Neverbálna komunikácia a jej význam
Autor: mata
Typ práce: Referát
Typ práce: Referát
Dátum: 05.01.2010
Jazyk:
Jazyk:
Rozsah: 1 450 slov
Počet zobrazení: 26 525
Počet zobrazení: 26 525
Tlačení: 1 106
Uložení: 1 086
Uložení: 1 086
Anotácia: Výraz osobného prejavu sa predovšetkým skladá z verbálnej a neverbálnej zložky. Slovná zložka je akoby viac spojená s oznamovaným obsahom, kým neverbálna stránka je skôr spojená s emotívnymi prvkami a vnútorným stavom komunikujúceho človeka. Jedno bez druhého nemôže existovať.
Reč tela: Mimika – výraz tváre, Pohľady – reč očí, Gestikulácia – gestá, Kinezika – pohyby, Haptika – dotyky, Proxemika – vzdialenosť, Posturika – polohy tela, nôh a rúk, Úprava zovňajška, Celkový vzhľad a Prostredie.
Mimické prejavy: Výraz tváre veľmi úzko súvisí s ľudskými prežitkami. Mimické prejavy môžu vyjadrovať škálu pocitov úzkosti až po radosť.(šťastie - nešťastie, strach – obava, radosť – smútok, kľud – rozčúlenie, spokojnosť – nespokojnosť, záujem – nezáujem, prekvapenie)
Gestické prejavy: Gestá predstavujú jednu z najstarších foriem ľudskej komunikácie, staršiu ako reč. Sú jednou s najčastejších a najprežívanejších podôb neverbálnej komunikácie. Termín gesto je odvodené z latinčiny, kde gero znamená prejavovať city, myšlienky, či vlastnosti.
Zrakový kontakt: Komunikačný akt medzi hovoriacimi ľuďmi je doprevádzaný aj zrakovým kontaktom. Centrálnu úlohu hrajú oči ( viečka, obočie a koreň nosa ). Oči sú najdôležitejšou oblasťou tváre. Reč oči sprevádza reč slov. Doba trvania pohľadu vyjadruje mieru záujmu o hovoriaceho.
Haptická komunikácia: Ide o komunikáciu telesným dotykom ľudí. Pri dotýkaní dochádza k dráždeniu a stimulácii kožných zmyslov a to tlakom, teplom, rýchlosťou a dĺžkou dotyku, vibráciou. V najčastejšej podobe to je podanie ruky, haptické signály sú veľmi silné, majú veľkú informačnú hodnotu a dosť napovedajú o vnútornom stave človeka. Práve preto by mala mať haptika svoje pravidlá, ktoré vychádzajú zo spoločenských zvyklostí.
Proxemika: Z latinského proxima – blízko. Patri medzi najjednoduchšie spôsoby neverbálnej komunikácie. V podstate ide o uplatnenie vplyvu vzdialenosti medzi komunikujúcimi osobami. Proxemika tiež súvisí z myslenou zónou tzv. sociálnou dotknuteľnosťou to je vzdialenosť okolo každého človeka, ktorá by nemala byť druhým človekom narušená.
1. Intímna vzdialenosť (blízka: telesný kontakt: okolo 20-60cm)
2. Osobná vzdialenosť (blízka: 60-90cm, ďaleká: 1m-1,5m)
3. Spoločenská vzdialenosť (blízka: 1,5m-2m, ďaleká 2-4m)
4. Verejná vzdialenosť (blízka: 4-8m, ďaleká od 8m – po horizont)
Posturika: Ide o súbor fyzických postojov, ktoré majú komunikačný účinok na okolie človeka. Ide o oznámenie pomocou polôh jednotlivých časti nášho tela (rukami, nohami, pohybom hlavy), ich vzájomná konfigurácia signalizuje tzv. otvorený alebo naopak uzavretý fyzický postoj. Posturologické zretele prezrádzajú na človeku rôzne stavy a majú vypovedajúcu hodnotu o jeho postojoch, názoroch a o vnútornom stave človeka.
