Henry Ford – Henry Ford, Fordizmus, vertikálna integrácia, pásová výroba

Spoločenské vedy » Manažment

Autor: 25258
Typ práce: Referát
Dátum: 13.02.2023
Jazyk: Slovenčina
Rozsah: 3 066 slov
Počet zobrazení: 933
Tlačení: 66
Uložení: 65

Henry Ford – Henry Ford, Fordizmus, vertikálna integrácia, pásová výroba 

  1. Kedy sa narodil a zomrel Henry Ford?

Henry Ford sa narodil 30.júla 1863 zomrel 7.apríla 1947.

  1. Kde sa narodil a zomrel Henry Ford?

Henry Ford sa narodilo vo Wayne Country, MiChingan a zomrel vo Dearburne, MiChingan.

  1. Čo vykonal otec Henryho Forda tesne pred narodením syna?

Otec Henryho Forda Wiliam emigroval z írska, aby získal lacnú farmársku pôdu.

  1. Kto boli rodičia Henryho Forda?

Rodičia Henryho Forda boli Wiliam Ford a Marry Ford.

  1. Z akej rodiny pochádzal Henry Ford?

Henry Ford pochádzal z rodiny farmára.

  1. Aký bol vzťah Henryho Forda ku poľnohospodárstvu?

Aj keď Henry so svojimi 7 súrodencami pomáhal rodičom s prácami na farme, ale Henry Ford nemal Chuť venovať sa poľnohospodárstvu. Otec Henryho Forda Wiliam rovnako ako väčšina roľníkov veril, že jeho najstarší syn zostane u neho na farme, pomôže ju rozšíriť a nakoniec ju prevezme. Ale Henry bol preňho sklamaním.

  1. Aký je stručný popis detstva Henryho Forda?

Henry Ford taktiež bojoval s učením, hoci matematika mu išla Celkom ľahko. Už od detstva Henryho Forda pútali pozornosť mechanické zariadenia. Neustále niečo drôtikoval, rozoberal naťahovacie hračky svojich súrodencov a analyzoval fungovanie každého mechanického predmetu, ktorý sa dostali do rúk.

Henryho fascinovali riečne parníky a aj ďalšie parou poháňané zázraky, ktoré sa čoraz viac objavovali v jeho meste.

Od svojich 10 rokov ho fascinovala technika.

 V 12 rokoch videl lokomotívu, čo zmenilo jeho život. Jeho matka Henryho Forda veľmi podporovala v jeho detskej záľube. 

 Keď mal Henry Ford 13 rokov jeho matka zomrela a jeho posadnutosť mechanickými zariadeniami sa ešte viac prehĺbila, Henry Ford vnímal svoju záľubu ako misiu a posúval sa stále vpred.

Myšlienky na pokračovanie v rodinnej tradícii Henry Ford zavrhol už vo svojich 13 rokoch. Pred prácou na poli dával prednosť práci vo svojej dielni.

V 15 rokoch sa mu napríklad podarilo v tejto dielni zostaviť svoj prvý veľký stroj- párny priestorový motor.

V 16 rokoch Henry Ford odchádza do mesta, aby si našiel prácu mechanika. Dostal miesto vo výrobni a opravovni strojov a popri svojom nízkom príjme si po večeroch privyrábal opravou hodiniek. Nasledujúce tri roky sa pohrával s myšlienkou, že si otvorí živnosť ako výrobca hodín, ale keď si spočítal náklady a pravdepodobný trh, myšlienku zavrhol. Nebol tam ani rok, keď odišiel, aby získal výučný list v spoločnosti, ktorá stavala lode a kde mal Henry Ford príležitosť pracovať na rôznych druhoch pohonov.

Veľkú časť voľného času venoval technickým experimentom. Od pary postupne prešiel k benzínu a Celé úsilie zameral na návrh a konštrukciu benzínových motorov.

