Čo je virálny marketing?

Spoločenské vedy » Ekonómia

Autor: studak
Typ práce: Referát
Dátum: 05.02.2014
Jazyk: Slovenčina
Rozsah: 549 slov
Počet zobrazení: 5 516
Tlačení: 325
Uložení: 354
Čo je virálny marketing?
 
Čo je virálny marketing? Túto otázku si ľudia kládli od nepamäti. Presnejšie od minulého tisícročia.[1] Virálny marketing, lopatisticky povedané, predstavuje účinný spôsob ako priniesť váš produkt do domácnosti  konzumenta s čo najmenšími výdavkami na reklamu.  To znamená, že konzument bude sám bažiť po vašej reklame.
 
1.1 Etymológia
Slovo virálny marketing pochádza zo slov virálny a marketing, ktoré majú pôvod v anglickom jazyku. Virálny je prídavné meno pre vírus (z angl. j. viral = vírusový) a marketing, to všetci viete, čo znamená. A pre tých, čo nevedia, je to  oddelenie korporácie alebo firmy, ktoré sa zaoberá predajom produktu konzumentovi. Pri slove virálny marketing ide o polovičný portmanteau[2]. Reklama, ktorá sa považuje za virálnu sa šíri sama tzn. širia ju konzumenti, ktorých sa nejako dotkla, páčila sa im. Nemusí byť platené jej vysielanie, lebo ju konzumenti šíria sami a zadarmo. Keďže viac veríte svojmu kamarátovi, ktorému sa nejaká reklama páči a zdieľa ju ako nejakej reklame samotnej , ktorú vidíte v televízore. Vo všeobecnosti majú virálne reklamy aj vyšší stupeň kreativity, originality.
 
1.2 História
Prvýkrát použili slovné spojenie virálny marketing dvaja psychológovia z Standfordskej univerzity v USA, pretože chceli pomenovať jav, ktorý sa začal rozširovať v 90tych rokoch po ich rodnej krajine. Tento jav nazvali virálny marketing. Konzumenti  sa sami začali zaujímať o značky, sami začali hovoriť svojim známym, že ich obľubená korporácia vytvorila zaujímavú vec. Voil-, tak vznikol virálny marketing.
 
2. Ako virálny marketing?
Keď už vieme, čo je virálny marketing, poďme sa pozrieť ako ho vytvoriť!

2.2 Vlastnosti, ktoré virálna reklama musí obsahovať
Každá virálna reklama sa vyznačuje niektorými aspektami, ktoré jej dovoľujú preraziť a prečo sú atraktívne pre ľudí:
 
· popularitu
· originalitu
· zábavu
· bizarnosť
· výstižnosť
 
2.2 Vlastnosti, ktoré nemôže virálna reklama obsahovať:
Je veľa videí, ktoré sa nestali virálnymi, aj keď mali na to veľký predpoklad. Tu sú dôvody, podľa mojich rešerší, prečo sa nestali dostatočne virálnymi tzn. nezdieľali ho konzumenti:
· dlhé
· príliš umelecké
· nepochopené
· zvláštne

(Reklama na Phillips Ambilight za 500k dolárov. Len cez milión zhliadnutí. Smola. To video je naozaj pekné zdroj: http://dopice.sk/2CA )

3. Prečo virálny marketing?
  Dostávame sa k poslednej časti mojej prezentácii a tou je dôvod prečo vlastne využívať výhody virálneho marketingu. Vymyslel som nasledujúcu tabuľku, ktorá dostatočne vysvetľujte všetky dôvody:
Obrázok č.3

Veľmi pekná tabuľka. Môžete si ju zostrojiť aj sami na http://dopice.sk/2CB
 
Po prečítani tabuľky, ktorá sa nachádza nad týmto textom Vám je to určite jasné. A ak Vám to jasné nie je, lopatisticky Vám to vysvetlím: Virálny marketing získal rozmach po vytvorení facebooku a iných shareovacích (zdieľacích) stránok. Písal sa rok 2006 a efektivita virálneho marketingu predčila normálny. To znamená, že stačí trochu geniality, štipku kreativity a Váš výrobok sa dostane ku konzumentovi zadarmo.

Záver
Cieľom mojej práce bolo oboznámiť študenta s novinkou v oblasti ekonomického marketingu – virálnym marketingom. Jedná sa o výmysel z USA, kedy marketingové oddelenie vymyslí takú reklamu, ktorá sa bude páčiť konzumentom a oni sami ju budú zdieľať svojim známym, takže odpadajú náklady na platenú reklamu. Prácu som rozdelil do troch blokov, kde som jasne vysvetlil všetko. Čo je virálny marketing, ako virálny marketing, prečo virálny marketing. Na záver by som rád poďakoval našej školskej ekonómke, ktorá mi dovolila spracovať túto tému. Dúfam, že bude pre všetkých prínosom.
Oboduj prácu: 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Kľúčové slová

Vyhľadaj ďalšie vhodné študentské práce pre tieto kľúčové slová:

#marketing, esej #vývoj reklamy #čo je marketing #marketing #spojenie textu a obrázku


Odporúčame

Spoločenské vedy » Ekonómia

:: Aktuálne kurzy mien ECB

:: KATEGÓRIE - Referáty, ťaháky, maturita:

0.017