Význam pozícií a pohybov tela (Gurnther Rebel)
HLAVA, KRK
Pohyb dopredu – koncentrácia pozornosti, náklonnosť alebo agresia
Pohyb dozadu – vyčkávanie, skepsa
Obrat – v smere partnera – pozornosť, pozornejšie započúvanie sa
Obrat – na bok od partnera – nepozornosť
Nachýlenie dopredu:
Rýchle – strach, zlosť, neistota
Pomalé – pokora, smútok, hľadanie
Nachýlenie na bok:
Rýchle – skeptické zainteresovanie
Pomalé – nedôvera, nadutosť
OČI, VIEČKA, OBOČIE
Oči
Smer pozerania:
Rovno – pripravenosť alebo záujem
Dole – koncentrácia, vnútorné „vypnutie sa“ alebo neistota
Hore – hľadanie východiska, ponorenie sa do spomienok
Do prázdna – bytie myšlienkami na inom mieste
Putovanie očami: zhora dole – namyslenosť, zdola hore – strach
Zrakový kontakt: dlhý – záujem alebo vnucovanie sa, krátky – nesmelosť alebo neistota, premenlivý – chuť byť niekde inde, absencia kontaktu – koncentrácia, strach alebo nadutosť.
Viečka:
Široko otvorené – strach, podliehanie psychickému vplyvu, normálne otvorené – pripravenosť, spustené viečka – pozornosť, nuda alebo skromnosť, časté pohybovanie viečkami – nervozita.
Obočie:
Zdvihnuté – namyslenosť, nedôvera alebo prekvapenie, stiahnuté – hnev
ÚSTA, PERY, JAZYK
Ústa:
Ľahko otvorené počas mlčania – údiv alebo chuť ozvať sa
Ľahko otvorené počas hovorenia – neistota alebo skromnosť
Široko otvorené počas hovorenia – silné sebavedomie o svojich schopnostiach (alebo poškodenie CNS..)
Kútiky úst:
Obidva v polohe bez napätia – som pripravený
Obidva vytiahnuté dohora – radosť
Obidva spustené dole – depresia
Jedna strana spustená dole – ľahkováženie alebo cynizmus
Pery:
Zavreté, bez napätia – zostávam v pohotovosti
Zatisnuté – uzavretosť, agresia alebo koncentrácia
Hryzenie pier – nervozita, zamyslenie, váhanie
Podnesená horná pera – branie na ľahkú váhu
Podnesená dolná pera – pochybnosť
Horná pera nasunutá na dolnú alebo dolná na hornú – rozčarovanie
Zahryznutie do dolnej alebo hornej pery – nesmelosť, strach
Konček jazyka na hornej pere – koncentrácia
Iné pohyby jazyka – sú spojené s hovorením, pískaním, mľaskaním, spievaním, jedením a tiež sú pripájané k erotickým signálom alebo k urážlivým gestám.
PLECIA
Pohyby:
Pohyby vystretých rúk – pribrzdenie napätia
Zaokrúhlený pohyb rúk – sebaistota, nedbalosť alebo neistota
Široké gestá rúk – sebaistota alebo veľkodušnosť
Úzke gestá rúk – neistota, skromnosť, chtivosť
Prekrížené ruky:
Spredu – opanovanie, uzavretosť
Za chrbtom – strach neistota
Pohyb rúk ďaleko od tela – otvorenosť, obrana, útok alebo náklonnosť
Pohyby rúk v smere tela – zámer chrániť sa, neistota alebo namyslenosť
Miešané formy:
Jedna ruke je nasmerovaná k telu, druhá od tela – signál „Chcem aby si sa ma dotkol/kla.“
DLANE A PRSTY
Otvorená dlaň:
Obrátenie k telu – gesto uistenia, namyslenosť alebo ochrana
Obrátená od tela – otvorenosť, obrana alebo hľadanie kontaktu
Zatvorená dlaň (päsť):
Obrátená k telu – prehnané uistenia, obžalovanie samého seba
Obrátená od tela – hnev, zosilnený útok, obrana, sťažnosť
Obe dlane priliehajú k sebe:
Trenie dlaní o seba – namyslenosť
Plocho zložené – koncentrácia alebo prosba
Prepletené – sebaistota alebo pokoj
Zložené v tvare pištole – varovanie, obrana
Zložené ako strieška – námietka alebo pochybnosť
Prsty spletené so sebou – najvyššia koncentrácia
Pozícia dlaní na tele:
Opretie pästí na bokoch – zlosť alebo gesto imponovanie
Opretie vystretej dlane na boku – silné povedomie
Prekrížené spredu – podliehanie alebo pokorný a modlitebný postoj
Prekrížené zozadu – nesmelosť alebo arogancia