  1. Aké bolo motto Henryho Forda, keď mal 16 rokov?

Motto Henryho Forda bolo nasledujúce:

“ Keď človek dokáže nájsť spôsob, ako dostatočne lacno vyrábať niečo, čo každý potrebuje, má základ úspešného podniku.“

  1. Aký bol neskorší dodatok k tomuto mottu?

Neskorší dodadok k tomuto mottu bol nasledujúci:

“ ľudia niekedy nevedia, čo Chcú, pokiaľ im to niekto nepovie.“

  1. Kto bol Henry Ford?

Henry Ford bol americký vynálezca, podnikateľ a priekopník automobilového priemyslu. Henry Ford bol aj priemyselník , ktorý zdokonalil továrenskú produkciu s jeho metódami montážnej linky. Henry Ford trávil väčšinu jeho života robením veľkej publicity dobrej, zlej , ale nikdy ľahostajnej. Bol oslavovaný ako technologický génius a národný hrdina. Ford bol kreatívnou silou za priemyslom neslýchanej veľkosti a bohatstva, ktorý v len niekoľkých dekádach trvalo zmenil ekonomický a sociálny Charakter Spojených štátov amerických. Keď mladý Ford odišiel do Detroitu, tak podiel Američanov v mestách bol 2 z 8 Američanov, keď Henry Ford zomrel, tak sa tento podiel zmenil na 5 z 8 Američanov. Raz Henry Ford realizoval ohromnú časť, on a jeho model T automobil hrali významnú úlohu v prinášaní tejto zmeny. Henry Ford potom je výstižným symbolom premeny Ameriky z poľnohospodárskej na priemyselnú Ameriku.

Henry Ford bol americký priemyselník, vynálezca, manažér a ikonická postava amerického priemyslu. V povedomí dnešných ľudí je spojený so zavedením Tovarného pásu do automobilovej výroby a masovou priemyselnou produkciou.

Henry Ford bol veľkým odporCom odborov.

Henry Ford bol veľkým priekopníkom myšlienky medzinárodného obchodu a globalizácie. Henry Ford postupne založil skupinu dcérskych spoločnosti po Celom svete.

Po technickej stránke presadzoval najvyššiu možnú mieru optimalizácie a štandardizácie.

Ford tak definoval nový štýl riadenia, ktorý má názov Fordizmus Tento štýl riadenia vychádza z vedeckého riadenia F. W. Taylora.

Ustavične pracoval na zlepšení svojho motora a čoskoro získal pozornosť nových investorov. Stalo sa tak po tom, čo na soľnom jazere St. Claire dokázal vo svojom aute ísť rýchlosťou 147 km za hodinu, čo bol vtedy svetový rekord. O Fordovi písali vo všetkých amerických novinách bol slávny.

  1. Aký bol prínos Henryho Forda?

Vďaka Henrymu Fordovi, ktorý sprístupnil automobil masám sa poľnohospodársky orientované oblasti v USA a v rôznych častiach sveta transformovali na prosperujúce, priemyselné mestské ekonomiky. Mnohí historici mu pripisujú zásluhu na vzniku strednej vrstvy v Amerike. Ním zavedená vysoká minimálna mzda- v tom čase revolučná- dala predpoklad na spravodlivejšie prerozdelenie bohatstva firmy, čo ovplyvnilo neskoršiu prax riadenia podniku. 

  1. Aká bola dospelosť Henryho Forda?

V roku 1882 sa Henry Ford vrátil na rodinnú farmu, kde ho najal sused, aby riadil párny stroj na kosenie kukurice, pílenie dreva a ďalšie namáhavé farmárske práce.

Keď sa dozvedeli o FordovýCh schopnostiach pracovať s motormi vo Westinghouse Engine Company, najali si 19-ročného mechanika, aby robil servis ich výrobkov v okolí južného MiChinganu.

V roku 1884, keď mal Henry Ford 21 rokov, tak mu jeho otec podarovať šestnásť hektárov pôdy, Chcel ho prilákať späť k vidieckemu životu. 

Henry Ford ponuku príjal a vrhol sa do správy lesa, riadení píly a stavby domu. V tomto období stretáva miestne dievča Kláru Bryantovú

V roku 1888 sa Henry Ford oženil s Clarou Briant, s ktorou mal jedného syna s menom Edsel Ford. Jeho manželka Clara Bryant vyrastala na farme, nie ďaleko vzdialenej od farmy FordovCov.

