Vývoj logistiky
Autor: maturanti
Typ práce: Referát
Typ práce: Referát
Dátum: 09.11.2012
Jazyk:
Jazyk:
Rozsah: 502 slov
Počet zobrazení: 8 858
Počet zobrazení: 8 858
Tlačení: 594
Uložení: 686
Uložení: 686
Vývoj logistiky
Logistika – je staré slovo, ktoré malo viacero významov. Slovný základ je logos z greckeho slovo, reč – rozum. Rozšírila sa predovšetkým v oblasti armády – 1. zmienky o logistike boli zaznamenané v 9.st. , kedy Byzantský cisár Leontos /??/ špecifikoval náplň logistiky ako pohyb ľudí amateriálu tak, aby sa príslušný objekt nachádzal na potrebnom mieste v potrebnom čase. Logistika prešla 4 základnými fázami – v 1. fáze sa obmedzovala na distribúciu(obchodný prístup) v 2.fáze sa rozšírila o zásobovanie v 3.fáze sa v podnikoch začali presadzovať ucelené logistické reťazce (integrovaná logistika) a v 4.fáze boli vychytané muchy a integrovaná logisitka bola optimalizovaná J
Takže z toho vyplýva, že logistika je vedná disciplína, ktorej úlohou je zabezpečiť, aby bol k dispozícií správny tovar/služba v správnej kvalite, u správneho zákazníka, v správnom čase, na správnom mieste v správnom množstve s vynaložením primeraných (správnych) nákladov.
Logistika tiež riadi materiálový, informačný a finančný tok /integruje ich/ vzhľadom na včasné splnenie potrieb zákazníka.
Logistický reťazec – je súhrn organizačných jednotiek, inštitúcií abo agentúr vo vnútri alebo v okolí podniku (danej firmy), ktoré vykonávajú funkcie podporujúce marketing daného produktu. Každá organizačná jednotka, ktorá vykonáva 1 abo viac marketingových funkcií sa stáva článkom logistického reťazca s cieľom realizovať distribučný tok.
Štruktúru logistického reťazca ovplyvnuje miera kontroly nad jednotlivými článkami reťazca.
Základné toky v logistickom reťazci:
- materiálové toky /h/
- informačné toky /n/
- finančné toky /n/
- toky pomocného materiálu (napr. mazivá) /h/
- toky ľudí (pracovníkov) /n/
- tovarové toky /h/
Všeobecne môžme toky rozdeliť na hmotne a nehmotné.
Pri uplatňovaní logistiky do praxe sa vždy zaoberáme predmetom, miestom, časom, vlasnosťami, pramaterami, kvalitou a zákazníkom. Z toho vyplývajú základné logistické otázky, ktorými sa v praxi riadime:
- Čo?
- Kde?
- Kedy?
- Ake/ako?
- Komu?
Logistický reťazec, v ktorom pôsobia logistické podniky alebo len zasielatelia či dopravcovia sa nazýva dodávateľský reťazec. Dodávateľský reťazec je sieť organizácií vzájomne prepojených dodávateľsko-odberateľskými vzťahmi, ktoré zaisťujú rôzne aktivity a procesy, pričom ich cieľom je produkovať hodnotu v podobe žiadaných výrobkov a služieb dodávaných do rúk konečnému článku reťazca – spotrebiteľovi.
