Plánovanie a evidencia v telovýchovnom procese

Spoločenské vedy » Pedagogika

Autor: babuska
Typ práce: Ostatné
Dátum: 17.06.2022
Jazyk: Slovenčina
Rozsah: 411 slov
Počet zobrazení: 549
Tlačení: 112
Uložení: 119

Plánovanie a evidencia v telovýchovnom procese

Cieľom je zvýšiť efektivitu vyučovacieho procesu.

Učiteľ prispôsobuje ciele, obsah a prostriedky Tv procesu žiakov, úrovni ich výkonnosti a reálnym podmienkam. Vychádza z učebných osnov a využíva metodické príručky. Obsahom plánov Tv je osvojenie si pohybovej činnosti, poznatkov, pravidiel, procesu výchovy a rozvoj pohyb. schopností.

  1. Všeobecný plán Tv činností v škole – poskytuje základný prehľad o predpokladaných telových. a šport. činnostiach v povinných a nepovin. organizačných formách. Obsahuje organizačné zabezpečenie, priestorové podmienky, zoznam plánovaných akcií, personálne zabezpečenie, spoluprácu s rodičmi, lekárom a inštitúciami.
  2. Ročný plán – je prehľadný, tvorí sa na začiatku šk. roka a je východiskom pre tvorbu plánov tematických Obsahuje rozvrhnutie, sled tematických celkov, ich rozsah (počet hodín), úlohy, učivo a ich základnú štruktúru (pre povinnú Tv na ZŠ).
  3. Plány jednotlivých tematických celkov – z nich vychádzajú plány na zamestnanie z Tv v MŠ a telovýchovných jednotiek v ŠKD. Tvoria sa na zač. šk. roka, majú byť reálne a aktuálne, rešpektovať zmeny podmienok. Učivo sa zoraďuje do celkov – atletika, hry s dĺžkou trvania 8- 12 vyuč. hodín na ZŠ. Stavba celku – vstupná kontrola, nácvik, zdokonaľovanie, výstupné Cvičenia na rozvoj pohybových schopností sa zaraďujú do každej hodiny. Využíva sa 7 tematických celkov – atletika, hry (jeseň), gymnastika moderná a športová, hry (zima), hry, atletika (jar).
  4. Plány hodiny – sú návodom na vyučovaciu hodinu, ktoré vyžadujú prispôsobenie sa danej situácii na hodine. Obsahom sú ciele a úlohy, organizačné pokyny, časový priebeh, zaťažovanie, intenzita, metodické poznámky.

Evidencia – systematické sledovanie a zaznamenávanie činností využívané na hodnotenie priebehu a výsledkov Tv procesu: osobná karta žiaka, pedagogický denník, triedna kniha a výkaz.

  1. priebežná evidencia – zisťuje počiatočnú pohybovú úroveň žiaka, zdravotný stav, charakterové vlastnosti, telovýchovno-šport. skúsenosti, mimoškolské aktivity, materiálne a priest. Zaznamenáva stanovené úlohy, zmeny zdravia, výkonnosti, necvičiacich. Je zdrojom inform. pre žiaka aj rodičov a pre ďalšie plánovanie učiteľa.
  2. záverečná evidencia – zaznamenáva splnenie úloh za ½ rok a

Kontrola (priebežná a výsledná) – zaznamenáva priebežné a celkové výsledky práce

-zmeny pohyb. schopností, motorického učenia, vo vedomostiach, správaní

Základné metódy: pozorovanie, kontrolné záznamy a cvičenia, rozhovory, antropomotorické metódy, funkčné skúšky (Ruffierov test), motorické a vedomostné testy, súťaženie a hry Hodnotenie – jeho súčasťou je podrobná rodinná a osobná anamnéza (vrodené predpoklady a vplyv prostredia)

Dotazník pre dieťa: meno, dátum nar., počet členov rodiny, zdravot. stav, vzdel. rodičov, sociálne pomery, choroby detí, pohybový vývin

Sledovať priebeh adaptácie dieťaťa v priebehu 4-6 týždňov, záznam jemnej a hrubej motoriky, pohyby – trhané, vyrovnané, pomalé, ťažkopádne, nekoordinované

Oboduj prácu: 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1


Odporúčame

Spoločenské vedy » Pedagogika

:: KATEGÓRIE – Referáty, ťaháky, maturita:

Vygenerované za 0.013 s.
Zavrieť reklamu