V roku 1891 Henry Ford sa zamestnal v Edison Illuminating Company ako inžinier a druhý raz opustil rodinnú farmu.

V roku 1893 vymenovala firma Henryho Forda za hlavného inžiniera, v tom istom roku sa Henrymu Fordovi narodil syn Edsel.

Na konci roku 1893 bol dokončený jeho prvý pracovný benzínový motor.

V roku 1896 zostrojil prvé samohybné vozidlo podobné bicyklu, názov tohto bicykla bol QuadriCyCle. Tento názov vozidla bol preto, lebo vozidlo malo podvozok 4 konských síl. Počas ďalšíCh 7 rokov Henry Ford mal rôznýCh podporovateľov niektorí z niCh formovali Detroit Automobile Company neskôr Henry Ford Company, ale všetci nakoniec opustili Forda v hneve, pretože Chceli auto uviesť na trh, zatiaľ čo Henry Ford trval na zdokonalení akéhokoľvek modela, na ktorom pracoval a hovoril, že to ešte nebolo pripravene pre zákazníkov. Henry Ford budoval v týchto rokoch niekoľko pretekárskych áut. Na modeli auta “ 999 jazdil pretekár Barny Oldfield, ktorý vytvoril na tomto modeli niekoľko rýchlostných rekordov.

Je 4.júna 1896, pol druhej v noci. Henry Ford, zívajúc, vstáva od svojho zvláštneho prístroja, aby si ponaťahoval stuhnutý krk. Obzerá sa po malej búde z tehál, ktorú využíva ako svoju pracovňu, a s uspokojením si uvedomuje, že skončil. Po dvoch rokoch majstrovania a experimentovania konečne zavŕšil prácu, o ktorej sa predsavzal, že ju spraví najlepšie, ako vie. V tichej búde oproti Fordovi stojí 230 kg vážiace mechanické vozidlo, ktorý sa rozhodol nazvať quadriCyCle ( štvorkolka). Je postavené na 4 bicyklových pneumatikách, čo dáva zmysel jeho názvu. Henry Ford sa pozerá na model viac ako na prototyp a menej ako na produkt.

 Henry Ford mal filozofiu, že ak sa dostávame na trh s niečím novým, tak ten model má byť čo najjednoduchší. V tomto období vládlo medzi domácimi majstrami kamarátstvo. King dokonca Fordovi pomohol aj s jeho štvorkolkou. Henry Ford si však uvedomoval, že tento typ kamarátstva nepotrvá dlho, že onedlho pôjde o obchod.

V roku 1899 spolu s ďalšími investormi založil Detroit Automobilie Company. Za pomoci investície malej skupiny miestnych podnikateľov v čele s obchodníkom s drevom Wiliamom Murphym bola v roku 1899 založená Detroitská automobilová spoločnosť. Henry Ford, ktorý mal v tom čase 36 rokov dal výpoveď v elektrárni a stal sa hlavným inžinierom novej spoločnosti.

Túto firmu Henry Ford nechal zbankotrovať. Spoločnosť sa dostáva do problémov. Vyrobila sa len hŕstka áut a spoločnosť bola zadlžená. V novembri 1900 spoločnosť rozpustili, rozpredali materiál a súčiastky, zariadenia a Henryho Forda. 

V roku 1901 bol ďalší pokus s firmou Henry Ford Company. Ale Henry Ford sa vrátil späť. Behom pár mesiacov presvedčiť päť investorov z rozpustenej Detroitskej automobilovej spoločnosti, aby ho podporili v podnikaní. Táto podpora sa týkala návrhu a stavby pretekárskeho auta. Spoločnosť Henryho Forda vydržala 16 mesiacov, pokiaľ sa Henry Ford znova nerozišiel so svojimi partnermi. V tom čase sa začalo o ňom hovoriť, že je síce vynikajúci mechaník, ale je s ním ten problém, že s nikým nenájde spoločnú reč.

