Trh cestovného ruchu
Typ práce: Ostatné
Jazyk:
Počet zobrazení: 1 827
Uložení: 110
Trh cestovného ruchu
- A) - definujte trh ako ekonomickú kategóriu:
Trh je miesto, kde sa stretávajú výrobcovia a spotrebitelia a kde sa uskutočňuje kúpa a predaj najrôznejších výrobkov a služieb.
Trh neriadi žiaden úrad, ale riadime ho všetci tým, ako sa správame, čo potrebujeme, čo chceme kúpiť. V trhovej ekonomike sa musí výrobca prispôsobiť zákazníkovi, pretože zákazník má peniaze. V trhovej ekonomike žijú výrobcovia z peňazí zákazníkov.
Trhová ekonomika sa zakladá na systéme slobodného podnikania a voľnej súťaži.
Trh chápeme: 1) priestorovo – ako miesto, kde sa stretáva predávajúci a kupujúci
2) funkčne – ako spojenie dopytu, ponuky v určitej oblasti
Čiastkový trh – trh na ktorom sa predáva a kupuje iba jeden druh tovaru (autá, lode)
Agregátny trh – je to trh na ktorom sa predávajú a kupujú rozličné druhy tovarov
- popíšte ponuku a dopyt
Dopyt – je množstvo tovaru, ktoré si kupujúci je ochotný kúpiť za určité ceny. Vyjadruje kúpyschopnosť ľudí s cieľom uspokojenia svojich potrieb.
Činitele ktoré ovplyvňujú veľkosť dopytu – cena, výška dôchodku obyv. , počet domácností
Krivka dopytu vyjadruje ochotu spotrebiteľov kúpiť za určitú cenu istý počet tovaru
Cena
Požadované množstvo
Ponuka je množstvo tovaru, ktoré podniky vyrábajú a dodávajú na trh, veľkosť ponuky je daná celkovým množstvom tovarov, ktoré sa na trhu nachádzajú. Výrobcovia sa snažia predať tovar za čo najvyššiu sumu alebo pri vyššej cene sa snažia predať viac tovaru na trh.
Činitele, ktoré ovplyvňujú veľkosť ponuky – cena tovaru, množstvo ponuky, náklady na výrobu
Krivka ponuky vyjadruje ochotu výrobcov vyrábať, predávať za určitú cenu určité množstvo tovaru.
Cena
Ponúkané množstvo
- vysvetlite pôsobnosť Slovenskej agentúry pre cestovný ruch
SACR je štátna príspevková organizácia špecializovaná na marketing a štátnu propagáciu CR SR. Bola zriadená Min. hospodárstva v roku 1995. Vykonáva marketing cestovného ruchu na celoštátnej úrovni, poskytuje informácie o možnostiach cestovného ruchu na Slovensku, propaguje Slovensko ako cieľovú krajinu, prispieva k tvorbe pozitívneho obrazu Slovenska v zahraničí a podporuje predaj produktov cestovného ruchu Slovenska. SACR je oprávnená vykonávať oficiálne zastúpenia v zahraničí a vytvárať pracoviská v tuzemsku a zahraničí.
- popíšte nové trendy v hotelierstve na strane ponuky a dopytu
Hostia chcú mať všetko pod jednou strechou, a to je aj v snahe hotelierov rozširovať ponuku.
expanzia nadnárodných hotelových spoločností
- rast kvality služieb
- rešpektovanie preferencií hostí
- hosť je vzdelanejší, skúsenejší, náročnejší
- hostia hľadajú srdečnosť, zážitky, využívajú balíky služieb, predĺžené víkendy
- rast záujmu o osobnejší prístup v poskytovaní služieb - malé rodinné podniky
- ekologické trendy. eko-hotel /zelený hotel/, bio-hotel
- kongresový CR
- B) - zdôvodnite význam balíkov služieb pre hotel
Pomáhajú zákazníkom alebo hotelovým hosťom rozhodnúť sa ktorý produkt si zakúpia.
Balík služieb by mal zahŕňať obchodnú značku alebo logo
Balíky služieb vždy zostavujeme pre konkrétnu cieľovú skupinu zákazníkov
Musíme poznať ich potreby aby sme vedeli aké úžitkové hodnoty ad takto ponúkaného produktu očakávajú
Sú kombináciou služieb, pričom cena za balík je vždy nižšia ako súčet cien jednotlivých služieb
- vysvetlite význam využívania globálnych distribučných systémov pre hotel
DISTRIBÚCIU ROZLIŠUJEME :
1) PRIAMU- hotel-zákazník
hotel kontaktuje zákazníkov : minulých, súčasných, potencionálnych
jednou z možností je aj osobný predaj- Obchodné rokovania kde si vyberieme obchodných partnerov
2) NEPRIAMU- hotel-sprostredkovateľ-zákazník
Sprostredkovateľom je najčastejšie cestovná kancelária, cestovná agentúra, rezervačný systém.
