Sobota, 27. mája 2017, meninyIveta, zajtra Viliam
Dnes prezretých 19050 študentských prácOnline: 1920 mladých ľudí

:: Prihlásenie

Odporúčame

:: Spoločenské vedy » Pedagogika

:: KATEGÓRIE - Referáty, ťaháky, maturita:

Najčastejšie chyby v procese hodnotenia

Autor: Dievča nany7 (22)
Typ práce: Referát
Dátum: 24.05.2015
Jazyk: Slovenčina
Rozsah: 194 slov
Počet zobrazení: 1457
Tlačení: 126
Uložení: 124
- najčastejšie chyby v procese hodnotenia sa v pedagogickej literatúre (Kosová, 1995) uvádzajú:

·  Sklon ku miernosti - učiteľ hodnotí žiaka oproti ostatným žiakom až veľmi Jeho latka náročnosti voči niektorým žiakom je postavená veľmi nízko a títo žiaci ľahko dostávajú dobré známky. Uplatňuje sa tu implicitná teória osobnosti.

·  Sklon ku prísnosti - učiteľ hodnotí príliš prísne, než ako to v skutočnosti je. Ide o akúsi poistku pre učiteľa, ochranu seba samého, pre prípad ak by žiak zlyhal. Je tu obava učiteľa, že ak žiak zlyhá, vina bude pripísaná jemu.

·  Extrémna nesmelosť - učiteľ hľadá zlatú strednú cestu, aby nikomu neuškodil a aby nikomu nepridal. Následkom toho je situácia keď všetko zlé je potlačené a všetko dobré sa nevyzdvihuje. Tak sa učiteľ snaží vyhnúť pedagogickým situáciám, ktoré vznikajú pri negatívnom a veľmi pozitívnom hodnotení. Žiaci nevedia pri takomto pôsobení učiteľa určiť hranice pozitívneho a negatívneho. Učiteľa považujú za nespravodlivého, ktorý nevie čo chce.

·  Sklon ku vyhraneným súdom, čiernobiele videnie - tento prístup sa vyznačuje tým, že pozitívne prvky učiteľ hodnotí ako veľmi dobré a negatívne ako horšie, než je skutočnosť. Takéto hodnotenie poukazuje na nestabilnú osobnosť toho, kto hodnotí (Schimunek, 1994).  Ku hodnoteniu sa potom pridružujú aj chyby percepcie.
Oboduj prácu: 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 (10-najlepšie, priemer: 10)
  Podobné práce Typ práce Rozsah Hodnotenie
Slovenčina Metódy pedagogickej diagnostiky a hodnotenia žiakov Poznámky 3037 slov 0
Slovenčina Funkcie skúšania a hodnotenia učebných výkonov žiakov Referát 577 slov 0
Slovenčina Metóda sociálneho hodnotenia Referát 522 slov 8.7
Slovenčina Hodnotenie vo výchovno-vzdelávacom procese Poznámky 3627 slov 9
0.022