V roku 1902 Barney Oldfield odišiel od podniku Henryho Forda, Barney Oldfield následne vytvoril firmu s názvom CadilaC Motor Car Company.

V roku 1903 Henry Ford mal už jasnú víziu ako sa majú vyrábať jeho autá. Povedal, že keď sa autá budú vyrábať vo väčších množstvách bude možné znížiť Cenu na takú čiastku, ktorá bude všeobecne prijateľná. A pri hromadnej produkcii bude taktiež možné dosiahnuť Fordov Cieľ, aby sa automobily mohli nakupovať na pulte. Henry Ford mal čím ďalej tým väčšiu myšlienku, že spoločnosť treba presviedčať, aby nakupovala.

V tomto roku napriek nie veľmi dobrej povesti sa našiel človek, ktorý Henrymu Fordovi dôveroval. Bol Alexander MalColmson, ktorý bol v tom čase najväčším obchodníkom s uhlím v meste. Fordove pretekárske automobily urobili na MalComsona dojem a v roku 1903 navrhol Henrymu Fordovi, aby spolu s niekoľkými obchodnými partnermi zastavili spoločnosť, ktorá by vyrábala automobily pre bežných motoristov. 

 16.júna 1903 napokon Henry Ford založil spoločnosť s názvom Henry Ford Company. Prvé vozidlá boli drahé a vyrábané len ručne.

Najúspešnejším a najviac predávaným autom sa stáva Ford T, resp. Plechová Líza a kupoval ho v tom čase takmer každý.

V roku 1903 jazdilo na Cestách menej ako 8000 vozidiel.

Nakoniec v roku 1903 Henry Ford bol pripravený uviesť automobil. Ford Motor Company bol zapísaný na ten čas s bezvýznamnou hotovosťou vo výške 28 000 dolárov.

Podnik mal úspech od začiatku, ale už 5 týždňov od vzniku podniku asociácia licencovaných mechanikov pohrozila podniku vylúčením pretože Ford nebol licencovaným mechanikom.

Problémom v tomto období bolo to, že model Ford T sa vyrábal veľmi pomaly. Prelom v riešení tohto problému sa stalo zostavovanie automobilov metódou hromadnej výroby. Henry Ford je často označovaný ako otec hromadnej výroby. V skutočnosti toto označenie nie je pravdivé.

Henry Ford v tom čase najal odborníka na produktivitu práce Waltera Flandersa, ktorý rozčlenil prácu na 29 samostatných malých operácii. Flanders rozostavil skupinu nekvalifikovaných robotníkov, ktorí sa naučili vykonávať len svoje špecifické úlohy, okolo pohyblivého pásu. Potom Flanders postupoval z jedného oddelenia do druhého, skúmal jednotlivé úlohy, rozdeľoval a zakladal menšie montážne linky pre každú súčiastku. Medzitým sa experimentovalo aj na hlavnej montážnej linke. Najskôr ťahali karosériu Fordu T po továrni dvaja muži s lanom a po Ceste sa k nemu pridávali súčiastky. Neskôr mužov nahradil kôň. Tak sa ušetrilo 6 hodín potrebných na vytvorenie jedného automobilu.

 V roku 1905 Henry Ford použil novú stratégiu, vertikálnu stratégiu. V tom roku založil Ford ManufaCturing Company, bol to samostatný subjekt na produkciu vlastných motorov.

V roku 1906 sa rozhodol zaviesť aj proti vôli investorov do výroby nový lacnejší model N a po nieľkomesačnom tajnom vývoji spojeným so stavbou oceliarne na špeciálnu zliatinu sa z Fordovho tajného laboratória vynoril lacný, ale napriek tomu dokonalý model T.

Od roku 1907 až do roku 1927 sa vyrobilo neuveriteľných 15 007 034 kusov automobilov. Tento úspech znamenal nielen revolúciu v priemysle, ale aj obdobie nazvané ako “ Fordizmus“.

