Inteligencia, poruchy intelektu
Autor: anika
Typ práce: Referát
Typ práce: Referát
Dátum: 19.05.2013
Jazyk:
Jazyk:
Rozsah: 509 slov
Počet zobrazení: 21 508
Počet zobrazení: 21 508
Tlačení: 1 066
Uložení: 1 143
Uložení: 1 143
Inteligencia, poruchy intelektu
IQ= je všeobecne najvýznamnejšia schopnosť, ktorá určuje výkonnosť človeka v rôznych oblastiach= je podklad pre primerané a tvorivé prispôsobenia sa novej situácii, kde si nevystačíme so skúsenosťami. Odborníci sa nevedia dohodnúť či:
1) IQ= jediná schopnosť, ktorá podmieňuje iné špeciálne schopnosti = jednofaktorový model = G- faktor- generál = všeobecný ( napr. umelecké- hudobné schopnosti budú podmieňovať úroveň IQ).
2) IQ= viacfaktorový model - IQ je súbor rozumových schopností, ktoré navzájom funkčne málo súvisia =>nadpriemerne inteligentný človek môže byť v jednej určitej oblasti priemerný/podpriemerný= nebude pekne vedieť kresliť, hrať na hudobnom nástroji... a naopak.
S.Dali, Hemingway, Edison...
IQ= Mentálny vek MV . 100/ udáva sa v bodoch/
Fyzický vek FV / v mesiacoch/
-čím je pomer väčší, tým je vyšší inteligenčný koeficient, stupne IQ vyjadrujeme v bodoch
Inteligenčné testy = celý rad úloh- gramatických, matematických...
Výskyt IQ v populácii - riadi sa zákonitosťami, vyjadruje Gaussova krivka normálneho rozloženia.
/ najnovšie výskumy hovoria až o 3% ľudí s poruchami IQ/
110 - nadpriemerné IQ / najnovšie výskumy hovoria- 110 je ešte priemerné, od 111-
nadpriemerné
120 - vysoké IQ
140 - veľmi vysoké IQ - Genialita
NADANIE= TALENT= je súhrn schopností či vlôh pre určitú činnosť => umožňuje nadpriemerný výkon
na IQ vplýva : 1) dedičnosť
2) počet rokov školy= vzdelávanie
3) výživa 4) citová atmosféra domova
Poruchy inteligencie nazývame aj mentálne postihnutie, slabomyseľnosť, v psychiatrii =oligofrénia
= je to defektná úroveň intelektových schopností,
= retardácia(zaostávanie) vo vývine schopností od narodenia
= vrodená porucha nastala:
A) počas vnútromaternicového vývinu
B) pri pôrode C. vplyv má dedičnosť
30- 40% ľudí s IQ= debilita sa narodili rodičom, čo majú tiež
tento stupeň= debilitu.
Získanie poruchy IQ- nie sú dedičné, objavia sa v priebehu života ako dôsledok úrazu poškodenia mozgu -centrálneho nervového systému- alkoholizmus, jedovaté toxické látky.
Demencia =v starobe, je to postupný úbytok intelektových a pamäťových schopností, postupné narušenie sebaregulácie osobnosti.
Idiotia(idiocia) IQ= do 20 bodov= najťažší stupeň mentálneho postihnutia, chôdza a reč sa vyskytujú až v šiestom roku, neartikulovateľné zvuky- len niekoľko slov, nedokážu zachovávať hygienické návyky, telesnú čistotu, potrebná je doživotná špeciálna starostlivosť- ošetrovacie ústavy.
Imbecilita- stredne ťažký stupeň mentálneho postihnutia
=20-49 bodov:
poruchy výslovnosti, slovné prejavy chudobné o abstraktné pojmy/i konkrétne(vždy keď prídem, postavte sa= nerozumejú) reč a chôdza sa oneskoruje o 3-4 roky, nedokážu čítať, písať, sú nesamostatní, ťažko zvládnuteľní, dokážu zachovať hygienické návyky a jednoduché činnosti.
