Pedagogika psychosociálne narušených
Typ práce: Učebné poznámky
Jazyk:
Počet zobrazení: 4 513
Uložení: 510
Pedagogika psychosociálne narušených
- poruchami chovania, problémami vychovávania sa zaoberá etopédia. Primárny handicap je v sociálnej sfére, vo výchove. Starostlivosť prebieha v špeciálnych ústavoch a v PPP.
Hlavné príčiny porúch chovania:
1. porucha sociálnych vzťahov – pocit bezpečia, istoty, rodina, škola
2. poruchy následkom chorôb – nevie sa zmieriť s chorobou
Poruchy chovania so sociálnym základom
1. poruchy chovania disociálneho rázu
- zlozvyky – cmúľanie prstu, nechutenstvo, nespavosť, vzdorovitosť (vždy výsledok chyby vo výchove – perfekcionalistická výchova, buď pasivita alebo agresivita) klamstvo (sprievodný prejav psychickej choroby) krádeže, záškoláctvo, úteky, konflikt s dospelými. Trestom nič nevyriešime.
2. poruchy chovania asociálneho rázu
- úteky, záškoláctvo, krádeže vo vyššom veku, negativizmus, asociálna porucha, forma úniku z náročnej situácie, odmietnutie komunikácie (absolútne alebo výberové)
-zásadná porucha chovania asociálneho rázu je závislostné chovanie, návyk – túžba po kontakte s drogou (všeobecne), ale iba psychycká závislosť bez somatických príznakov.
- závislosť – závažnejší stav psychického a somatického rázu, vyplývajúci z opakovaného kontaktu s drogou (človek, myšlienka, jedlo, činnosť, náboženský rituál, chemická látka). Závislosť nie je zvládnuteľná vôľou, je nutná odborná pomoc.
- Najlepšia je prevencia, ani sa k tomu nedostať. Hlavné príčiny:
- útek od problému k ľahkému riešeniu až do eufórie
- riešenie neriešiteľného aspoň cez fantáziu
- nezvládnuté choroby
- dôsledok pokusníctva
- úsilie o zvýšenie výkonnosti
- stabilizovaná silná osobnosť, vedomá si svojho významu, informovaná bez závislosti nemala podľahnúť.
Podobné práce | Typ práce | Rozsah | |
---|---|---|---|
Pedagogika psychosociálne narušených | Referát | 910 slov |
Vyhľadaj ďalšie študentské práce pre tieto populárne kľúčové slová:
#záškoláctvo #vychova narusenych v rodine #chyby a zlozvyky v komunikácii