Tým sa mu podarilo splniť sľub, ktorý dal v roku 1908, že ponúkne Američanom auto za 400 dolárov, najnižšia Cena bola 260 dolárov.

V roku 1910 Ford otvoril závod s rozlohou 251- tisíc metrov štvorcových v oblasti Highland Parku. V roku 1910 Henry Ford presťahoval svoju továreň severne od Detroitu do Highland Parku. Prevzal koncepciu výroby od hodinárov, puškárov, výrobcov bicyklov a baličov mäsa. Pekne všetko premiešal, až z toho zišla pásová výroba.

V roku 1910, keď sa v Spojených štátoch amerických začala vytvárať spoločnosť dílerov, tak Fordove auta sa postupne začali dostávať do Japonska, Španielska a do Rakúsko- Uhorska. 

V roku 1911 bola založená prvá Fordova spoločnosť mimo územia SpojenýCh štátov a táto spoločnosť bola vo Veľkej Británii.

Fordov montážny podnik otvoril v roku 1913 vo Francúzsku, Bordeaux. 

V roku 1913 Henry Ford reorganizoval systém výroby na výrobný pás. Tým položil základný kameň pásovej výroby, ktorá sa neskôr rozšírila aj do Európy. Zaujímavosťou je, že ešte dnes sú používané Fordove princípy v tom podniku, kde Henry Ford pracoval. 

V roku 1913 podnik vyplácal svojim zamestnancom 5 dolárov na deň.

Do roku 1913 sa produkCia Henryho Forda zdvojnásobila.

Do roku 1914 Henry Ford predstihol zvyšok Celého odvetvia.

V roku 1916 pomocou pásovej výroby vyrobili v podniku 472 000 vozidiel modelu T, ktoré sa vyrábali len v jednej farbe a to čiernej.

V priebehu ďalších rokov sa z Henryho Forda stal americký ľudový hrdina s mnohými úspechmi.

Od roku 1920 do roku 1923 klesol Fordov tržný podiel z 55% na 12 percent.

V roku 1922 Henry Ford prekonal míľnik milión áut za jeden rok. Henry Ford vyrábal stále to isté auto, ale efektívnejšie a rýchlejšie.

26.mája 1927 Henry Ford vyrobil 15-miliónte vozidlo, bol to koniec jednej veľkej etapy nielen pre automobilku, ale aj pre svet ako taký. Do tohto vozidla nasadol so svojim synom Edselom, ktorý bol vtedajší prezident Ford Motor Company. Týmto vozidlom prešli do 14 míľ vzdialeného Dearbornu, aby vozidlo zaparkovali vedľa prvého vozidla, ktoré Henry skonštruoval v roku 1896.

Môžeme sa na to pozerať ako na symbolické gesto alebo príkladné zosobnenie amerického sna o úspechu v krajine neobmedzených možností. Je všeobecne známy fakt, že Henry Ford postavil Ameriku na kolesá.

Ťažko povedať, ktoré z jeho činov boli dôležitejšie pretože Henry Ford ovplyvnil nepriamo každého z nás.

V roku 1932 postavila spoločnosť Ford Motor Company prvý automobil s osemvalCovým motorom.

V roku 1936 bola založená Fordova Celosvetová nadácia.

V roku 1943 zomrel Fordov syn, ktorého medzičasom Henry Ford ponechal vedenie spoločnosti.

Henry Ford bol prinútený prebrať vedenie spoločnosti na seba, spoločnosť každým mesiacom produkovala finančnú stratu vo výške milión dolárov.

V roku 1945 spoločnosť skoro zbankotrovala, Fordovi skrachovali investície s pozemkami v Basileji, ktorých pestoval kaučuk na výrobu pneumatík a zachránili ho intervencie a vládne záruky prezidenta Roosvelta, ktorý podnik potreboval pre vojenskú výrobu.

Henry Ford v roku 1945 od podnikania odstúpil a na jeho miesto zasadol jeho vnuk Henry Ford II, ktorý bol otCom Wiliama Forda, ktorý je dnešným šéfom tohto podniku.