CK nakupuje od hotela služby ubytovacie a ostatné a za províziu ich predávajú klientom.
Pre hotel je tento spôsob výhodný kvôli úspore nákladov.
- popíšte stratégiu prežitia malých hotelov v konkurenčnom prostredí
Malé hotely, na to aby prežili v konkurenčnom prostredí musia dokonale využívať svoju orientáciu na hosťa. Veľa ľudí totiž od malého hotela očakáva viac rodinnú a priateľskú atmosféru. Musia si dať viacej záležať na komunikácii s hosťom.
- C) - predstavte Slovensko ako destináciu cestovného ruchu
Slovensko ako destinácia cestovného ruchu je pomerne rozvinutá. turisti u nás môžu využiť mnohé formy CR ktorými sú:
- horský turizmus v celoročnom zábere (zimný s dominujúcim lyžovaním a letný s dominujúcou turistikou)
- kúpeľný turizmus - klasický liečebný a preventívno-relaxačný, mestský turizmus - kultúrno-poznávací, konferenčný a business turizmus
Zimný CR
Na Slovensku sú prírodné podmienky ako stvorené pre zimnú sezónu. Najvyšším pohorím, ktoré láka lyžiarov, sú Vysoké Tatry. Okrem nich sa však dá stráviť krásna zima na mnohých romantických miestach.
Pozrime sa na niektoré obľúbené strediská zimných radovánok: Vysoké Tatry: vo Vysokých Tatrách patrí medzi najnavštevovanejšie miesta: Štrbské Pleso, Smokovce a Tatranská Lomnica. Nízke Tatry, Chopok, Oravská Magura, Malá Fatra, Veľká Fatra, Donovaly, Slovenské Rudohorie, Spiš, Kremnické vrchy.
Letný CR
Z dôvodu nestáleho počasia a absencie vodných plôch nie je na Slovensku rozvinutý vodný CR, ale poznávací a turistický CR. K najatraktívnejším regiónom cestovného ruchu nielen u nás na Slovensku, ale v celej strednej Európe vôbec, patrí oblasť stredného Slovenska, ktorej os tvorí rieka Hron a centrom sú sídla, mestá Banská Bystrica, Banská Štiavnica, Brezno, Kremnica, Sliač a Zvolen. predmetnom v jedinečnom regióne je rozvíjať a propagovať cestovný ruch a vítať všetkých, ktorí sem prichádzajú za oddychom, rekreáciou a turistikou, bohatstvom tradícií, pestrosťou histórie i nenarušenými prírodnými lokalitami.
- zhodnoťte národná parky v Slovenskej republike ako potenciál cestovného ruchu
Ľudia ktorí, radi navštevujú prírodné krásy, taktiež môžu na Slovensku navštíviť niekoľko národných parkov ktorými sú:
TANAP
NAPANT
Veľká Fatra
Malá Fatra
Slovenský Kras
Slovenský Raj
Pieniny
Podobné práce | Typ práce | Rozsah | |
---|---|---|---|
Peniaze | Referát | 787 slov | |
Trh – čiastkovy trh, agregátny trh, trhový mechanizmus, trh, segmentácia trhu, trhové hospodárstvo, trhová rovnováha | Referát | 3 495 slov | |
Finančný trh, Funkcie finančného trhu | Referát | 1 036 slov | |
Trh, trhový mechanizmus, trh práce | Referát | 923 slov | |
Trh | Ostatné | 3 155 slov | |
Finančný trh, funkcie finančného trhu | Ostatné | 2 598 slov | |
Finančný trh a jeho funkcie | Ostatné | 158 slov | |
Finančný trh, jeho podstata | Ostatné | 1 996 slov | |
Finančný trh a jeho funkcie | Ostatné | 1 279 slov | |
Trh a trhový mechanizmus, trh a jeho systém | Ostatné | 433 slov | |
Finančný trh (FT) | Ostatné | 1 463 slov | |
Trh výrobných faktorov | Maturita | 430 slov | |
Trh a subjekty trhu | Učebné poznámky | 342 slov | |
Trh a trhový mechanizmus | Učebné poznámky | 379 slov | |
Finančný trh | Referát | 1 342 slov |