoja vzťahov a trendov
vzťahy
B2B – busines to busines
Komunikácia na osobnej úrovni, malý počet takýchto vzťahov, menšia náročnosť na monitorovanie, dostupnosť nových údajov
B2C – busines to customer
Individuálny vzťah na dialógu, urýchlenie spotrebných a nákupných cyklov, individ. ponuka v aktuálnom čase, abstrahovanie väčšinových trendov v nákupnom správaní
všeobecný postup pri DM
· strategický výstup
· definovanie cieľa- marketingový, komunikačný
· definovanie CS
· vytvorenie koncepcie v závislosti od typu spoloč.,produktu, cs
· výber formy v spojitosti s technikou
· adresovanie
· rozosielanie
· Follow up
· Analýza
· Monitorovanie a vyhodnotenie
· zapracovanie získaných údajov
ciele DM
· udržanie súčasných zákazníkov
· vyvolať prvú kúpu
· predaj prostredníctvom direct responze
· zvýšenie objemu predaja
výhody DM
cielenie- dobre definovaná CS
efektivita vynaložených nákladov- náklady na tlač vyššie, ale náklady na žiadosť o objednávku opak- hlavne opakované náklady
kontrola a spoľahlivosť- reakcie sa dajú priamo priradiť ku konkr.akcii- vylepšovanie činností ďalej
rýchlosť a pružnosť- telemarketing-okamžité zaznamenanie reakcie
možnosť vyskúšať- všetky formy dm- podľa zistených údajov a reakcií
prvok medzinárodnosti- iná možnosť vstupu na nové trhy
vytvorenie databázy (dtb)- vytvorenie dobrého vzťahu, stáli zákazníci
personalizácia- odlišné oslovenie a ponuky pre známych klientov
dlhodobí zákazníci- dlhodobí vzťah pomocou dtb
viacfunkčnosť- telemarketing
nevýhody DM
kritika- narušenie súkromia-telefonáty,e mail...
vysoké úvodné náklady- na 1000 kontaktov reaguje len 25 ľudí, drahá tvorba dtb, nutné dlhodobé vzťahy- naplnenie zmyslu a bubáčikov J
Rozvoju DM napomáha
Rozdrobovanie trhov – masové trhy v súč. prakticky neexistujú – minitrhy
Individualizmus- služby a produkty presne dľa potrieb klienta
Na mieru šitá technológia
Obrovské množstvo druhov zákazníkov (prominenti, zlepšovatelia, chovatelia, knihovníci...)
Prepracovaný počítačový software
Zmiešané marketingové systémy (DM integrovaný do ostatných zložiek mark.)
DTB marketing
= Získavanie a selekcia individuál. info o zákazníkoch s cieľom market. využitia
Centrom je databáza al. databanka- obsahuje market. dôležité info o klientoch – kam smerovať marketingové aktivity na konkrétneho klienta
3 časti
- získanie dát
- market. analýza dát
- riadenie dát
dtb: firemných a súkromných adries
zdroj: telefónne zoznamy, spotrebit. súťaže, verejne prístupné zoznamy, ankety, ročenky, katalógy...
Robinsonov zoznam: osoby, kt. si neželajú byť v dtb za komerčným účelom
Marketingová analýza dát
Data Mining – metódy na generovanie relevantných info z dtb (štatistiky, poč.technológie)
Riadenie dát
- využitie získaných dát v dm kampani
- sledovanie reakcie a spracovávanie prijatých údajov v dtb
DM postupy
Customized m. (m. na mieru) absolútne prispôsobenie produktu klientovi, najmä produkty s vysokou hodnotou (stavba domu na kľúč)
Relationship m. (m.vzťahov) stále mapovanie krokov klienta, budovanie vzťahov medzi spol.- zákazníkom, čo najviac info o zák., oceňujeme vzťah, nie produkt
Spotrebiteľské kluby
Skupina aktívnych zákaz. Združených na základe istých pravidiel a aktivít, podpora vzťahov so zák.,
Členovia získavajú: klubový časopis, tovar so zľavou, vzorky, blahoželania k sviatkom...
Spot. kluby podporujú lojalitu zák. k značke, presadenie ostatných značiek
Pomáhajú spoločnosti získať dôležité info o značke, sledovať vývoj zn., rozpoznať problém
Direct response
Metóda dm umožňujúca priamu odozvu potenciálneho klienta prostr. Odoslaného kupónu, ankety, telefónneho kontaktu
One to one m. (individuálny m.)
Dlhodobý interaktívny vzťah zameraný na produkt a klienta, špecifické poradensko- servisné služby
= marketingovo- obchodný súbor aktivít založený na stálej priamej iteraktívnej väzbe, komunikácii zadávateľa s klientom s cieľom efektívneho solovenia.