Neskôr, 7.apríla 1947 Henry Ford zomrel vo svojom dome v Dearborne.

  1. Aké boli vozidlá Henryho Forda?

Vozidlá Henryho Forda boli QuadriCyCle a Model T.

  1. Aký je popis týchto vozidiel?
  2. QuadriCyCle

QuadriCyCle je prvé samohybné vozidlo podobné bicyklu. Toto vozidlo vážilo 230 kg, malo 4 kolesá a malo iba dva prevodové stupne. Toto vozidlo nemalo žiadnu spiatočku a jazdilo 30 km za hodinu.

  1. Model T

Tento model sa do predaja dostal presne 1.septembra 1908, išlo o prvý sériovo vyrobený automobil zostavený zo štandardizovaných súčiastok. Model T bol poháňaný štvorvalcom s výkonom 15 Kw ( 20 koní). Tento model dokázal ísť rýchlosťou 70 km za hodinu, vážil 545 kg a mal spotrebu 13 až 22 l na 100 kilometrov. Za 5 rokov bol výrobný proces tak mechanizovaný, že výroba jedného automobilu trvala len 93 minút. Pôvodná Cena modelu bola 600 dolárov, ale za necelých 8 rokov sa znížila na 360 dolárov. Toto zníženie Ceny bolo vďaka rýchlosti výroby a obľúbenosti.

Toto vozidlo sprístupnilo automobily miliónom Američanov a navždy zmenilo spôsob prepravy.

V roku 1927, keď sa končila jeho produkcia, klesla výrobná Cena auta pod dnešných 4000 dolárov.

  1. Aké boli hlavné znaky Fordizmu?

Hlavné znaky Fordizmu boli hromadná, masová výroba, schopnosť dodať na trh veľký objem štandardných a pomerne lacných výrobkov nie vždy najvyššej kvality.

Henry Ford v nadväznosti na taylorizmus pokračoval v štandardizácii výroby, kládol dôraz na kalkuláciu času a minimum nákladov.

Apeloval na výhody hromadnej výroby a neustáleho udržiavania toku výroby. Na rozdiel od Taylora Henry Ford sa neustále zaoberal fluktuáciou svojich zamestnancov

Henry Ford vytvoril systém benefitov, ktoré motivovali pracovníkov, aby u svojho zamestnávateľa zostali.

Je nutné si uvedomiť, že Fordov systém nemal vplyv len na ekonomický a priemyselný vývoj, ale mal vplyv aj na vývoj spoločnosti. Vlastnenie auta nebolo privilégiom len bohatej skupiny obyvateľstva, ale vlastnenie auta bolo privilégiom aj strednej skupiny obyvateľstva. Henry Ford tak tým nepriamo zvyšoval úroveň hospodárskej spoločnosti.

  1. Aké sú tri hlavné zásady hromadnej výroby podľa Henryho Forda?

Hlavné zásady hromadnej výroby podľa Henryho Forda sú plánovaný a usporiadaný pohyb výrobku po továrni, dodanie práce k robotníkovi a starostlivá analýza výrobných operácii a ich rozloženie na jednotlivé časti.  

Výrobný proces Henryho Forda sa zakladal na uniformnom, jednorodom výrobku, hlbokej deľbe práce, nútenom pohybe výroby a jednotnom, ústrednom riadení práce.

Dôležité bolo aj dodávať robotníkovi výrobok vo výške ich pásu, aby sa nemusel zbytočne skláňať alebo naťahovať, čo by pripravilo robotníka o čas a energiu.

  1. Aký bol vzťah Forda k predajcom?

Ford zamestnával inšpektorov, ktorí kontrolovali, čí sú obchody predajcov čisté a upravené, čí sú propagačné materiály správne vystavené.

V čase hospodárskej depresie začal záujem o Fordove automobily klesať. Henry Ford si požičal peňažné prostriedky z banky, aby udržal podnik v plnom Chode. Predajcovia sa dostali do problémov, lebo Ford rozposielal automobily v obvyklom tempe.