Debilita- 50-69 bodov =IQ- ľahší stupeň mentálneho postihnutia oslabená schopnosť narábať s abstraktnými pojmami, znížená chápavosť, nesamostatnosť, nekritickosť, veľmi ovplyvniteľní- dajú sa zviesť ku kriminálnej činnosti, vzdelávateľní v osobitných školách, problémy s písaním, čítaním, zvýšená neposednosť, spomalenosť, ťažkopádnosť, pri dobrej starostlivosti dosahujú dobré školské výsledky i slovnú zásobu.
Hraničné pásmo medzi zaostalosťou a normou= 70-79 bodov
Podpriemerné IQ= 80-89 bodov
Priemerné 90-110 bodov
111- nadpriemerné IQ
120 - vysoké IQ
140 - veľmi vysoké IQ - Genialita
Informačný materiál neučiť sa
postupy na IQ vypracoval A.Binet, Index IQ navrhol nemecký psychológ W. Stern, niektoré tvoria viac typov IQ- matematicko-logická, hudobná, pohybová, personálna, lingvistická.
IQ= je všeobecne najvýznamnejšia schopnosť, ktorá určuje výkonnosť človeka v rôznych oblastiach= je podklad pre primerané a tvorivé prispôsobenia sa novej situácii, kde si nevystačíme so skúsenosťami. Odborníci sa nevedia dohodnúť či:
1) IQ= jediná schopnosť, ktorá podmieňuje iné špeciálne schopnosti = jednofaktorový model = G- faktor- generál = všeobecný ( napr. umelecké- hudobné schopnosti budú podmieňovať úroveň IQ).
2) IQ= viacfaktorový model - IQ je súbor rozumových schopností, ktoré navzájom funkčne málo súvisia =>nadpriemerne inteligentný človek môže byť v jednej určitej oblasti priemerný/podpriemerný= nebude pekne vedieť kresliť, hrať na hudobnom nástroji... a naopak.
S.Dali, Hemingway, Edison...
IQ= Mentálny vek MV . 100/ udáva sa v bodoch/
Fyzický vek FV / v mesiacoch/
-čím je pomer väčší, tým je vyšší inteligenčný koeficient, stupne IQ vyjadrujeme v bodoch
Inteligenčné testy = celý rad úloh- gramatických, matematických...
Výskyt IQ v populácii - riadi sa zákonitosťami, vyjadruje Gaussova krivka normálneho rozloženia.
/ najnovšie výskumy hovoria až o 3% ľudí s poruchami IQ/
110 - nadpriemerné IQ / najnovšie výskumy hovoria- 110 je ešte priemerné, od 111-
nadpriemerné
120 - vysoké IQ
140 - veľmi vysoké IQ - Genialita
na IQ vplýva : 1) dedičnosť
2) počet rokov školy= vzdelávanie
3) výživa 4) citová atmosféra domova
Poruchy inteligencie nazývame aj mentálne postihnutie, slabomyseľnosť, v psychiatrii =oligofrénia
= je to defektná úroveň intelektových schopností,
= retardácia(zaostávanie) vo vývine schopností od narodenia
= vrodená porucha nastala:
A) počas vnútromaternicového vývinu
B) pri pôrode C. vplyv má dedičnosť
30- 40% ľudí s IQ= debilita sa narodili rodičom, čo majú tiež
tento stupeň= debilitu.
Získanie poruchy IQ- nie sú dedičné, objavia sa v priebehu života ako dôsledok úrazu poškodenia mozgu -centrálneho nervového systému- alkoholizmus, jedovaté toxické látky.
Demencia =v starobe, je to postupný úbytok intelektových a pamäťových schopností, postupné narušenie sebaregulácie osobnosti.
Idiotia(idiocia) IQ= do 20 bodov= najťažší stupeň mentálneho postihnutia, chôdza a reč sa vyskytujú až v šiestom roku, neartikulovateľné zvuky- len niekoľko slov, nedokážu zachovávať hygienické návyky, telesnú čistotu, potrebná je doživotná špeciálna starostlivosť- ošetrovacie ústavy.