Prekrížené vyššie od línie pása – spokojnosť
Prekrížené pod líniou pása – nemilý pocit
Gestá a umiestenie dlaní:
Ak človek manipuluje s oblečením v oblasti hornej časti tela (dlane, palce založené za traky) – sila, neistota
Ak sú ruky založené z vnútornej strany odevu v hornej časti tela (dlane vo vreckách saka, za košeľou) – namyslenosť
Manipulácia s odevom na dolnej časti tela (dlane sa kŕčovito držia materiálu) – neistota
Zvnútra odevu na dolnej časti tela (dlane vo vreckách nohavíc alebo sukne) – veľká neistota , arogancia alebo nedbalosť
Dlane umiestnené v okolí výstrihu odevu v hornej oblasti tela – uvoľnenie, dobrá nálada
Dlane umiestnené v okolí rázporku na dolnej časti tela – silné uvoľnenie, zrieknutie sa intímnej sféry
Gestá dlaní v smere od hora dole – uvedomenie si svojej sily, gestá dlaní zdola hore – podliehanie
Kontakty dlaní s hlavou:
Brada:
Chytanie sa – zamyslenie
Hladkanie – zamyslenie a neistota
Škriabanie – pochybnosť
Podopieranie – spokojné zamyslenie alebo únava
Trenie – nadutosť
Ústa:
Ukazovák položený na ústach – zamotanie sa v probléme alebo zamyslenie
Dlaň položená na ústach pred začatím hovorenia – zamyslenie
Dlaň položená na ústach počas hovorenia – neistota
Dlaň položená na ústach po skončení hovorenia – zamyslenie alebo chuť stiahnuť späť vypovedané slová
Nos:
Chytanie – koncentrácia alebo zamotanie sa v probléme
Trenie – zamotanie sa v probléme
Škriabanie – nervozita
Vlasy:
Chytanie – nezdar, prehra
Hladkanie – intímne gesto voči samému sebe
Škriebanie – hľadanie nápadu alebo prekvapenie
Okuliare:
Pomalé zakladanie – koncentrácia na určitú vec
Pomalé skladanie – chuť skončiť rozhovor
Pomalé posunutie hore – chuť robiť pauzu
Rýchle založenie – rýchly prístup k veci
Rýchle zloženie – chuť rýchleho ukončenia rozhovoru
Rýchle posunutie hore – nervózne prerušenie
Manipulácia s predmetmi:
S ceruzkou – nervozita, útok alebo bránenie samého seba
S papiermi – neistota alebo podčiarkovanie vlastnej dôležitosti
So stoličkou – veľká neistota
Neustála zmena polohy predmetov – signalizovanie úteku
TRÉNING ZDRAVEJ KOMUNIKÁCIE
V prípade, že niekto.. Môže to znamenať, že..
1.Bubnuje prstami po stole - je netrpezlivý
2.Podopiera si hlavou ruku - je unudený a nezaujatý
3.Hladí sa po brade - hodnotí situácia, analyzuje návrhy
4.Má prekrížené ruky na hrudi a - cíti sa ohrozený, prekrížené nohy nedôveruje
5.Sediac na stoličke sa prehol dozadu - má recept na všetky problémy, a ruky si založil za hlavu odpovede na všetky otázky
6.Stláčajúc tvoju dlaň ju obracia tak, - skúša ťa ovládnuť, opanovať,
že jeho dlaň sa nachádza hore získať moc nad tebou
7.Podopierajúc si hlavu drží dlaň na líci - je zaujatý
8.Ohrýza si nechty - cíti sa neisto, má nízku nepravdivú mienku o sebe
Chyby v komunikácii, ktoré vznikajú z nesprávnych zvykov:
1. Neustále postavenie v blízkosti dverí (útek, blokovanie vchodu), alebo pohybovanie sa pozdĺž steny (ochrana)
2. Státie príliš blízko, alebo príliš ďaleko od iných ľudí
3. Vykonávanie príliš mohutných, alebo príliš malých gest
4. Hryzenie do perí
5. Neustále dotýkanie sa svojej tváre
6. Hovorenie príliš hlasno, alebo príliš ticho
7. Hovorenie príliš rýchlo, alebo príliš pomaly
8. Obliekanie sa príliš excentricky, alebo príliš nenápadito
9. Používanie príliš iskrivých farieb a predmetov, príliš smutných alebo neproporcionálne veľkých.
Niekedy sa oplatí vedieť, čo komunikuje naše podvedomie, aby sme neboli milo alebo prekvapený efektmi stretnutia, rozhovoru alebo zábavy.
