Charakteristika zložiek makroprostredia, v ktorom pôsobia reklamné agentúry na Slovensku
Autor: mata
Typ práce: Referát
Typ práce: Referát
Dátum: 02.01.2010
Jazyk:
Jazyk:
Rozsah: 718 slov
Počet zobrazení: 9 992
Počet zobrazení: 9 992
Tlačení: 602
Uložení: 717
Uložení: 717
Charakteristika zložiek makroprostredia, v ktorom pôsobia reklamné agentúry na Slovensku
Milé deti, na Slovenské pomery si túto problematiku budete musieť aplikovať samé, ale verím, že to hravo zvládnete! Ja totiž o slovenskom reklamnom trhu viem holé nič…
Úvod – Komplexné strategické plánovanie
Komplexné strategické plánovanie organizácie je tvorené na úrovni vrcholového riadenia firmy. Dáva odpoveď na tieto základné otázky:
• Aké je poslanie firmy
• Aké sú hlavné strategické ciele firmy
• Aké sú slabé a silné stránky firmy
• Aké možnosti jej ponúka okolie
• Aký bude základný smer správania sa firmy
• Aké budú základné stratégie správania sa portfólia firmy
• Aké budú základné pravidlá a prostriedky na dosiahnutie vytýčených cieľov
• Aké bude celkové rozloženie zdrojov
• Aké budú základné pravidlá pre manažment
Analýza okolia firmy
Základom pre strategické plánovanie je rozbor základného okolia firmy - jednak makrookolia firmy, jednak (a to zvlášť) mikrookolia firmy.
Makrookolie
Makrookolie alebo makroprostredie tvorí širšie okolie organizácie, teda také spoločenské vplyvy, ktoré pôsobia na mikroprostredie ako celok - sú to vplyvy ekonomické, technické a technologické, demografické, ale tiež kultúrne a politicko-regulatívne a prírodné podmienky.
Makrookolie prináša rad zaujímavých príležitostí pre organizáciu, ale je na druhej strane plné množstva rizikových situácií, s ktorými sa daný subjekt nepretržito stretáva a ktoré musí úspešne riešiť, ak che byť alebo zostať úspešný.
Ekonomické faktory
Sem patria predovšetkým tie, ktoré ovplyvňujú kúpnu silu spotrebiteľov a štruktúru ich výdavkov. Organizáciu zaujíma najmä celková kúpna sila, ktorá je závislá na skutočných príjmoch spotrebiteľov, úrovni cien, výške úspor a výške úverov, ktoré môžu byť spotrebiteľom poskytnuté. Hlavné trendy, ktoré musíme sledovať,, sú zmeny v úrovni príjmov a zmeny v štruktúre výdavkov. Príjmy sa v posledných rokoch na Slovensku výrazne diferencujú. Diferencované príjmové skupiny obyvateľov majú potom rôznu štruktúru výdavkov.
Technické a technologické faktory
Ide o dominujúcu zložku makroprostredia. Organizácia nesmie stratiť kontakt s pokrokom v tejto oblasti. Niektoré vplyvy vytvárajú bariéry, brániace slabším firmám v rozvoji änapr. náročnosť nákladov na výskum a vývoj). Všetky sféry podnikania boli významne ovplyvnené novými komunikačnými technológiami. Komunikácia sa nebývalým, spôsobom zrýchlila a skvalitnila vďaka širokému uplatneniu takých objavov ako optické prenosové siete, digitalizácia elektrického signálu a asynchrónne spôsoby prenosu.
Demografické faktory
Demografia skúma základné problémy, týkajúce sa obyvateľstva ako celku, ale tiež jeho počtu, hustoty osídlenia, veku, pohlavia, zamestnania a mnohých ďalších štatistických veličín. Dôležité je uvedomiť si charakter zmien demografických dát - zmien v úrovni vzdelanosti, zmien zamestnania, rozsahu a časových hodnôt migrácie a i. ich vývoj sa sleduje v dlhodobom časovom horizonte.
Kultúrne faktory
Každý človek žije v určitom prostredí, ktoré obsahuje základné hodnoty spoločnosti a ovplyvňuje jeho postoje a správanie. Spoločnosť pôsobí na svojho člena aj tým, že formuje jeho základné nízory a hodnotový systém. Je potrebné poznať základné názory a hodnoty, ktoré dedia potomkovia po rodičoch, a ktoré upevňujú spoločenské inštitúcie a organizácie, v ktorých sa ľudia zhromažďujú, pracujú a žijú. Existujú však ešte druhotné názory a hodnoty, ktoré už podliehajú zmenám, pretože si ich vytvára jednotlivec v styku s ostatnými členmi spoločnosti. Sledovať prebiehajúce zmeny vzťahov ľudí k sebe samým, k iným ľuďom, k inštitúciám, ku spoločnosti ako celku nie je ľahká úloha.