špecifiká
· systematický prístup
· orientáciana zákazníka ako jednotlivca
· minimalizácia nákladov na komunikáciu
· minimálne straty
· merateľnosť efektivity
· možnosť testovania komunikačného pôsobenia
· intenzívny vzťah
· individuálny vzťah
· prehlbovanie vzťahov
· analyzovanie vzťahov
· predikcie vývoja vzťahov a trendov
vzťahy
B2B – busines to busines
Komunikácia na osobnej úrovni, malý počet takýchto vzťahov, menšia náročnosť na monitorovanie, dostupnosť nových údajov
B2C – busines to customer
Individuálny vzťah na dialógu, urýchlenie spotrebných a nákupných cyklov, individ. ponuka v aktuálnom čase, abstrahovanie väčšinových trendov v nákupnom správaní
všeobecný postup pri DM
· strategický výstup
· definovanie cieľa- marketingový, komunikačný
· definovanie CS
· vytvorenie koncepcie v závislosti od typu spoloč.,produktu, cs
· výber formy v spojitosti s technikou
· adresovanie
· rozosielanie
· Follow up
· Analýza
· Monitorovanie a vyhodnotenie
· zapracovanie získaných údajov
· udržanie súčasných zákazníkov
· vyvolať prvú kúpu
· predaj prostredníctvom direct responze
· zvýšenie objemu predaja
výhody DM
cielenie- dobre definovaná CS
efektivita vynaložených nákladov- náklady na tlač vyššie, ale náklady na žiadosť o objednávku opak- hlavne opakované náklady
kontrola a spoľahlivosť- reakcie sa dajú priamo priradiť ku konkr.akcii- vylepšovanie činností ďalej
rýchlosť a pružnosť- telemarketing-okamžité zaznamenanie reakcie
možnosť vyskúšať- všetky formy dm- podľa zistených údajov a reakcií
prvok medzinárodnosti- iná možnosť vstupu na nové trhy
vytvorenie databázy (dtb)- vytvorenie dobrého vzťahu, stáli zákazníci
personalizácia- odlišné oslovenie a ponuky pre známych klientov
dlhodobí zákazníci- dlhodobí vzťah pomocou dtb
viacfunkčnosť- telemarketing
nevýhody DM
kritika- narušenie súkromia-telefonáty,e mail...
vysoké úvodné náklady- na 1000 kontaktov reaguje len 25 ľudí, drahá tvorba dtb, nutné dlhodobé vzťahy- naplnenie zmyslu a bubáčikov J
Rozvoju DM napomáha
Rozdrobovanie trhov – masové trhy v súč. prakticky neexistujú – minitrhy
Individualizmus- služby a produkty presne dľa potrieb klienta
Na mieru šitá technológia
Obrovské množstvo druhov zákazníkov (prominenti, zlepšovatelia, chovatelia, knihovníci...)
Prepracovaný počítačový software
Zmiešané marketingové systémy (DM integrovaný do ostatných zložiek mark.)
DTB marketing
= Získavanie a selekcia individuál. info o zákazníkoch s cieľom market. využitia
Centrom je databáza al. databanka- obsahuje market. dôležité info o klientoch – kam smerovať marketingové aktivity na konkrétneho klienta
3 časti
- získanie dát
- market. analýza dát
- riadenie dát
dtb: firemných a súkromných adries
zdroj: telefónne zoznamy, spotrebit. súťaže, verejne prístupné zoznamy, ankety, ročenky, katalógy...
Robinsonov zoznam: osoby, kt. si neželajú byť v dtb za komerčným účelom
Marketingová analýza dát
Data Mining – metódy na generovanie relevantných info z dtb (štatistiky, poč.technológie)
Riadenie dát
- využitie získaných dát v dm kampani
- sledovanie reakcie a spracovávanie prijatých údajov v dtb
DM postupy
Customized m. (m. na mieru) absolútne prispôsobenie produktu klientovi, najmä produkty s vysokou hodnotou (stavba domu na kľúč)
Relationship m. (m.vzťahov) stále mapovanie krokov klienta, budovanie vzťahov medzi spol.- zákazníkom, čo najviac info o zák., oceňujeme vzťah, nie produkt
Spotrebiteľské kluby
Skupina aktívnych zákaz. Združených na základe istých pravidiel a aktivít, podpora vzťahov so zák.,
Členovia získavajú: klubový časopis, tovar so zľavou, vzorky, blahoželania k sviatkom...
Spot. kluby podporujú lojalitu zák. k značke, presadenie ostatných značiek
Pomáhajú spoločnosti získať dôležité info o značke, sledovať vývoj zn., rozpoznať problém
Direct response
Metóda dm umožňujúca priamu odozvu potenciálneho klienta prostr. Odoslaného kupónu, ankety, telefónneho kontaktu
One to one m. (individuálny m.)
Dlhodobý interaktívny vzťah zameraný na produkt a klienta, špecifické poradensko- servisné služby
Podobné práce | Typ práce | Rozsah | |
---|---|---|---|
Charakteristika marketingovej činnosti | Referát | 1 070 slov | |
Politický marketing | Referát | 2 209 slov | |
Marketing – reklama – zákazník | Referát | 897 slov |
Vyhľadaj ďalšie študentské práce pre tieto populárne kľúčové slová:
#formy marketingu #formy a ulohy marketingu #moderne formy predaja referat #zakladne formy predaja #marketing, esej #moderne formy predaja #formy predaja #marketing #druhy marketingu #formy propagácie #etika marketingu #maturitné otázky marketing #marketing služieb #marketing v službách #VÝZNAM MÉDII V OBLASTI MARKETINGU #vyznam marketingu #zakladné formy priameho marketingu #Spoločenska kritika marketingu #priamy marketing jeho formy referáty #formy marketingovej komunikácieDiskusia: Priamy marketing, jeho formy a štruktúry
Pridať nový komentárVygenerované za 0.019 s.