Pedagogika viacnásobne postihnutých
Autor: ivka47
Typ práce: Učebné poznámky
Typ práce: Učebné poznámky
Dátum: 07.05.2011
Jazyk:
Jazyk:
Rozsah: 152 slov
Počet zobrazení: 8 273
Počet zobrazení: 8 273
Tlačení: 726
Uložení: 749
Uložení: 749
Pedagogika viacnásobne postihnutých
- táto problematika patrí k najnáročnejším, pretože sa nedá definovať celá skupina viacnásobne postihnutých, kvôli veľkej rôznorodosti, pri charakterizovaní sa uplatňuje skôr popisný prístup.
I. ĽAHKÉ VIACNÁSOBNÉ POSTIHNUTIA
Vzdelávanie je možné v bežnej škole. Používanie kompenzačných pomôcok nie je rozsiahle. Jednotlivci sú schopný integrovať sa, zamestnať sa, samostatne žiť.
II. ŤAŽKÉ VIACNÁSOBNÉ POSTIHNUTIA
Výrazne narušený komunikačný proces, edukácia je sťažená. Používanie špeciálnych pomôcok je nevyhnutné. Podpora a pomoc po celý život je nutná. Kedysi bola starostlivosť len na zdravotníckych zariadeniach, dnes sú už postihnutý vzdelávaný a vychovávaný, nie integrovaný.
- edukácia viacnásobne postihnutých sa zameriava na oblasť:
- motoriky – jemná motorika – pohyby prstov, tváre, úchopy
- hrubá motorika – pohyby nôh, koordinácia, rovnováha
- senzoriky – vnímanie – zrakové, sluchové, čuchové, hmatové
- sebaobsluhy – stravovanie zručnosti, obliekanie, vyzliekanie, používanie toalety,
- komunikácie – ukazovanie, gestikulácie, prstová abeceda, obrázkové systémy
- orientácie v prostredí
-edukácia sa musí niesť v znamení individualizácie – individuálny edukačný plán pre viacnásobne postihnutých.
- táto problematika patrí k najnáročnejším, pretože sa nedá definovať celá skupina viacnásobne postihnutých, kvôli veľkej rôznorodosti, pri charakterizovaní sa uplatňuje skôr popisný prístup.
I. ĽAHKÉ VIACNÁSOBNÉ POSTIHNUTIA
Vzdelávanie je možné v bežnej škole. Používanie kompenzačných pomôcok nie je rozsiahle. Jednotlivci sú schopný integrovať sa, zamestnať sa, samostatne žiť.
II. ŤAŽKÉ VIACNÁSOBNÉ POSTIHNUTIA
Výrazne narušený komunikačný proces, edukácia je sťažená. Používanie špeciálnych pomôcok je nevyhnutné. Podpora a pomoc po celý život je nutná. Kedysi bola starostlivosť len na zdravotníckych zariadeniach, dnes sú už postihnutý vzdelávaný a vychovávaný, nie integrovaný.
- edukácia viacnásobne postihnutých sa zameriava na oblasť:
- motoriky – jemná motorika – pohyby prstov, tváre, úchopy
- hrubá motorika – pohyby nôh, koordinácia, rovnováha
- senzoriky – vnímanie – zrakové, sluchové, čuchové, hmatové
- sebaobsluhy – stravovanie zručnosti, obliekanie, vyzliekanie, používanie toalety,
- komunikácie – ukazovanie, gestikulácie, prstová abeceda, obrázkové systémy
- orientácie v prostredí
-edukácia sa musí niesť v znamení individualizácie – individuálny edukačný plán pre viacnásobne postihnutých.
Podobné práce | Typ práce | Rozsah | |
---|---|---|---|
Metódy používané v starostlivosti o postihnutých | Učebné poznámky | 177 slov | |
Uplatňovanie humanistických princípov vo vzdelávaní a výchove postihnutých detí | Učebné poznámky | 394 slov | |
Systém inštitúcií pre postihnutých | Učebné poznámky | 223 slov |
Vyhľadaj ďalšie študentské práce pre tieto populárne kľúčové slová:
#´pedagogika viacnásobne postihnutých #viacnasobne postihnutie akop socialny problem #Motorika uchopy #kkomunikační sistém sluchovo postihnutých #komunikacia so sluchovo postihnutym #komunikácia s mentálne postihnutými #Pedagogika zrakovo postihnutých #pedagogika viac postihnutych #pedagogika viacnasobne postihnutych #Metódy sociálnej práce #pedagogika sluchovo postihnutých #Uchopy #pedagogika nepočujúcivh #testy pre sluchovo postihnutych #postihnutý v literatúreDiskusia: Pedagogika viacnásobne postihnutých
Pridať nový komentárVygenerované za 0.017 s.