  1. Aký bol vzťah Forda k odborom?

Ford dokázal, že je rozhodný podnikateľ. Keď odbory hrozili, že mu rozbijú jeho pracovný kolektív, jednoducho iCh pôsobenie v jeho továrňach zakázal. I keď zákony Spojených štátov schvaľovali pôsobenie odborov v priemyselných závodoch, Henry Ford sa postavil zásadne proti nim. Henryho Forda Národná komisia pre pracovné vzťahy vážne varovala. Henry Ford nakoniec ustúpil a odbory do svojich tovární pustil.

  1. Aké boli niektoré pravidlá v podniku Henryho Forda?

Každý robotník, ktorý nestíhal s tempom pásu montážnej linky bol okamžite prepustený. Rozprávanie, pokiaľ nebolo nutné pre prácu, bolo zakázané.

  1. Aký bol princíp vertikálne integrácie?

V záujme zvýšenia kvality sa Henry Ford snažil vlastniť, prevádzkovať a koordinovať všetky zdroje potrebné na výrobu kompletného auta. Tento model uviedli do praxe v roku 1927 s príChodom modelu A.

  1. Aká bola filozofia spokojného zamestnanca podľa Henryho Forda?

Podľa Henryho Forda jeden spokojný zamestnanec toho urobí viac ako traja nespokojní zamestnanci.

  1. Aké boli úskalia Fordovej filozofie?

Úskalia Fordovej filozofie boli, že Ford využíval malú variabilitu svojich výrobkov, to znamená, že firma produkovala stále rovnaké produkty.

  1. Aké boli industriálne princípy Henryho Forda?

Industriálne princípy Henryho Forda boli nasledujúce:

  1. Zvýšenie platu pracovníkov z 2,5 na 5 dolárov
  2. Skrátenie pracovného času z 10 hodín na 8 hodín a zákaz nadčasov
  3. Skrátenie pracovného týždňa zo 6 na 5 dní, pričom robotník zarábal rovnako ako keby pracoval 6 dní. Sobota a nedeľa ostávajú voľnými dňami

Samotní zamestnanci boli na tom tak dobre, že si mohli kúpiť aj model, ktorý vyrábali.

  1. Aké sú tri druhy inovácii Henryho Forda?

Tri inovácie Henryho Forda sú hromadnosť, technická normalizácia a pásová výroba.

  1. Ako Henry Ford sa vyznal v marketingu?

Henry Ford robil aj výborný marketing. Vytvoril masívny reklamný mechanizmus v Detroite a presvedčil každú redakciu, aby písala o tomto novom produkte. Zriadil rozsiahlu sieť dílerov, aby sa nový model dostal do každého kúta Severnej Ameriky. Henry Ford, ako syn farmára, túžil, aby jeho model kupovali práve aj farmári, pretože toto vozidlo im mohlo pomôcť v podnikaní. Predaj Téčka neuveriteľne rástol, každým rokom to bolo o viac ako 100 percent ako v roku v predchádzajúcom. Zvyšovala sa jeho kvalita, pritom Cena klesala.

  1. Aké sú formy Cti Henryho Forda v Spojených štátoch amerických?

Dôkazom úcty k nemu a jeho trvalému prínosu sú mnohé deklarácie a podujatia organizované v Spojených štátoch, ale aj po Celom svete.

  1. Aké sú posmrtné úcty Henryho Forda?

V roku 1999 teda viac ako 50 rokov po jeho smrti, ho časopis Forbes vyhlásil za Podnikateľa storočia v roku 2012 bol v dokumente na televíznej stanici History Channel označený za jedného z ľudí, ktorý vytvorili Ameriku.

  1. Kto sa inšpiroval od Henryho Forda?

Od Henryho Forda sa inšpiroval Tomáš Baťa.

Oboduj prácu: 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

Diskusia: Henry Ford – Henry Ford, Fordizmus, vertikálna integrácia, pásová výroba

Pridať nový komentár


Odporúčame

Spoločenské vedy » Manažment

:: KATEGÓRIE – Referáty, ťaháky, maturita:

Vygenerované za 0.016 s.
Zavrieť reklamu