Poruchy správania, etiológia, symptomatika

Spoločenské vedy » Pedagogika

Autor: ivka47
Typ práce: Učebné poznámky
Dátum: 07.05.2011
Jazyk: Slovenčina
Rozsah: 152 slov
Počet zobrazení: 7 242
Tlačení: 621
Uložení: 705
 Pedagogika detí a mládeže s poruchami správania
/tzv. etopédia - z gréck. éthos=mrav, paideia= výchova, výchova mravov, ťažkovychovávateľných/
Pedagogika psychosociálne narušených je odborom špeciálnej pedagogiky, predmetom ktorého je edukácia, reedukácia a celková výchovná rehabilitácia jednotlivcov s poruchami správania. ide o správanie, pri ktorom jedinec vedome či mimovoľne porušuje spoločenské, morálne alebo právne normy (od malých priestupkov až po agresivitu).

Poruchy správania z hľadiska závažnosti sa delia na:

a/ disociálne správanie - nie je spoločensky nebezpečné, ale vymyká sa z noriem. Sú to prejavy vzdoru, neposlušnosti, even. iné odchýlky na báze neuróz ako sú tiky, nutkavé konanie, chorobná úzkosť, fóbie a pod.

b/ asociálne správanie - záškoláctvo, toxikománia, závislosť od hier, drobné krádeže a pod. 

c/ antisociálne správanie - najzávažnejší stupeň porúch správania, ktoré je spoločensky nebezpečné a je aj protispoločensky zacielené, pretože sa porušujú právne normy spoločnosti. Na označenie tohto stupňa porúch správania sa používajú termíny delikvencia a kriminalita.
etiológia, náuka o príčinách vzniku chorôb
symptomatika náuka o príznakoch chorôb

Oboduj prácu: 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1


Odporúčame

Spoločenské vedy » Pedagogika

:: KATEGÓRIE – Referáty, ťaháky, maturita:

Vygenerované za 0.015 s.
Zavrieť reklamu