Reč tela: Mimika – výraz tváre, Pohľady – reč očí, Gestikulácia – gestá, Kinezika – pohyby, Haptika – dotyky, Proxemika – vzdialenosť, Posturika – polohy tela, nôh a rúk, Úprava zovňajška, Celkový vzhľad a Prostredie.
Mimické prejavy: Výraz tváre veľmi úzko súvisí s ľudskými prežitkami. Mimické prejavy môžu vyjadrovať škálu pocitov úzkosti až po radosť.(šťastie - nešťastie, strach – obava, radosť – smútok, kľud – rozčúlenie, spokojnosť – nespokojnosť, záujem – nezáujem, prekvapenie)
Gestické prejavy: Gestá predstavujú jednu z najstarších foriem ľudskej komunikácie, staršiu ako reč. Sú jednou s najčastejších a najprežívanejších podôb neverbálnej komunikácie. Termín gesto je odvodené z latinčiny, kde gero znamená prejavovať city, myšlienky, či vlastnosti.
Haptická komunikácia: Ide o komunikáciu telesným dotykom ľudí. Pri dotýkaní dochádza k dráždeniu a stimulácii kožných zmyslov a to tlakom, teplom, rýchlosťou a dĺžkou dotyku, vibráciou. V najčastejšej podobe to je podanie ruky, haptické signály sú veľmi silné, majú veľkú informačnú hodnotu a dosť napovedajú o vnútornom stave človeka. Práve preto by mala mať haptika svoje pravidlá, ktoré vychádzajú zo spoločenských zvyklostí.
Proxemika: Z latinského proxima – blízko. Patri medzi najjednoduchšie spôsoby neverbálnej komunikácie. V podstate ide o uplatnenie vplyvu vzdialenosti medzi komunikujúcimi osobami. Proxemika tiež súvisí z myslenou zónou tzv. sociálnou dotknuteľnosťou to je vzdialenosť okolo každého človeka, ktorá by nemala byť druhým človekom narušená.
1. Intímna vzdialenosť (blízka: telesný kontakt: okolo 20-60cm)
2. Osobná vzdialenosť (blízka: 60-90cm, ďaleká: 1m-1,5m)
3. Spoločenská vzdialenosť (blízka: 1,5m-2m, ďaleká 2-4m)
4. Verejná vzdialenosť (blízka: 4-8m, ďaleká od 8m – po horizont)
Posturika: Ide o súbor fyzických postojov, ktoré majú komunikačný účinok na okolie človeka. Ide o oznámenie pomocou polôh jednotlivých časti nášho tela (rukami, nohami, pohybom hlavy), ich vzájomná konfigurácia signalizuje tzv. otvorený alebo naopak uzavretý fyzický postoj. Posturologické zretele prezrádzajú na človeku rôzne stavy a majú vypovedajúcu hodnotu o jeho postojoch, názoroch a o vnútornom stave človeka.
Význam pozícií a pohybov tela (Gurnther Rebel)
HLAVA, KRK
Pohyb dopredu – koncentrácia pozornosti, náklonnosť alebo agresia
Pohyb dozadu – vyčkávanie, skepsa
Obrat – v smere partnera – pozornosť, pozornejšie započúvanie sa
Obrat – na bok od partnera – nepozornosť
Nachýlenie dopredu:
Rýchle – strach, zlosť, neistota
Pomalé – pokora, smútok, hľadanie
Nachýlenie na bok:
Rýchle – skeptické zainteresovanie
Pomalé – nedôvera, nadutosť
OČI, VIEČKA, OBOČIE
Oči
Smer pozerania:
Rovno – pripravenosť alebo záujem
Dole – koncentrácia, vnútorné „vypnutie sa“ alebo neistota
Hore – hľadanie východiska, ponorenie sa do spomienok
Do prázdna – bytie myšlienkami na inom mieste
Putovanie očami: zhora dole – namyslenosť, zdola hore – strach
Zrakový kontakt: dlhý – záujem alebo vnucovanie sa, krátky – nesmelosť alebo neistota, premenlivý – chuť byť niekde inde, absencia kontaktu – koncentrácia, strach alebo nadutosť.
Viečka:
Široko otvorené – strach, podliehanie psychickému vplyvu, normálne otvorené – pripravenosť, spustené viečka – pozornosť, nuda alebo skromnosť, časté pohybovanie viečkami – nervozita.
