Zásady tvorby propagácie v tlači
Autor: mata
Typ práce: Referát
Typ práce: Referát
Dátum: 03.01.2010
Jazyk:
Jazyk:
Rozsah: 387 slov
Počet zobrazení: 7 312
Počet zobrazení: 7 312
Tlačení: 630
Uložení: 649
Uložení: 649
ZÁSADY TVORBY A REALIZÁCIE PROPAGAČNÝCH PROSTRIEDKOV V TLAČI
Zásada rešpektovanie výsledkov marketingového prieskumu
Netýka sa len reklamnej kampane, ale chápeme ju komplexnejšie. Z hľadiska marketingu sú dôležité najmä tieto skutočnosti:
- Analýzy trhu: imidž výrobku, konkurencia, distribučné možnosti
- Vymedzenie cieľa: krátkodobý informatívny cieľ, zvýšenie obratu, imidžu
- Vymedzenie výška rozpočtu: podľa druhu reklamy (uvádzacia, pripomínacia) množstva výrobkov na trhu, stupňa konkurencie
- Vymedzenie cieľovej skupiny: prostredníctvom psychologických a demografických prieskumov
Zásady platné pre tvorbu propagačných prostriedkov
Vychádzajú z marketingu no predovšetkým sa viažu k propagačnému procesu. Tvorca musí mať dokonalú predstavu o propagovanom predmete, musí mu byť jasný cieľ aktivity a predovšetkým musí mať jasnú predstavu o cieľovej skupine. Vzbudiť pozornosť, vyvolať záujem, resp. potrebu vedúcu k želateľnej aktivite sa mu podarí iba ak v plnej miere rešpektuje základné atribúty propagácie, pod ktorými chápeme: myšlienkovú originalitu, pravdivosť, vedeckosť, užitočnosť , ale aj zásady plánovania a vyhodnocovanie účinnosti propagačných prostriedkov.
Zásady jazyka a štýlu propagácie
Slovo je základným stavebným prvkom väčšiny propagačných výpovedí. K hlavným zásadám tvorby propagačného textu patrí prístupnosť a pôsobivosť. Dosahujeme ich predovšetkým vhodným výberom slov, zrozumiteľnosťou, ale aj vecnou správnosťou či zacielením na emocionálnu/racionálnu zložku osobnosti recipienta. Propagačný text by teda nemal obsahovať odborné termíny, ktoré možno nahradiť opisom, ale ani cudzie slová, či neznáme skratky. V žiadnom prípade nesmie obsahovať frázy, zbytočné slová, či abstraktné neidentifikovateľné výrazy. Živosť textu dosiahneme prirodzených, no originálnych myšlienok a spojení. Vo väčšine prípadov nemajú opodstatnenie ani slangové či nespisovné výrazy – vulgarizmy. Jazyk propagačných textov však musí byť nielen prístupný a zrozumiteľný, ale aj presný, vecný, jednoduchý, jasný, stručný a dynamický. Tomuto napomôže využívanie slovies a krátkych viet. Dôležitý je predovšetkým titulok, ktorý rozhoduje o čítaní ďalšieho textu. Dôraz však kladieme aj na prvé slovo, vetu textu.
Zásady vizuálneho stvárnenia propagačných prostriedkov v tlači
Vizuálne stvárnenie tlačového prostriedku je primárnym najmä pri obrazových inzerátoch, inzerátoch plagátového typu, ale aj pri formálnom stvárnení samostatných propagačných textov od grafickej podoby. Z psychologického hľadiska je obraz skôr vnímaný, myšlienkovo spracovaný i zapamätateľný, keď viac pôsobí na emocionálnu zložku osobnosti. Najdôležitejším predpokladom účinného pôsobenia z tohto hľadiska je predovšetkým formát inzerátu/propagačného materiálu.
S rastúcou plochou účinnosť narastá. Fotografia je účinná pri vernom zobrazení predmetu, karikatúra pri využití humoru. Logo a značka tovaru je mimoriadne funkčným doplnením, oživí grafiku materiálu a napomôže zapamätateľnosti prostriedku.
Začlenenie propagačné prostriedku do žurnalistického kontextu
Kritéria začlenenia:
- Priestorové umiestnenie – účinnejšia je pravá horná strana
- Členenie podľa druhu periodika – možnosť výberu podľa periodicity, teritória pôsobnosti, obsahového zamerania...
