Pedagogika sluchovo postihnutých
Autor: ivka47
Typ práce: Učebné poznámky
Typ práce: Učebné poznámky
Dátum: 07.05.2011
Jazyk:
Jazyk:
Rozsah: 228 slov
Počet zobrazení: 9 196
Počet zobrazení: 9 196
Tlačení: 862
Uložení: 1 012
Uložení: 1 012
Pedagogika sluchovo postihnutých – surdopédia
/z lat. surdus=hluchý, nepočujúci, gréc.paideia=výchova/
Je vedný odbor špeciálnej pedagogiky, ktorý sa zaoberá teóriou a praxou edukácie sluchovo postihnutých. Sluchovo postihnutá osoba je taká, u ktorej je v dôsledku zníženej priepustnosti /event. nepriepustnosti/ sluchového kanálu príjem sluchových informácií výrazne znížený a v dôsledku toho je komunikácia prostredníctvom hovorenej reči limitovaná.
Nedostatočná priepustnosť akustického kanálu spôsobuje ťažkosti v edukačnej, pracovnej a spoločenskej sfére. Tieto dôsledky sa zmierňujú špeciálnou intervenciou, závislou od aplikovania špeciálnych edukačných metód. Stupeň sluchového postihnutia sa posudzuje podľa intenzity zvukového podnetu vyjadrenú v decibeloch /dB jednotka intenzity zvuku/.
Príčiny porúch sluchu
Sú orgánové, t.j. vznikajú z porúch anatomického substrátu niektorej časti sluchového analyzátora.
Dedičné, zdedené - v rodine sa vyskytuje porucha sluchu, príbuzenské manželstvá,
vrodené – infekčné ochorenia matky v gravidite, najmä rubeola, vrodené anomálie ucha. Získané - po nejakom úraze, traume, ochorení.
Sluchové poruchy podľa druhu z praktického hľadiska delíme:
Hluchonemota - vrodená alebo v ranom veku získaná strata sluchu spojená s vývinou bezrečnosťou. Reč sa spontánne nevyvíja. Vnímané sú len vibrácie hlbokých tónov, nie reč.
Zvyšky sluchu - vrodená alebo získaná neúplná strata sluchu spojená s vývinovou bezrečnosťou, alebo obmedzením vývinu reči.
Ohluchlosť - strata sluchu, ktorá vznikla počas vývinu reči alebo neskôr, keď už základné rečové stereotypy boli upevnené.
Nedoslýchavosť - vrodená alebo získaná čiastočná strata sluchu je príčinou oneskoreného alebo obmedzeného vývinu reči.
Úlohou pedagogiky sluchovo postihnutých je vybudovať optimálny komunikačný systém.
/z lat. surdus=hluchý, nepočujúci, gréc.paideia=výchova/
Je vedný odbor špeciálnej pedagogiky, ktorý sa zaoberá teóriou a praxou edukácie sluchovo postihnutých. Sluchovo postihnutá osoba je taká, u ktorej je v dôsledku zníženej priepustnosti /event. nepriepustnosti/ sluchového kanálu príjem sluchových informácií výrazne znížený a v dôsledku toho je komunikácia prostredníctvom hovorenej reči limitovaná.
Nedostatočná priepustnosť akustického kanálu spôsobuje ťažkosti v edukačnej, pracovnej a spoločenskej sfére. Tieto dôsledky sa zmierňujú špeciálnou intervenciou, závislou od aplikovania špeciálnych edukačných metód. Stupeň sluchového postihnutia sa posudzuje podľa intenzity zvukového podnetu vyjadrenú v decibeloch /dB jednotka intenzity zvuku/.
Príčiny porúch sluchu
Sú orgánové, t.j. vznikajú z porúch anatomického substrátu niektorej časti sluchového analyzátora.
Dedičné, zdedené - v rodine sa vyskytuje porucha sluchu, príbuzenské manželstvá,
vrodené – infekčné ochorenia matky v gravidite, najmä rubeola, vrodené anomálie ucha. Získané - po nejakom úraze, traume, ochorení.
Sluchové poruchy podľa druhu z praktického hľadiska delíme:
Hluchonemota - vrodená alebo v ranom veku získaná strata sluchu spojená s vývinou bezrečnosťou. Reč sa spontánne nevyvíja. Vnímané sú len vibrácie hlbokých tónov, nie reč.
Zvyšky sluchu - vrodená alebo získaná neúplná strata sluchu spojená s vývinovou bezrečnosťou, alebo obmedzením vývinu reči.
Ohluchlosť - strata sluchu, ktorá vznikla počas vývinu reči alebo neskôr, keď už základné rečové stereotypy boli upevnené.
Nedoslýchavosť - vrodená alebo získaná čiastočná strata sluchu je príčinou oneskoreného alebo obmedzeného vývinu reči.
Úlohou pedagogiky sluchovo postihnutých je vybudovať optimálny komunikačný systém.
Kľúčové slová
Vyhľadaj ďalšie študentské práce pre tieto populárne kľúčové slová:
#surdopedia #pedagogika sluchovo postihnutých #hluchonemota #nedoslýchavosť #testy pre sluchovo postihnutych #komunikacia so sluchovo postihnutym #sluchovo postihnutí #pedagogika nepočujúcivh #komunikacia s postihnutým #kkomunikační sistém sluchovo postihnutých #ohluchlosť #Sluchovy analyzator #pedagogika #socialna praca postihnuty #specialna pedagogika #suedopedia #komunikačný systémDiskusia: Pedagogika sluchovo postihnutých
Pridať nový komentárVygenerované za 0.012 s.