Imbecilita- stredne ťažký stupeň mentálneho postihnutia
=20-49 bodov:
poruchy výslovnosti, slovné prejavy chudobné o abstraktné pojmy/i konkrétne(vždy keď prídem, postavte sa= nerozumejú) reč a chôdza sa oneskoruje o 3-4 roky, nedokážu čítať, písať, sú nesamostatní, ťažko zvládnuteľní, dokážu zachovať hygienické návyky a jednoduché činnosti.
Debilita- 50-69 bodov =IQ- ľahší stupeň mentálneho postihnutia oslabená schopnosť narábať s abstraktnými pojmami, znížená chápavosť, nesamostatnosť, nekritickosť, veľmi ovplyvniteľní- dajú sa zviesť ku kriminálnej činnosti, vzdelávateľní v osobitných školách, problémy s písaním, čítaním, zvýšená neposednosť, spomalenosť, ťažkopádnosť, pri dobrej starostlivosti dosahujú dobré školské výsledky i slovnú zásobu.
Hraničné pásmo medzi zaostalosťou a normou= 70-79 bodov
Podpriemerné IQ= 80-89 bodov
Priemerné 90-110 bodov
111- nadpriemerné IQ
120 - vysoké IQ
140 - veľmi vysoké IQ - Genialita
Informačný materiál neučiť sa
postupy na IQ vypracoval A.Binet, Index IQ navrhol nemecký psychológ W. Stern, niektoré tvoria viac typov IQ- matematicko-logická, hudobná, pohybová, personálna, lingvistická.
Podobné práce | Typ práce | Rozsah | |
---|---|---|---|
1.4. Inteligencia | Referát | 193 slov | |
Inteligencia | Referát | 1 689 slov | |
Inteligencia a jej druhy | Referát | 1 207 slov | |
Inteligencia - druhy | Referát | 1 714 slov | |
EQ - Emocionálna inteligencia | Referát | 2 268 slov | |
City, Emócie, Emocionálna inteligencia | Referát | 1 744 slov |
Vyhľadaj ďalšie študentské práce pre tieto populárne kľúčové slová:
#stupne intelektového výkonu #poruchy intelektu #pastoralna medicina #vrodeny a ziskany intelekt #defektna komunikacia #Intelekt #poruchy inteligencie #stupeň IQ #IQ #inteligencia, poruchy intelektu #inteligencia a jej poruchy #poruchy komunikácie #psychologia #schopnosti nadanie talent #8 rocnik slovencina #genialita nadanie #inteligencia anika #teoria intelektu #demencia a oligofrénia #gaussova krivkaMaturitné témy zo psychológie
Ďalšie práce z rovnakej sady | Rozsah | |
---|---|---|
Výkonové vlastnosti osobnosti | 435 slov | |
Psychológia - veda o človeku a jeho psychike | 627 slov | |
Rodina – primárna, malá skupina | 374 slov | |
Biologická determinácia – nervová sústava a dedičnosť | 1 198 slov | |
Sociálna determinácia – prostredie | 1 506 slov | |
Vývin psychiky | 463 slov | |
Socializácia | 375 slov | |
Učenie | 350 slov | |
Osobnosť, psychika a psychológia | 573 slov | |
Psychologické smery | 2 583 slov | |
Fyziologické potreby (jesť, piť, spať, sex, vyprázdňovať) | 604 slov | |
Inteligencia, poruchy intelektu | 509 slov | |
Sociálne skupiny | 503 slov | |
Osobnosť a jeho vlastnosti | 634 slov | |
Emócie | 340 slov | |
Hra a teória hier | 552 slov | |
Mladší, stredný a starší školský vek | 1 617 slov | |
Psychické zdravie a stres | 396 slov | |
Praktické využitie psychologických poznatkov | 444 slov | |
Psychické procesy | 539 slov | |
Základy sociálnej psychológie | 750 slov | |
Vývinová psychológia | 362 slov | |
Správanie človeka v záťažových a konfliktových situáciách | 520 slov |
Diskusia: Inteligencia, poruchy intelektu
Pridať nový komentárVygenerované za 0.034 s.