Zásady audiovizuálnej propagácie
Autor: mata
Typ práce: Referát
Typ práce: Referát
Dátum: 03.01.2010
Jazyk:
Jazyk:
Rozsah: 298 slov
Počet zobrazení: 4 578
Počet zobrazení: 4 578
Tlačení: 576
Uložení: 590
Uložení: 590
Zásady treba poznať, ale práve ich porušovanie niekedy vedie k úspechu.
Všeobecné zásady:
Pri tvorbe všetkých prop. prostriedkov je nutné rešpektovať zásady MTG prieskumu, dôležité: Výsledky analýzy trhu, kalkulácií, image výr / fi, konkurencie, distribučných možností...
Vymedzenie cieľa
Vymedzenie výšky rozpočtu (podľa druhu R, množstva výr., konkurencie, požadovanej frekvencie R...) Vymedzenie CS (psychologické a demograf. Prieskumy)
Nutné je: Dokonalá predstava o propagovanom,
Jasný cieľ
Poznanie CS
Vzbudenie pozornosti a záujmu
Propagácia má byť: originálna, pravdivá, vedecká (interdisciplinárna), užitočná, plánovitá a vyhodnocovaná (jej účinnosť).
Zvuk doplňujúci charakter – hovorený / spievaný text, hudba, ruchy, zvukové efekty
Zásady pre jazyk a štýl propagač. textov (aj keď slovo je väčšinou druhoradé)
Text má ideálne byť plynulý nestatický dialóg, úsporný, zrozumiteľný a jasný. Slovesá a krátke vety dynamizujú. Stručný, výstižný, pravdivý, presvedčivý, nenútený vytvára + dojem. .
Konkrétne zásady pri tvorbe audioviz.:
Najdôležitejší je nápad a profesionálna realizácia. Agentúry väčšinou prenajímajú štáb aj s technikou. Nákladná a technicky náročná realizácia.
Základ obraz, zvuk (slovo, hudba a ruchy) doplňujúce. Predloha – scenár, storyboard – režisér a profi kameraman by z nich mali vychádzať. Predloha obsahuje charakteristiku postáv, prostredia, popis záberov (prípadne náčrt) a textovú časť s presnými časovými údajmi. Obraz sa so zvukom spája (synchronizuje) až následne spolu so strihom (ak nejde o priamu reč postavy v spote), na to treba pamätať (režisér).
Termíny: zábery – celok, polocelok, detail
„švenk“ (netuším spelling), zoom, nájazd kamery, strih,
Dynamika obrazu - strih a pohyb kamery
Voľba speakra/ herca – zafarbenie hlasu, intonácia, výslovnosť, schopnosť emocionálne/racionálne podať náš text (podľa potreby), u herca výzor, image, vystupovanie,...
Vkus divákov – podľa prieskumov – úspešné sú animované spoty a videoklipy, ale aj príbehy ľudí v reálnom prostredí, ak to vyhovuje nášmu zámeru celebrity, humor, erotika (všetko vkusne, previazane s produktom), divák oceňuje novosť, + hodnotí uvádzanie ceny (treba zvážiť pre konkrétny prípad) Pri umiestnení v TV (kine) je dôležitý charakter televízie, programový kontext aj kontext v R bloku a vysielací čas.
Všeobecné zásady:
Pri tvorbe všetkých prop. prostriedkov je nutné rešpektovať zásady MTG prieskumu, dôležité: Výsledky analýzy trhu, kalkulácií, image výr / fi, konkurencie, distribučných možností...
Vymedzenie cieľa
Vymedzenie výšky rozpočtu (podľa druhu R, množstva výr., konkurencie, požadovanej frekvencie R...) Vymedzenie CS (psychologické a demograf. Prieskumy)
Nutné je: Dokonalá predstava o propagovanom,
Jasný cieľ
Poznanie CS
Vzbudenie pozornosti a záujmu
Propagácia má byť: originálna, pravdivá, vedecká (interdisciplinárna), užitočná, plánovitá a vyhodnocovaná (jej účinnosť).
Zvuk doplňujúci charakter – hovorený / spievaný text, hudba, ruchy, zvukové efekty
Zásady pre jazyk a štýl propagač. textov (aj keď slovo je väčšinou druhoradé)
Text má ideálne byť plynulý nestatický dialóg, úsporný, zrozumiteľný a jasný. Slovesá a krátke vety dynamizujú. Stručný, výstižný, pravdivý, presvedčivý, nenútený vytvára + dojem. .
Konkrétne zásady pri tvorbe audioviz.:
Najdôležitejší je nápad a profesionálna realizácia. Agentúry väčšinou prenajímajú štáb aj s technikou. Nákladná a technicky náročná realizácia.
Základ obraz, zvuk (slovo, hudba a ruchy) doplňujúce. Predloha – scenár, storyboard – režisér a profi kameraman by z nich mali vychádzať. Predloha obsahuje charakteristiku postáv, prostredia, popis záberov (prípadne náčrt) a textovú časť s presnými časovými údajmi. Obraz sa so zvukom spája (synchronizuje) až následne spolu so strihom (ak nejde o priamu reč postavy v spote), na to treba pamätať (režisér).
Termíny: zábery – celok, polocelok, detail
„švenk“ (netuším spelling), zoom, nájazd kamery, strih,
Dynamika obrazu - strih a pohyb kamery
Voľba speakra/ herca – zafarbenie hlasu, intonácia, výslovnosť, schopnosť emocionálne/racionálne podať náš text (podľa potreby), u herca výzor, image, vystupovanie,...
Vkus divákov – podľa prieskumov – úspešné sú animované spoty a videoklipy, ale aj príbehy ľudí v reálnom prostredí, ak to vyhovuje nášmu zámeru celebrity, humor, erotika (všetko vkusne, previazane s produktom), divák oceňuje novosť, + hodnotí uvádzanie ceny (treba zvážiť pre konkrétny prípad) Pri umiestnení v TV (kine) je dôležitý charakter televízie, programový kontext aj kontext v R bloku a vysielací čas.
Podobné práce | Typ práce | Rozsah | |
---|---|---|---|
Funkcie a úlohy propagácie | Referát | 357 slov | |
Zásady tvorby propagácie v tlači | Referát | 387 slov | |
Zásady tvorby propagácie v rozhlase | Referát | 430 slov | |
Pojem, definícia, druhy pôsobenia propagácie | Referát | 480 slov | |
Princípy a zásady propagácie | Referát | 624 slov |
Vyhľadaj ďalšie študentské práce pre tieto populárne kľúčové slová:
#Vety na slovo výr #režisér definicia #technicky scenarDiskusia: Zásady audiovizuálnej propagácie
Pridať nový komentárVygenerované za 0.018 s.