Produkt hotela ako reťaz služieb
Typ práce: Ostatné
Jazyk:
Počet zobrazení: 4 445
Uložení: 288
Produkt hotela ako reťaz služieb
Produkt hotela je z pohľadu hosťa vždy súbor služieb, ktoré sú spojené podobne ako reťaz. Aj jedno prenocovanie je reťaz služieb: hosť získava prvotné informácie – rezervuje ubytovanie – príde do hotela – zaregistruje sa – nasťahuje sa do izby – stravuje sa v reštaurácii a navštívi ďalšie odbytové strediská – býva v hoteli – odhlási sa a odíde – po pobyte v hoteli vykonáva popobytové aktivity.
Každý hotel má vlastnú reťaz služieb. Každá jednotlivá služba zanecháva dojem z jej spotreby a vplýva na komplexný zážitok z pobytu v hoteli. Pre produkt hotela je charakteristické, že hosť: – spotrebúva súbor (reťaz) služieb, ktoré sa vzájomne podmieňujú, sú komplementárne, – si produkt skladá zvyčajne sám kombináciou nemateriálnych a materiálnych služieb, – nemôže produkt vopred vyskúšať (vzhľadom na jeho nemateriálny charakter), preto dôležitú úlohu pri jeho ponuke majú informácie, ktoré o ňom poskytuje hotel alebo sprostredkovatelia (cestovné kancelárie).
DEFINÍCIA PRODUKTU
Produkt - je to predmet získaný výrobou, alebo inou činnosťou. Produkt je niečo, čo sa môže na trhu ponúknuť a čo má schopnosti uspokojiť želania a potreby. Patria sem fyzické predmety, služby, osoby, miesta, organizácie a myšlienky. Produkt hotela
Produktom hotela sú ubytovacie, stravovacie a doplnkové služby, ale nie oddelené, ale ako komplex služieb – balík služieb.
Produkt hotela musí spĺňať niekoľko požiadaviek
- atraktívnosť- (prostredie, vybavenie hotela, personál...)
- prístupnosť- (cesty, cenová prístupnosť...)
- uspokojovať potreby hosťa
- cena
- image
KVALITA PRODUKTU
Definícia kvality – Je to celkový súhrn vlastností a znakov výrobkov alebo služieb, ktoré im dávajú schopnosť uspokojovať vopred stanovené alebo predpokladané potreby. Ak posudzujeme služby , ktoré majú nehmotný charakter, vždy hovoríme o kvalite. Merať kvalitu je dôležitý predpoklad podnikateľského úspechu a vytvára konkurenčnú schopnosť konkrétneho hotela. U hmotných produktov sa kvalita maria ľahšie, pretože existujú normy, ktoré stanovia požiadavky na ten ktorý výrobok. V službách normy kvality neexistujú, je ťažké ich merať. Poznáme však 3 zásady kvality služieb:
- ČO poskytujeme zákazníkom?
- AKÝM spôsobom?
- NA akej úrovni?
Podstatou nie je len rozsah služieb, ale aj na akej úrovni sú služby poskytované, aby to bolo v súlade so želaním hosťa. Nestačí len produkovať správne služby, ale aj správne ich poskytovať. Cieľom tohto snaženia je spokojný hosť.
Podobné práce | Typ práce | Rozsah | |
---|---|---|---|
Kvalita produktu hotela | Ostatné | 748 slov | |
Úloha marketingového manažmentu v hoteli | Ostatné | 1 716 slov | |
Nové trendy vo vývoji hotelierstva | Ostatné | 1 398 slov | |
Manažment kvality a kontroly v hoteli | Ostatné | 1 254 slov |
Vyhľadaj ďalšie študentské práce pre tieto populárne kľúčové slová:
#produkt hotela #odbytove stredisko #vyrobne stredisko #organizačná štruktúra hotela #Výrobné stredisko v hotely #reťaz #definicia produkt, výrobok