Písomnosti v obchodnom styku

Spoločenské vedy » Manažment

Autor: queen (15)
Typ práce: Ostatné
Dátum: 31.10.2022
Jazyk: Slovenčina
Rozsah: 160 slov
Počet zobrazení: 976
Tlačení: 73
Uložení: 78

Písomnosti v obchodnom styku

Pri nákupe a predaji výrobkov, materiálu alebo služby sa vyskytujú písomnosti vo forme individuálnych listov, ako aj vo forme tlačív alebo elektronických formulárov (objednávka, dodací list, faktúra).

Schéma obchodného listu s jeho vonkajšími náležitosťami a vnútorným obsahom:

začiatok listu – vonkajšie náležitosti (adresa, odvolávacie údaje, dátum, vec)

– oslovenie

– úvodná veta

hlavná časť listu – podklad

– jadro

– cieľ (návrh)

zakončenie listu – pozdrav

– podpis

– prílohy (podľa potreby)

– rozdeľovník (podľa potreby)

Sloh obchodných listov je vecný, stručný, zrozumiteľný, zdvorilý, bez citového zafarbenia. Po štylistickej i gramatickej stránke musí byť list bezchybný. Charakteristickým znakom štylizácie je písanie v 1. a 2. osobe množného čísla (my, náš, nás, Vy, Váš, Vás), pretože sa vyjadrujeme v mene organizácie. Volíme pozitívny spôsob vyjadrovania (nepoužívame slová „bohužiaľ“, „ľutujeme“). Vyhýbame sa zložitým a neprehľadným súvetiam. Vyvarujeme sa pred vyjadreniami, v ktorých je niekoľko slovesných podstatných mien za sebou, bez použitia slovesa. Nepoužívame trpný rod (použitie činného rodu pôsobí dynamicky) a vyhýbame sa používaniu podmieňovacieho spôsobu (keby…, bolo by…).

Oboduj prácu: 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1


Odporúčame

Spoločenské vedy » Manažment

:: KATEGÓRIE – Referáty, ťaháky, maturita:

Vygenerované za 0.019 s.
Zavrieť reklamu