Najčastejšie chyby v procese hodnotenia
Autor: nany7
Typ práce: Referát
Typ práce: Referát
Dátum: 24.05.2015
Jazyk:
Jazyk:
Rozsah: 194 slov
Počet zobrazení: 5 600
Počet zobrazení: 5 600
Tlačení: 495
Uložení: 462
Uložení: 462
- najčastejšie chyby v procese hodnotenia sa v pedagogickej literatúre (Kosová, 1995) uvádzajú:
· Sklon ku miernosti - učiteľ hodnotí žiaka oproti ostatným žiakom až veľmi Jeho latka náročnosti voči niektorým žiakom je postavená veľmi nízko a títo žiaci ľahko dostávajú dobré známky. Uplatňuje sa tu implicitná teória osobnosti.
· Sklon ku prísnosti - učiteľ hodnotí príliš prísne, než ako to v skutočnosti je. Ide o akúsi poistku pre učiteľa, ochranu seba samého, pre prípad ak by žiak zlyhal. Je tu obava učiteľa, že ak žiak zlyhá, vina bude pripísaná jemu.
· Extrémna nesmelosť - učiteľ hľadá zlatú strednú cestu, aby nikomu neuškodil a aby nikomu nepridal. Následkom toho je situácia keď všetko zlé je potlačené a všetko dobré sa nevyzdvihuje. Tak sa učiteľ snaží vyhnúť pedagogickým situáciám, ktoré vznikajú pri negatívnom a veľmi pozitívnom hodnotení. Žiaci nevedia pri takomto pôsobení učiteľa určiť hranice pozitívneho a negatívneho. Učiteľa považujú za nespravodlivého, ktorý nevie čo chce.
· Sklon ku vyhraneným súdom, čiernobiele videnie - tento prístup sa vyznačuje tým, že pozitívne prvky učiteľ hodnotí ako veľmi dobré a negatívne ako horšie, než je skutočnosť. Takéto hodnotenie poukazuje na nestabilnú osobnosť toho, kto hodnotí (Schimunek, 1994). Ku hodnoteniu sa potom pridružujú aj chyby percepcie.
· Sklon ku miernosti - učiteľ hodnotí žiaka oproti ostatným žiakom až veľmi Jeho latka náročnosti voči niektorým žiakom je postavená veľmi nízko a títo žiaci ľahko dostávajú dobré známky. Uplatňuje sa tu implicitná teória osobnosti.
· Sklon ku prísnosti - učiteľ hodnotí príliš prísne, než ako to v skutočnosti je. Ide o akúsi poistku pre učiteľa, ochranu seba samého, pre prípad ak by žiak zlyhal. Je tu obava učiteľa, že ak žiak zlyhá, vina bude pripísaná jemu.
· Extrémna nesmelosť - učiteľ hľadá zlatú strednú cestu, aby nikomu neuškodil a aby nikomu nepridal. Následkom toho je situácia keď všetko zlé je potlačené a všetko dobré sa nevyzdvihuje. Tak sa učiteľ snaží vyhnúť pedagogickým situáciám, ktoré vznikajú pri negatívnom a veľmi pozitívnom hodnotení. Žiaci nevedia pri takomto pôsobení učiteľa určiť hranice pozitívneho a negatívneho. Učiteľa považujú za nespravodlivého, ktorý nevie čo chce.
· Sklon ku vyhraneným súdom, čiernobiele videnie - tento prístup sa vyznačuje tým, že pozitívne prvky učiteľ hodnotí ako veľmi dobré a negatívne ako horšie, než je skutočnosť. Takéto hodnotenie poukazuje na nestabilnú osobnosť toho, kto hodnotí (Schimunek, 1994). Ku hodnoteniu sa potom pridružujú aj chyby percepcie.
Podobné práce | Typ práce | Rozsah | |
---|---|---|---|
Funkcie skúšania a hodnotenia učebných výkonov žiakov | Referát | 577 slov | |
Metódy pedagogickej diagnostiky a hodnotenia žiakov | Učebné poznámky | 3 037 slov | |
Metóda sociálneho hodnotenia | Referát | 522 slov | |
Hodnotenie vo výchovno-vzdelávacom procese | Učebné poznámky | 3 627 slov |
Vyhľadaj ďalšie študentské práce pre tieto populárne kľúčové slová:
#Chyby pri hodnotení #hodnotenie rozprávky #pomocka hodnotenia rozpravky #hodnotenie žiaka #hodnotenie seba samého #hodnotenie žiakov #hodnotenie #referát o pedagogickej diagnostike #strucny obsah rozpravky #Testovanie 9 bez ucitela #Pre telecvikara #Implicitná teória osobnosti #socialna terapia #pomocky hodnotenia rozpravky #hodnotenie v procese adukacie #hodnotenie v %Diskusia: Najčastejšie chyby v procese hodnotenia
Pridať nový komentárVygenerované za 0.024 s.