Obočie:
Zdvihnuté – namyslenosť, nedôvera alebo prekvapenie, stiahnuté – hnev
ÚSTA, PERY, JAZYK
Ústa:
Ľahko otvorené počas mlčania – údiv alebo chuť ozvať sa
Ľahko otvorené počas hovorenia – neistota alebo skromnosť
Široko otvorené počas hovorenia – silné sebavedomie o svojich schopnostiach (alebo poškodenie CNS..)
Kútiky úst:
Obidva v polohe bez napätia – som pripravený
Obidva vytiahnuté dohora – radosť
Obidva spustené dole – depresia
Jedna strana spustená dole – ľahkováženie alebo cynizmus
Pery:
Zavreté, bez napätia – zostávam v pohotovosti
Zatisnuté – uzavretosť, agresia alebo koncentrácia
Hryzenie pier – nervozita, zamyslenie, váhanie
Podnesená horná pera – branie na ľahkú váhu
Podnesená dolná pera – pochybnosť
Horná pera nasunutá na dolnú alebo dolná na hornú – rozčarovanie
Zahryznutie do dolnej alebo hornej pery – nesmelosť, strach
Konček jazyka na hornej pere – koncentrácia
Iné pohyby jazyka – sú spojené s hovorením, pískaním, mľaskaním, spievaním, jedením a tiež sú pripájané k erotickým signálom alebo k urážlivým gestám.
PLECIA
Pohyby:
Pohyby vystretých rúk – pribrzdenie napätia
Zaokrúhlený pohyb rúk – sebaistota, nedbalosť alebo neistota
Široké gestá rúk – sebaistota alebo veľkodušnosť
Úzke gestá rúk – neistota, skromnosť, chtivosť
Prekrížené ruky:
Spredu – opanovanie, uzavretosť
Za chrbtom – strach neistota
Pohyb rúk ďaleko od tela – otvorenosť, obrana, útok alebo náklonnosť
Pohyby rúk v smere tela – zámer chrániť sa, neistota alebo namyslenosť
Miešané formy:
Jedna ruke je nasmerovaná k telu, druhá od tela – signál „Chcem aby si sa ma dotkol/kla.“
DLANE A PRSTY
Otvorená dlaň:
Obrátenie k telu – gesto uistenia, namyslenosť alebo ochrana
Obrátená od tela – otvorenosť, obrana alebo hľadanie kontaktu
Zatvorená dlaň (päsť):
Obrátená k telu – prehnané uistenia, obžalovanie samého seba
Obrátená od tela – hnev, zosilnený útok, obrana, sťažnosť
Obe dlane priliehajú k sebe:
Trenie dlaní o seba – namyslenosť
Plocho zložené – koncentrácia alebo prosba
Prepletené – sebaistota alebo pokoj
Zložené v tvare pištole – varovanie, obrana
Zložené ako strieška – námietka alebo pochybnosť
Prsty spletené so sebou – najvyššia koncentrácia
Pozícia dlaní na tele:
Opretie pästí na bokoch – zlosť alebo gesto imponovanie
Opretie vystretej dlane na boku – silné povedomie
Prekrížené spredu – podliehanie alebo pokorný a modlitebný postoj
Prekrížené zozadu – nesmelosť alebo arogancia
Prekrížené vyššie od línie pása – spokojnosť
Prekrížené pod líniou pása – nemilý pocit
Gestá a umiestenie dlaní:
Ak človek manipuluje s oblečením v oblasti hornej časti tela (dlane, palce založené za traky) – sila, neistota
Ak sú ruky založené z vnútornej strany odevu v hornej časti tela (dlane vo vreckách saka, za košeľou) – namyslenosť
Manipulácia s odevom na dolnej časti tela (dlane sa kŕčovito držia materiálu) – neistota
Zvnútra odevu na dolnej časti tela (dlane vo vreckách nohavíc alebo sukne) – veľká neistota , arogancia alebo nedbalosť
Dlane umiestnené v okolí výstrihu odevu v hornej oblasti tela – uvoľnenie, dobrá nálada
Dlane umiestnené v okolí rázporku na dolnej časti tela – silné uvoľnenie, zrieknutie sa intímnej sféry
Gestá dlaní v smere od hora dole – uvedomenie si svojej sily, gestá dlaní zdola hore – podliehanie
Kontakty dlaní s hlavou:
Brada:
Chytanie sa – zamyslenie
Hladkanie – zamyslenie a neistota
Škriabanie – pochybnosť
Podopieranie – spokojné zamyslenie alebo únava