Zásada rešpektovanie výsledkov marketingového prieskumu
Netýka sa len reklamnej kampane, ale chápeme ju komplexnejšie. Z hľadiska marketingu sú dôležité najmä tieto skutočnosti:
- Analýzy trhu: imidž výrobku, konkurencia, distribučné možnosti
- Vymedzenie cieľa: krátkodobý informatívny cieľ, zvýšenie obratu, imidžu
- Vymedzenie výška rozpočtu: podľa druhu reklamy (uvádzacia, pripomínacia) množstva výrobkov na trhu, stupňa konkurencie
- Vymedzenie cieľovej skupiny: prostredníctvom psychologických a demografických prieskumov
Zásady platné pre tvorbu propagačných prostriedkov
Vychádzajú z marketingu no predovšetkým sa viažu k propagačnému procesu. Tvorca musí mať dokonalú predstavu o propagovanom predmete, musí mu byť jasný cieľ aktivity a predovšetkým musí mať jasnú predstavu o cieľovej skupine. Vzbudiť pozornosť, vyvolať záujem, resp. potrebu vedúcu k želateľnej aktivite sa mu podarí iba ak v plnej miere rešpektuje základné atribúty propagácie, pod ktorými chápeme: myšlienkovú originalitu, pravdivosť, vedeckosť, užitočnosť , ale aj zásady plánovania a vyhodnocovanie účinnosti propagačných prostriedkov.
Slovo je základným stavebným prvkom väčšiny propagačných výpovedí. K hlavným zásadám tvorby propagačného textu patrí prístupnosť a pôsobivosť. Dosahujeme ich predovšetkým vhodným výberom slov, zrozumiteľnosťou, ale aj vecnou správnosťou či zacielením na emocionálnu/racionálnu zložku osobnosti recipienta. Propagačný text by teda nemal obsahovať odborné termíny, ktoré možno nahradiť opisom, ale ani cudzie slová, či neznáme skratky. V žiadnom prípade nesmie obsahovať frázy, zbytočné slová, či abstraktné neidentifikovateľné výrazy. Živosť textu dosiahneme prirodzených, no originálnych myšlienok a spojení. Vo väčšine prípadov nemajú opodstatnenie ani slangové či nespisovné výrazy – vulgarizmy. Jazyk propagačných textov však musí byť nielen prístupný a zrozumiteľný, ale aj presný, vecný, jednoduchý, jasný, stručný a dynamický. Tomuto napomôže využívanie slovies a krátkych viet. Dôležitý je predovšetkým titulok, ktorý rozhoduje o čítaní ďalšieho textu. Dôraz však kladieme aj na prvé slovo, vetu textu.
Zásady vizuálneho stvárnenia propagačných prostriedkov v tlači
Vizuálne stvárnenie tlačového prostriedku je primárnym najmä pri obrazových inzerátoch, inzerátoch plagátového typu, ale aj pri formálnom stvárnení samostatných propagačných textov od grafickej podoby. Z psychologického hľadiska je obraz skôr vnímaný, myšlienkovo spracovaný i zapamätateľný, keď viac pôsobí na emocionálnu zložku osobnosti. Najdôležitejším predpokladom účinného pôsobenia z tohto hľadiska je predovšetkým formát inzerátu/propagačného materiálu.
S rastúcou plochou účinnosť narastá. Fotografia je účinná pri vernom zobrazení predmetu, karikatúra pri využití humoru. Logo a značka tovaru je mimoriadne funkčným doplnením, oživí grafiku materiálu a napomôže zapamätateľnosti prostriedku.
Začlenenie propagačné prostriedku do žurnalistického kontextu
Kritéria začlenenia:
- Priestorové umiestnenie – účinnejšia je pravá horná strana
- Členenie podľa druhu periodika – možnosť výberu podľa periodicity, teritória pôsobnosti, obsahového zamerania...
Podobné práce | Typ práce | Rozsah | |
---|---|---|---|
Funkcie a úlohy propagácie | Referát | 357 slov | |
Zásady tvorby propagácie v rozhlase | Referát | 430 slov | |
Zásady audiovizuálnej propagácie | Referát | 298 slov | |
Pojem, definícia, druhy pôsobenia propagácie | Referát | 480 slov | |
Princípy a zásady propagácie | Referát | 624 slov |
Vyhľadaj ďalšie študentské práce pre tieto populárne kľúčové slová:
#tvorba inzerátu #zasady diskusie #druhy a princípy komunikacie #zásady tvorby propagácie v tlači #referta logo #titulok žurnalistika #propagacne aktivityDiskusia: Zásady tvorby propagácie v tlači
Pridať nový komentárVygenerované za 0.016 s.