Albert Lasker
Autor: mata
Typ práce: Referát
Typ práce: Referát
Dátum: 01.01.2010
Jazyk:
Jazyk:
Rozsah: 412 slov
Počet zobrazení: 2 690
Počet zobrazení: 2 690
Tlačení: 387
Uložení: 365
Uložení: 365
Albert Lasker (1880-1952)
Lord & Thomas, Chicago
"I didn't want to make a great fortune; I wanted to show what I could do with my brains."
Biografia:
Albert Lasker známy ako „ otec modernej propagácie “ 14. rokov po tom ako v r. 1989 nastúpil do reklamnej agentúry Lord & Thomas ( ako umývač podláh ) , ju vlastnil. Začínal ako novinár, neskôr copywriter , partner a prezident. Zotrval v nej 44 rokov.
- 1918-23 pracoval pre Stranu Republikánov - prezidentskú kampaň, predstavuje „moderné“ reklamné praktiky politikom.
- 1942 otvára svoju vlastnú rekl.ag Foote, Cone and Belding
- po odchode do dôchodku založil nadáciu na podporu lekárskeho výskumu.
Vychoval mnoho budúcich rekl. pracovníkov. Stal sa jedným z najväčších a najbohatších podnikateľov v reklamnom priemysle ( počas svojho pôsobenia v reklame zarobil viac peňazí ako ktokoľvek v histórii ). Bol panovačný, svojrázny, no okúzľujúci šéf a dobrý stratég.
Filozofia:
Lasker prezentoval a využíval v praxi, princípy J.E.Kenedyho, ktoré sa pričinili o transformáciu reklamy z „negatívneho útoku“ na pozitívnu –ktorá predáva:
· "Salesmanship in Print" – inzerát mal obsahovať len potrebné informácie, to čo by dobrý obchodník povedal „ face-to-face“ zákazníkovi.
· "Reason Why" namiesto sľubov, pekných obrázkov, mal inzerát ponúkať konkrétny dôvod prečo! produkt kúpiť.
° copywriting - centrálna funkcia rekl. agentúry. Neuznával výtvarníkov, dôraz kládol na slovnú inzerciu.
° pohŕdal výskumom, marketingom, nenávidel telefonické rozhovory.
° zastával ochranu konzumenta pred nepravdivou reklamou. Bol jedným z prvých kto využíval money-back guarantee .
° account executiv ( vytvorený v J.W.T.)dostal u Laskera konečnú podobu, redefinoval, a rozšíril jeho kompetencie: klient na jednej strane, kreatívci na druhej a account executive medzi nimi.
Agentúra :
Angažoval najschopnejších ( najviac platených) ľudí : Kenedyho a Hopkinsa – copywriteri. C. Hopkinsa ( ako 41. ročného), pretože pracoval rýchle a efektívne. Bol schopný vytvoriť kampaň za 24 hodín vrátane navštívenia klienta. S Hopkinsom sa L&T čoskoro stala najväčšou. ag. na svete.
Vytvoril špeciálne relácie pre rádio s cieľom propagovať Pepsodent. Ako 1. vysielali živý záznam Metropolitan opery , FBI dramas .
Ich najvýznamnejšími klientami boli: pasta PEPSODENT, Am. Tabaková spoločnosť s cigaretami LUCKY STRIKE, Kotex a Kleenex. Palmolive, Van Camp Packing, Goodyear, Quaker Oats, Pepsodent, Sunkist....
Najznámejšou kampaňou boli LUCKY STRIKE- zamerané na ženy, objavovalipredovšetkým v časopisoch, a zmenili pohľad Ameriky na ženy. Notoricky známe slogany: ako "Reach for a Lucky instead of a Sweet", spájali fajčenie so štíhlou postavou. slogan "Lucky Strike Means Fine Tobacco," v 1944. dokonca na istý čas zmenil názov cigariet a na krabičke sa objavovalo: L.S./M.F.T.
Lord & Thomas, Chicago
"I didn't want to make a great fortune; I wanted to show what I could do with my brains."
Biografia:
Albert Lasker známy ako „ otec modernej propagácie “ 14. rokov po tom ako v r. 1989 nastúpil do reklamnej agentúry Lord & Thomas ( ako umývač podláh ) , ju vlastnil. Začínal ako novinár, neskôr copywriter , partner a prezident. Zotrval v nej 44 rokov.
- 1918-23 pracoval pre Stranu Republikánov - prezidentskú kampaň, predstavuje „moderné“ reklamné praktiky politikom.
- 1942 otvára svoju vlastnú rekl.ag Foote, Cone and Belding
- po odchode do dôchodku založil nadáciu na podporu lekárskeho výskumu.
Vychoval mnoho budúcich rekl. pracovníkov. Stal sa jedným z najväčších a najbohatších podnikateľov v reklamnom priemysle ( počas svojho pôsobenia v reklame zarobil viac peňazí ako ktokoľvek v histórii ). Bol panovačný, svojrázny, no okúzľujúci šéf a dobrý stratég.
Lasker prezentoval a využíval v praxi, princípy J.E.Kenedyho, ktoré sa pričinili o transformáciu reklamy z „negatívneho útoku“ na pozitívnu –ktorá predáva:
· "Salesmanship in Print" – inzerát mal obsahovať len potrebné informácie, to čo by dobrý obchodník povedal „ face-to-face“ zákazníkovi.
· "Reason Why" namiesto sľubov, pekných obrázkov, mal inzerát ponúkať konkrétny dôvod prečo! produkt kúpiť.
° copywriting - centrálna funkcia rekl. agentúry. Neuznával výtvarníkov, dôraz kládol na slovnú inzerciu.
° pohŕdal výskumom, marketingom, nenávidel telefonické rozhovory.
° zastával ochranu konzumenta pred nepravdivou reklamou. Bol jedným z prvých kto využíval money-back guarantee .
° account executiv ( vytvorený v J.W.T.)dostal u Laskera konečnú podobu, redefinoval, a rozšíril jeho kompetencie: klient na jednej strane, kreatívci na druhej a account executive medzi nimi.
Agentúra :
Angažoval najschopnejších ( najviac platených) ľudí : Kenedyho a Hopkinsa – copywriteri. C. Hopkinsa ( ako 41. ročného), pretože pracoval rýchle a efektívne. Bol schopný vytvoriť kampaň za 24 hodín vrátane navštívenia klienta. S Hopkinsom sa L&T čoskoro stala najväčšou. ag. na svete.
Vytvoril špeciálne relácie pre rádio s cieľom propagovať Pepsodent. Ako 1. vysielali živý záznam Metropolitan opery , FBI dramas .
Ich najvýznamnejšími klientami boli: pasta PEPSODENT, Am. Tabaková spoločnosť s cigaretami LUCKY STRIKE, Kotex a Kleenex. Palmolive, Van Camp Packing, Goodyear, Quaker Oats, Pepsodent, Sunkist....
Najznámejšou kampaňou boli LUCKY STRIKE- zamerané na ženy, objavovalipredovšetkým v časopisoch, a zmenili pohľad Ameriky na ženy. Notoricky známe slogany: ako "Reach for a Lucky instead of a Sweet", spájali fajčenie so štíhlou postavou. slogan "Lucky Strike Means Fine Tobacco," v 1944. dokonca na istý čas zmenil názov cigariet a na krabičke sa objavovalo: L.S./M.F.T.
Diskusia: Albert Lasker
Pridať nový komentárVygenerované za 0.025 s.