Segmentácia trhu, výber cieľových trhov a tvorba trhovej pozície v medzinárodnom prostredí
Autor: tinuska55
Typ práce: Referát
Typ práce: Referát
Dátum: 18.09.2015
Jazyk:
Jazyk:
Rozsah: 458 slov
Počet zobrazení: 7 150
Počet zobrazení: 7 150
Tlačení: 520
Uložení: 467
Uložení: 467
Segmentácia trhu, výber cieľových trhov a tvorba trhovej pozície v medzinárodnom prostredí
Základné princípy segmentácie medzinárodných trhov a výberu cieľových segmentov. Špecifiká tvorby trhovej pozície v medzinárodnom kontexte. Zákaznícky bojkot.Segmentácia trhu predstavuje rozčlenenie trhu do homogénnych skupín, ktoré sa vzájomne líšia svojimi potrebami, charakteristikami a nákupným správaním. (Kotler) Je lepšie uspokojiť časť trhu, ako zle uspokojiť celý trh. (Štarchoň) Adekvátny výber zahraničných trhov ako efektívnu prípravu jednotlivých segmentov predpokladá identifikovanie trhových skupín krajiny s podobnými vlastnosťami, ktoré slúžia na uplatnenie špecifických marketingových opatrení.
Základné princípy segmentácie medzinárodných trhov:
dostatočná veľkosť,
homogenita(z hľadiska našej ponuky),
heterogenita (z hľadiska odlišnosti od konkurencie => znižovanie konkurenčného rizika),
prístupnosť/dostupnosť–možnosť oslovenia segmentu v medzinárodnom prostredí, merateľnosť (z hľadiska ekonomickej efektívnosti => získanie dostatočného množstva údajov).
Základné kroky medzinárodnej marketingovej segmentácie.
1. Identifikácia trhu trhový potenciál (veľkosť trhu). Výber trhu: A, B, C … n
2. Intranacionálna segmentácia
● Definitívne vylúčený – nepríťažlivý segment
● Potenciálny segment
● Reálny segment
3. Porovnanie intranacionálnych segmentov
Analyzujeme kritériá (geografické, demografické, psychografické, behaviorálne)
4. Identické vs. heterogénne segmenty prispôsobovanie sa
5. Positioning
Špecifikácie tvorby trhovej pozície v medzinárodnom kontexte.
Príklad. Poziciovanie produktov v rôznych segmentov v prípade piva Kozel je rôzne v ČR a na SR.
Hovoríme o rozhodnutí o ziskovej pozícii jednotlivých produktov na trhových segmentoch, ide o:
● určenie koncepcie výrobku a jeho imidžu,
● vymedzenie produktu voči konkurencií.
Hlavné globálne spotrebiteľské trendy v segmentácií
(Snaha o zdravie a pohodu, Život v pohybe, Domov je tam, kde ste Vy, Pragmatický materializmus, Nové médiá za staré, Propaganda slovom, Starnúca populácia, Snaha o relax, „Mať veci pod kontrolou“)
Zákaznícky bojkot.
Informácie o spoločnostiach, produktoch alebo službách sa šíria a zdieľajú. Neustále rastie marketingová gramotnosť zákazníkov a zákazník je stále vo väčšej miere tým silnejším. Vie si povedať, že daný produkt/službu nekúpi a rozhodne sa bojkotovať. Pri zákazníckom bojkote poznáme dve základné kritériá:
1. Či sa predmetom zákazníckeho bojkotu stáva firma, keď použila nekalé praktiky alebo za to nemôže. Ak je použila nekalé praktiky, je to priamy ZB,a v opačnom prípade hovoríme o nepriamom ZB.
2. Či je cieľom zákazníckeho bojkotu vyriešiť niečo dosiahnuť nápravu alebo len vyjadriť postoj. Ak chcem len vyjadriť postoj, je to expresívny ZB,a ak chcem niečo vyriešiť, nazývame to inštrumentálny ZB. Rozdelenie vyzerá nasledovne:
Priamy
● inštrumentálny
● expresívny
Nepriamy
● inštrumentálny
● expresívny
Príklad 1. Pepsi Cola vs. Coca Cola začiatok 90. rokov na Filipínach vrchnáky s výhrou na každý deň. (Priamy expresívny)
Príklad 2. Nestlé 70. roky v USA (Priamy inštrumentálny)
Podobné práce | Typ práce | Rozsah | |
---|---|---|---|
Efektívna segmentácia trhu | Referát | 425 slov |
Vyhľadaj ďalšie študentské práce pre tieto populárne kľúčové slová:
#segmentácia trhu príklad #segmentácia trhu #trhová politika #identifikácia trhových segmentov #pivo #trhový segment #geografická segmentácia #bojkot #coca cola cieľová skupina #ŠtarchoňMedzinárodný marketing – štátnicové otázky
Diskusia: Segmentácia trhu, výber cieľových trhov a tvorba trhovej pozície v medzinárodnom prostredí
Pridať nový komentárVygenerované za 0.018 s.