Dodávateľský reťazec, podobne ako iné reťazce, nie je silnejší ako jeho najslabší článok – konkurencieschopnosť celého dodávateľského reťazca preto závisí od výkonnosti každého článku. 7 najčastejších chýb v DR:
- uzavretosť /podnik by mal brať dodávateľa ako svojho partnera/
- krátkozrakosť /náklady treba znižovať komplexne – nepresúvať ich na zákazníka/
- nízka úroveň zodpovednosti partnerov
- neprižnosť
- striktnosť /v dodávateľských reťazcoch by malo byť porozumenie/
- chyby priorít
- zlá komunikácia
Dodávateľské reťazce sa postupom času vyvýjajú – stále sa optimalizujú, vzhľadom na novodobú technológiu v oblasti dopravných prostriedkov /novšie a výkonnejšie autá, s menšou spotrebou – menšie náklady/, vývojom informačných technológií /informačné technológie zamerané na objednávanie, na kontaktovanie prijímateľov, možnosť pružnejšie reakcie na potreby zákazníkov alebo odberateľov/. Postupom času sa zvýšili požiadavky na pružnú, spoľahlivú, cenovo výhodnú a kvalitnú dopravnú obsluhu, tým pádom sa zvýšili aj firmy, ktoré poskytujú outsorcingové služby v oblasti dodávateľských reťazcov. Trhy sa stávajú viac medzinárodné – takže, nie je novinkou, že dodávateľ nie je z oblasti podnikania. Ďalším trendom je aj spolupráca viacerých dodávateľov v dodávateľskom reťazci – z čoho vyplýva základná podmienka spolupráce - pevnejšie vzťahy s kľúčovými dodávateľmi a lepšie zdieľania významných informácii s kľúčovými partnermi.
Logistika – je staré slovo, ktoré malo viacero významov. Slovný základ je logos z greckeho slovo, reč – rozum. Rozšírila sa predovšetkým v oblasti armády – 1. zmienky o logistike boli zaznamenané v 9.st. , kedy Byzantský cisár Leontos /??/ špecifikoval náplň logistiky ako pohyb ľudí amateriálu tak, aby sa príslušný objekt nachádzal na potrebnom mieste v potrebnom čase. Logistika prešla 4 základnými fázami – v 1. fáze sa obmedzovala na distribúciu(obchodný prístup) v 2.fáze sa rozšírila o zásobovanie v 3.fáze sa v podnikoch začali presadzovať ucelené logistické reťazce (integrovaná logistika) a v 4.fáze boli vychytané muchy a integrovaná logisitka bola optimalizovaná J
Takže z toho vyplýva, že logistika je vedná disciplína, ktorej úlohou je zabezpečiť, aby bol k dispozícií správny tovar/služba v správnej kvalite, u správneho zákazníka, v správnom čase, na správnom mieste v správnom množstve s vynaložením primeraných (správnych) nákladov.
Logistika tiež riadi materiálový, informačný a finančný tok /integruje ich/ vzhľadom na včasné splnenie potrieb zákazníka.
Logistický reťazec – je súhrn organizačných jednotiek, inštitúcií abo agentúr vo vnútri alebo v okolí podniku (danej firmy), ktoré vykonávajú funkcie podporujúce marketing daného produktu. Každá organizačná jednotka, ktorá vykonáva 1 abo viac marketingových funkcií sa stáva článkom logistického reťazca s cieľom realizovať distribučný tok.
Štruktúru logistického reťazca ovplyvnuje miera kontroly nad jednotlivými článkami reťazca.
- materiálové toky /h/
- informačné toky /n/
- finančné toky /n/
- toky pomocného materiálu (napr. mazivá) /h/
- toky ľudí (pracovníkov) /n/
- tovarové toky /h/
Všeobecne môžme toky rozdeliť na hmotne a nehmotné.
Pri uplatňovaní logistiky do praxe sa vždy zaoberáme predmetom, miestom, časom, vlasnosťami, pramaterami, kvalitou a zákazníkom. Z toho vyplývajú základné logistické otázky, ktorými sa v praxi riadime:
- Čo?
- Kde?
- Kedy?
- Ake/ako?
- Komu?
Logistický reťazec, v ktorom pôsobia logistické podniky alebo len zasielatelia či dopravcovia sa nazýva dodávateľský reťazec. Dodávateľský reťazec je sieť organizácií vzájomne prepojených dodávateľsko-odberateľskými vzťahmi, ktoré zaisťujú rôzne aktivity a procesy, pričom ich cieľom je produkovať hodnotu v podobe žiadaných výrobkov a služieb dodávaných do rúk konečnému článku reťazca – spotrebiteľovi.