Politicko - regulačné faktory
Majú obrovský význam pre oblasť médií, pretože médiá svjím pôsobením zasahujú do politiky. Na jednej strane sú to zákony, ktoré vytvára a ukladá štátna moc, na druhej strane sú to rôzne vplyvné skupiny, ktoré sa snažia vplyv zákonných noriem paralyzovať a obmedziť alebo nepriaznivé dôsledky aspoň podstatne znížiť. Patria sem zákony na ochranu podnikania, zákony na ochranu spotrebiteľa aj na ochranu záujmov spoločnosti.
V mediálnej oblasti ide napr. o tieto právne normy: Zákon o periodickej tlači, Zákon o rozhlasovom a televíznom vysielaní, zákon o reklame, autorský zákon, zákon o kolektívnej správe autorských práv, zákon o telekomunikáciách, zákon o Slovenskom rozhlase, zákon o Slovenskej televízii, zákon o Rade SR pre rozhlasové a televízne vysielnie a mnohé ďalšie.
Prírodné prostredie
Zahrnuje prírodné zdroje, ktoré tvoria vstupy dp výrobného procesu a sú limitované napr. začínajúcim nedostatkom prírodných zdrojov všeobecne, rastúcou náročnosťou spoločnosti na energie, zvyšujúcim sa znečisťovaním našej planéty, ako aj zásahmi štátnej správy do procesu získavania a využívania prírodných zdrojov. V oblasti elektronických médií sa napr. éter považuje za prírodný zdroj, ktorý je národným majetkom. Pre šírenie rozhlasového a TV signálu má význam geografický profil územia - na hornatom Slovensku plnom úzkych údolí je šírenie signálu nákladnejšie než napr. v rovinatom Maďarsku.
Milé deti, na Slovenské pomery si túto problematiku budete musieť aplikovať samé, ale verím, že to hravo zvládnete! Ja totiž o slovenskom reklamnom trhu viem holé nič…
Úvod – Komplexné strategické plánovanie
Komplexné strategické plánovanie organizácie je tvorené na úrovni vrcholového riadenia firmy. Dáva odpoveď na tieto základné otázky:
• Aké je poslanie firmy
• Aké sú hlavné strategické ciele firmy
• Aké sú slabé a silné stránky firmy
• Aké možnosti jej ponúka okolie
• Aký bude základný smer správania sa firmy
• Aké budú základné stratégie správania sa portfólia firmy
• Aké budú základné pravidlá a prostriedky na dosiahnutie vytýčených cieľov
• Aké bude celkové rozloženie zdrojov
• Aké budú základné pravidlá pre manažment
Analýza okolia firmy
Základom pre strategické plánovanie je rozbor základného okolia firmy - jednak makrookolia firmy, jednak (a to zvlášť) mikrookolia firmy.
Makrookolie alebo makroprostredie tvorí širšie okolie organizácie, teda také spoločenské vplyvy, ktoré pôsobia na mikroprostredie ako celok - sú to vplyvy ekonomické, technické a technologické, demografické, ale tiež kultúrne a politicko-regulatívne a prírodné podmienky.
Makrookolie prináša rad zaujímavých príležitostí pre organizáciu, ale je na druhej strane plné množstva rizikových situácií, s ktorými sa daný subjekt nepretržito stretáva a ktoré musí úspešne riešiť, ak che byť alebo zostať úspešný.
Ekonomické faktory
Sem patria predovšetkým tie, ktoré ovplyvňujú kúpnu silu spotrebiteľov a štruktúru ich výdavkov. Organizáciu zaujíma najmä celková kúpna sila, ktorá je závislá na skutočných príjmoch spotrebiteľov, úrovni cien, výške úspor a výške úverov, ktoré môžu byť spotrebiteľom poskytnuté. Hlavné trendy, ktoré musíme sledovať,, sú zmeny v úrovni príjmov a zmeny v štruktúre výdavkov. Príjmy sa v posledných rokoch na Slovensku výrazne diferencujú. Diferencované príjmové skupiny obyvateľov majú potom rôznu štruktúru výdavkov.