Trenie – nadutosť
Ústa:
Ukazovák položený na ústach – zamotanie sa v probléme alebo zamyslenie
Dlaň položená na ústach pred začatím hovorenia – zamyslenie
Dlaň položená na ústach počas hovorenia – neistota
Dlaň položená na ústach po skončení hovorenia – zamyslenie alebo chuť stiahnuť späť vypovedané slová
Nos:
Chytanie – koncentrácia alebo zamotanie sa v probléme
Trenie – zamotanie sa v probléme
Škriabanie – nervozita
Vlasy:
Chytanie – nezdar, prehra
Hladkanie – intímne gesto voči samému sebe
Škriebanie – hľadanie nápadu alebo prekvapenie
Okuliare:
Pomalé zakladanie – koncentrácia na určitú vec
Pomalé skladanie – chuť skončiť rozhovor
Pomalé posunutie hore – chuť robiť pauzu
Rýchle založenie – rýchly prístup k veci
Rýchle zloženie – chuť rýchleho ukončenia rozhovoru
Rýchle posunutie hore – nervózne prerušenie
Manipulácia s predmetmi:
S ceruzkou – nervozita, útok alebo bránenie samého seba
S papiermi – neistota alebo podčiarkovanie vlastnej dôležitosti
So stoličkou – veľká neistota
Neustála zmena polohy predmetov – signalizovanie úteku
TRÉNING ZDRAVEJ KOMUNIKÁCIE
V prípade, že niekto.. Môže to znamenať, že..
1.Bubnuje prstami po stole - je netrpezlivý
2.Podopiera si hlavou ruku - je unudený a nezaujatý
3.Hladí sa po brade - hodnotí situácia, analyzuje návrhy
4.Má prekrížené ruky na hrudi a - cíti sa ohrozený, prekrížené nohy nedôveruje
5.Sediac na stoličke sa prehol dozadu - má recept na všetky problémy, a ruky si založil za hlavu odpovede na všetky otázky
6.Stláčajúc tvoju dlaň ju obracia tak, - skúša ťa ovládnuť, opanovať,
že jeho dlaň sa nachádza hore získať moc nad tebou
7.Podopierajúc si hlavu drží dlaň na líci - je zaujatý
8.Ohrýza si nechty - cíti sa neisto, má nízku nepravdivú mienku o sebe
Chyby v komunikácii, ktoré vznikajú z nesprávnych zvykov:
1. Neustále postavenie v blízkosti dverí (útek, blokovanie vchodu), alebo pohybovanie sa pozdĺž steny (ochrana)
2. Státie príliš blízko, alebo príliš ďaleko od iných ľudí
3. Vykonávanie príliš mohutných, alebo príliš malých gest
4. Hryzenie do perí
5. Neustále dotýkanie sa svojej tváre
6. Hovorenie príliš hlasno, alebo príliš ticho
7. Hovorenie príliš rýchlo, alebo príliš pomaly
8. Obliekanie sa príliš excentricky, alebo príliš nenápadito
9. Používanie príliš iskrivých farieb a predmetov, príliš smutných alebo neproporcionálne veľkých.
Niekedy sa oplatí vedieť, čo komunikuje naše podvedomie, aby sme neboli milo alebo prekvapený efektmi stretnutia, rozhovoru alebo zábavy.
Podobné práce | Typ práce | Rozsah | |
---|---|---|---|
|
Komunikácia mesta s občanmi | Referát | 967 slov |
|
Medzinárodná komunikácia | Referát | 1 250 slov |
|
Krízová komunikácia | Referát | 1 083 slov |
|
Interpersonálna komunikácia | Referát | 1 340 slov |
|
Masmediálna komunikácia | Učebné poznámky | 424 slov |
Vyhľadaj ďalšie študentské práce pre tieto populárne kľúčové slová:
#neverbálna komunikácia #verbalna a neverbalna komunikacia #posturika #zásady neverbálnej komunikácie #komunikácia #anotácia príklad #haptika a rec oci v rozhovore #reč očí a pohľadov #verbálna a neverbálna komunikácia v marketingu #verbálna komunikácia #proxemika #reč tela #gestika #chyby v komunikacií #gestika,mimika ,proxemia ,imidz #verbalna neverbalna komunikacia #mimika, haptika #maturity gestika, proxemika #Anotácia #mimika a gestikuláciaDiskusia: Neverbálna komunikácia a jej význam
Pridať nový komentárVygenerované za 0.047 s.