Dodávateľský reťazec, podobne ako iné reťazce, nie je silnejší ako jeho najslabší článok – konkurencieschopnosť celého dodávateľského reťazca preto závisí od výkonnosti každého článku. 7 najčastejších chýb v DR:
- uzavretosť /podnik by mal brať dodávateľa ako svojho partnera/
- krátkozrakosť /náklady treba znižovať komplexne – nepresúvať ich na zákazníka/
- nízka úroveň zodpovednosti partnerov
- neprižnosť
- striktnosť /v dodávateľských reťazcoch by malo byť porozumenie/
- chyby priorít
- zlá komunikácia
Dodávateľské reťazce sa postupom času vyvýjajú – stále sa optimalizujú, vzhľadom na novodobú technológiu v oblasti dopravných prostriedkov /novšie a výkonnejšie autá, s menšou spotrebou – menšie náklady/, vývojom informačných technológií /informačné technológie zamerané na objednávanie, na kontaktovanie prijímateľov, možnosť pružnejšie reakcie na potreby zákazníkov alebo odberateľov/. Postupom času sa zvýšili požiadavky na pružnú, spoľahlivú, cenovo výhodnú a kvalitnú dopravnú obsluhu, tým pádom sa zvýšili aj firmy, ktoré poskytujú outsorcingové služby v oblasti dodávateľských reťazcov. Trhy sa stávajú viac medzinárodné – takže, nie je novinkou, že dodávateľ nie je z oblasti podnikania. Ďalším trendom je aj spolupráca viacerých dodávateľov v dodávateľskom reťazci – z čoho vyplýva základná podmienka spolupráce - pevnejšie vzťahy s kľúčovými dodávateľmi a lepšie zdieľania významných informácii s kľúčovými partnermi.
Podobné práce | Typ práce | Rozsah | |
---|---|---|---|
Logistika | Učebné poznámky | 871 slov | |
Manažment a logistika | Referát | 540 slov | |
Marketing a logistika | Referát | 270 slov | |
Distribučná logistika | Referát | 413 slov | |
Obalová logistika | Referát | 461 slov | |
Zásobovacia a výrobná logistika | Referát | 337 slov | |
Dopravná logistika | Referát | 514 slov |
Vyhľadaj ďalšie študentské práce pre tieto populárne kľúčové slová:
#logistika #informačný tok a jeho význam #informačný tok v logistike #informacny tok #informačný reťazec #medzinarodna spolupraca v logistike #toky v logistike materialove #rozdelenie logistiky #intergrovana logistika #toky v logistike materiálové informačné financne #logistika logisticky retazec #materiálový tok #historicky vyvoj europskej unie #logisticke informacne systemy integrovana logistika #logistika a distribúcia #dodávateľský reťazec #kontrola v logistike podniku #logisticke procesy #materialove toky #logistika v dopraveDopravná Logistika – študijné materiály
Ďalšie práce z rovnakej sady | Rozsah | |
---|---|---|
Slovné druhy a ich využitie (Morfológia) | 365 slov | |
Podstatné mená | 754 slov | |
Prídavné mená | 515 slov | |
Predložky | 563 slov | |
Spojky | 493 slov | |
Citoslovcia | 242 slov | |
Zámená | 773 slov | |
Číslovky | 398 slov | |
Slovesá | 629 slov | |
Príslovky | 433 slov | |
Vývoj logistiky | 502 slov | |
Zásobovacia a výrobná logistika | 337 slov | |
Distribučná logistika | 413 slov | |
Manažment a logistika | 540 slov | |
Marketing a logistika | 270 slov | |
Dopravná logistika | 514 slov | |
Logistický systém a logistický reťazec | 233 slov | |
Čiarové kódy | 1 063 slov | |
Informačné systémy | 421 slov | |
Obalová logistika | 461 slov | |
Elektronická výmena dát | 464 slov | |
Skladovanie | 428 slov | |
Logistické technológie | 812 slov | |
Logistický Controlling | 382 slov | |
Outsourcing | 524 slov | |
Optimalizácia v logistike | 346 slov | |
Formovanie obchodného kontraktu | 840 slov |
Diskusia: Vývoj logistiky
Pridať nový komentárOdporúčame
Spoločenské vedy » Ekonómia
:: Aktuálne kurzy mien ECB
:: KATEGÓRIE – Referáty, ťaháky, maturita:
Vygenerované za 0.033 s.