Technické a technologické faktory
Ide o dominujúcu zložku makroprostredia. Organizácia nesmie stratiť kontakt s pokrokom v tejto oblasti. Niektoré vplyvy vytvárajú bariéry, brániace slabším firmám v rozvoji änapr. náročnosť nákladov na výskum a vývoj). Všetky sféry podnikania boli významne ovplyvnené novými komunikačnými technológiami. Komunikácia sa nebývalým, spôsobom zrýchlila a skvalitnila vďaka širokému uplatneniu takých objavov ako optické prenosové siete, digitalizácia elektrického signálu a asynchrónne spôsoby prenosu.
Demografické faktory
Demografia skúma základné problémy, týkajúce sa obyvateľstva ako celku, ale tiež jeho počtu, hustoty osídlenia, veku, pohlavia, zamestnania a mnohých ďalších štatistických veličín. Dôležité je uvedomiť si charakter zmien demografických dát - zmien v úrovni vzdelanosti, zmien zamestnania, rozsahu a časových hodnôt migrácie a i. ich vývoj sa sleduje v dlhodobom časovom horizonte.
Kultúrne faktory
Každý človek žije v určitom prostredí, ktoré obsahuje základné hodnoty spoločnosti a ovplyvňuje jeho postoje a správanie. Spoločnosť pôsobí na svojho člena aj tým, že formuje jeho základné nízory a hodnotový systém. Je potrebné poznať základné názory a hodnoty, ktoré dedia potomkovia po rodičoch, a ktoré upevňujú spoločenské inštitúcie a organizácie, v ktorých sa ľudia zhromažďujú, pracujú a žijú. Existujú však ešte druhotné názory a hodnoty, ktoré už podliehajú zmenám, pretože si ich vytvára jednotlivec v styku s ostatnými členmi spoločnosti. Sledovať prebiehajúce zmeny vzťahov ľudí k sebe samým, k iným ľuďom, k inštitúciám, ku spoločnosti ako celku nie je ľahká úloha.
Politicko - regulačné faktory
Majú obrovský význam pre oblasť médií, pretože médiá svjím pôsobením zasahujú do politiky. Na jednej strane sú to zákony, ktoré vytvára a ukladá štátna moc, na druhej strane sú to rôzne vplyvné skupiny, ktoré sa snažia vplyv zákonných noriem paralyzovať a obmedziť alebo nepriaznivé dôsledky aspoň podstatne znížiť. Patria sem zákony na ochranu podnikania, zákony na ochranu spotrebiteľa aj na ochranu záujmov spoločnosti.
V mediálnej oblasti ide napr. o tieto právne normy: Zákon o periodickej tlači, Zákon o rozhlasovom a televíznom vysielaní, zákon o reklame, autorský zákon, zákon o kolektívnej správe autorských práv, zákon o telekomunikáciách, zákon o Slovenskom rozhlase, zákon o Slovenskej televízii, zákon o Rade SR pre rozhlasové a televízne vysielnie a mnohé ďalšie.
Prírodné prostredie
Zahrnuje prírodné zdroje, ktoré tvoria vstupy dp výrobného procesu a sú limitované napr. začínajúcim nedostatkom prírodných zdrojov všeobecne, rastúcou náročnosťou spoločnosti na energie, zvyšujúcim sa znečisťovaním našej planéty, ako aj zásahmi štátnej správy do procesu získavania a využívania prírodných zdrojov. V oblasti elektronických médií sa napr. éter považuje za prírodný zdroj, ktorý je národným majetkom. Pre šírenie rozhlasového a TV signálu má význam geografický profil územia - na hornatom Slovensku plnom úzkych údolí je šírenie signálu nákladnejšie než napr. v rovinatom Maďarsku.
Podobné práce | Typ práce | Rozsah | |
---|---|---|---|
Charakteristika modernej reklamnej agentúry | Referát | 394 slov | |
Reklamné agentúry ako realizačné subjekty markentigu | Referát | 638 slov |
Vyhľadaj ďalšie študentské práce pre tieto populárne kľúčové slová:
#Makroprostredie firmy McDonalds #demografia talianska #mikroprostredie školy #analýza mikroprostredia podniku #makroprostredie podniku #základné zložky podniku #makroprostredie slovenska #technicke prostredie #makroprostredie mcdonald #makro a mikroprostredie #analýza makroprostredia #faktory makroprostredia #strategicke planovanie #strategicke planovanie firmy #technicko normy #makroprostredie logistického podniku #Mikroprostredie #mikroprostredia firmi #mikroprostredie firmy #zakon o ochrane spotrebitalaDiskusia: Charakteristika zložiek makroprostredia, v ktorom pôsobia reklamné agentúry na Slovensku
Pridať nový komentárVygenerované za 0.029 s.