Druhy reklamných kampaní
Autor: mata
Typ práce: Referát
Typ práce: Referát
Dátum: 03.01.2010
Jazyk:
Jazyk:
Rozsah: 402 slov
Počet zobrazení: 9 479
Počet zobrazení: 9 479
Tlačení: 807
Uložení: 947
Uložení: 947
Horňák: R kampaň = súhrn aktivít a produktov zadávateľa, agentúr a médií na presadenie záujmov zadávateľa; pôsobenie viacerých prostriedkov v čase a priestore)
Rôzne definície, všetky sa zhodujú, že ide o ovplyvňovanie (zámerné, nenútené, prostredníctvom prezentácie tov/sl,...) R môže ovplyvniť potreby, dopyt, ale aj záujmy, návyky, tradície,...
(R = platená, neosob. Kom. Fi /organizácií /jednotlivcov identifikovateľných v r ozname, ktorí chcú info /presviedčať špecifikovanú časť verejnosti prostredníctvom rmédií)
Výdavky na R v EU (1998) viac ako 45,4mld Eur (najviac v pomere k hrubému domácemu produktu škandinávske krajiny Dánsko, Nórsko, Švédsko, potom Nemecko)
v USA (2000?Horňák) 200mld UDS (najviac NY)
výdavky na R stále stúpajú v USA priemerne 3% hrubého národného produktu, v Európe priemerne 2% (Labská 1998)
členenie R z hľadiska objektu – R produktu – priama (rýchla odozva)
- nepriama (stimul dopytu z dlhodobého
hľadiska)
- R inštitúcie (info o fi, budovanie willu, často sa
zaraďuje do PR)
Podľa dopytu, ktorý má R vytvoriť – primárny (syr)
- selektívny (Rajo Niva syr)
Iné zbytočne zložité členenie:
R podľa subjektu zadávateľa – výrobca
- skupina (vláda = kolektívna r)
- obchodník
- družstvo
- nezisková organiz./iná inštitúcia propagujúca ideu
- kooperatívna r (napr. obchodník a výrobca)
Podľa príjemcu – zákazník (konečná spotreba)
- iný podnik (priemyselná r / obchodná r)
Podľa typu r oznamu – informatívny
- transformačný
- inštitucionálny (vládne kampane)
- zameranie na selektívny / všeobecný = primárny dopyt (konkrét. Značka =selektívny, napr. holandský syr = druhový, všeobecný oznam)
- tematický / zameraný na aktivity (tematický = formuje
goodwill, akčný = podpora obratu, iniciácia ku kúpe)
Podľa použitého média Nadlinková– audiovizuálna r (zahŕňa aj zvujovú)
- tlačená r (zahŕňa tlačenú aj tlačovú)
Podlinková
- r v mieste predaja
- priama r
- nekomerčná sféra (tu si trocha odporuje – je to potom R, nie
mimoekonomická propagácia???)
alebo podľa predmetu – výr konečnej spotreby (šaty, nápoje,...)
- výrobnej spotreby (stroje, materiál pre výrobu...)
Podľa štádia životného cyklu propagovanej skutočnosti – uvádzacia
(novosti informácie v R) - pripomínacia
- udržiavacia
Podľa subektu – výrobná
- obchodná (R v pravom slova zmysle)
Podľa charakteru kampane - produktová (tov/sl)
- imidžová (zn.)
Podľa prenosových médií – TV / Roz / Rlač / tlačené prostriedky...
Podľa CS – pre ženy, mužov, rybárov, športovcov,...
Podľa lokality pôsobenia – regionálna, ústredná, do vnútra štátu, do zahraničia,...
Podľa miesta pôsobenia – v mieste predaja, mimo neho, vonku, vovnútri,....
Podľa spôsobu kontaktu s recipientom – priama (Direct MTG)
- nepriama (TV, roz, tlač,...)
Rôzne definície, všetky sa zhodujú, že ide o ovplyvňovanie (zámerné, nenútené, prostredníctvom prezentácie tov/sl,...) R môže ovplyvniť potreby, dopyt, ale aj záujmy, návyky, tradície,...
(R = platená, neosob. Kom. Fi /organizácií /jednotlivcov identifikovateľných v r ozname, ktorí chcú info /presviedčať špecifikovanú časť verejnosti prostredníctvom rmédií)
Výdavky na R v EU (1998) viac ako 45,4mld Eur (najviac v pomere k hrubému domácemu produktu škandinávske krajiny Dánsko, Nórsko, Švédsko, potom Nemecko)
v USA (2000?Horňák) 200mld UDS (najviac NY)
výdavky na R stále stúpajú v USA priemerne 3% hrubého národného produktu, v Európe priemerne 2% (Labská 1998)
členenie R z hľadiska objektu – R produktu – priama (rýchla odozva)
- nepriama (stimul dopytu z dlhodobého
hľadiska)
- R inštitúcie (info o fi, budovanie willu, často sa
zaraďuje do PR)
- selektívny (Rajo Niva syr)
Iné zbytočne zložité členenie:
R podľa subjektu zadávateľa – výrobca
- skupina (vláda = kolektívna r)
- obchodník
- družstvo
- nezisková organiz./iná inštitúcia propagujúca ideu
- kooperatívna r (napr. obchodník a výrobca)
Podľa príjemcu – zákazník (konečná spotreba)
- iný podnik (priemyselná r / obchodná r)
Podľa typu r oznamu – informatívny
- transformačný
- inštitucionálny (vládne kampane)
- zameranie na selektívny / všeobecný = primárny dopyt (konkrét. Značka =selektívny, napr. holandský syr = druhový, všeobecný oznam)
- tematický / zameraný na aktivity (tematický = formuje
goodwill, akčný = podpora obratu, iniciácia ku kúpe)
Podľa použitého média Nadlinková– audiovizuálna r (zahŕňa aj zvujovú)
- tlačená r (zahŕňa tlačenú aj tlačovú)
Podlinková
- r v mieste predaja
- priama r
- nekomerčná sféra (tu si trocha odporuje – je to potom R, nie
mimoekonomická propagácia???)
alebo podľa predmetu – výr konečnej spotreby (šaty, nápoje,...)
- výrobnej spotreby (stroje, materiál pre výrobu...)
Podľa štádia životného cyklu propagovanej skutočnosti – uvádzacia
(novosti informácie v R) - pripomínacia
- udržiavacia
Podľa subektu – výrobná
- obchodná (R v pravom slova zmysle)
Podľa charakteru kampane - produktová (tov/sl)
- imidžová (zn.)
Podľa prenosových médií – TV / Roz / Rlač / tlačené prostriedky...
Podľa CS – pre ženy, mužov, rybárov, športovcov,...
Podľa lokality pôsobenia – regionálna, ústredná, do vnútra štátu, do zahraničia,...
Podľa miesta pôsobenia – v mieste predaja, mimo neho, vonku, vovnútri,....
Podľa spôsobu kontaktu s recipientom – priama (Direct MTG)
- nepriama (TV, roz, tlač,...)
Kľúčové slová
Vyhľadaj ďalšie študentské práce pre tieto populárne kľúčové slová:
#reklamne kampane #oznam definicia #druhy reklamy #reklamne kampane druhy #podlinkove aktivity #selektivita v reklame #kampane #reklamná kampaň #kampaň #reklamne kampane na Slovnesku #marketing mesta #tlacene media #produktová stratégia #primárny dopytDiskusia: Druhy reklamných kampaní
Pridať nový komentárVygenerované za 0.186 s.