Albert Lasker

Slovenský jazyk » Žurnalistika

Autor: Dievča mata
Typ práce: Referát
Dátum: 01.01.2010
Jazyk: Slovenčina
Rozsah: 412 slov
Počet zobrazení: 1 814
Tlačení: 256
Uložení: 233
Albert Lasker (1880-1952)

Lord & Thomas, Chicago
"I didn't want to make a great fortune; I wanted to show what I could do with my brains."

Biografia:
Albert Lasker známy ako „  otec modernej propagácie “ 14. rokov po tom ako v r. 1989 nastúpil do reklamnej agentúry Lord & Thomas ( ako umývač podláh ) , ju vlastnil.  Začínal ako novinár, neskôr copywriter , partner a prezident. Zotrval v nej 44 rokov.
 
-  1918-23 pracoval pre Stranu Republikánov - prezidentskú kampaň, predstavuje „moderné“ reklamné praktiky politikom.
-  1942  otvára svoju vlastnú rekl.ag  Foote, Cone and Belding
-  po odchode do dôchodku založil nadáciu na podporu lekárskeho výskumu.
Vychoval mnoho budúcich rekl. pracovníkov.  Stal sa jedným z najväčších a najbohatších podnikateľov  v reklamnom priemysle ( počas  svojho pôsobenia v reklame zarobil viac peňazí ako ktokoľvek v histórii ). Bol panovačný, svojrázny, no okúzľujúci šéf a dobrý  stratég.
 
Filozofia:
Lasker  prezentoval a využíval v praxi, princípy J.E.Kenedyho, ktoré sa pričinili o transformáciu reklamy z „negatívneho útoku“ na pozitívnu –ktorá predáva:
  ·  "Salesmanship in Print" – inzerát mal obsahovať len potrebné informácie,  to  čo by dobrý obchodník povedal „ face-to-face“ zákazníkovi.
  ·  "Reason Why"  namiesto sľubov,  pekných obrázkov, mal inzerát ponúkať konkrétny dôvod prečo! produkt kúpiť.
 
° copywriting -  centrálna  funkcia rekl. agentúry. Neuznával výtvarníkov, dôraz kládol na slovnú inzerciu.
° pohŕdal  výskumom, marketingom, nenávidel telefonické rozhovory.
 °  zastával ochranu konzumenta pred nepravdivou reklamou. Bol jedným z prvých kto využíval  money-back guarantee .
°  account executiv ( vytvorený v J.W.T.)dostal u Laskera konečnú podobu, redefinoval, a rozšíril jeho kompetencie: klient na jednej strane, kreatívci na druhej a account executive  medzi nimi.
 
Agentúra :
Angažoval najschopnejších ( najviac platených) ľudí : Kenedyho a Hopkinsa – copywriteri. C. Hopkinsa ( ako 41. ročného), pretože pracoval rýchle a efektívne. Bol schopný vytvoriť kampaň za 24 hodín vrátane navštívenia klienta.  S Hopkinsom  sa L&T čoskoro stala najväčšou. ag. na svete.
 
Vytvoril špeciálne relácie pre rádio s cieľom propagovať Pepsodent. Ako 1. vysielali živý záznam  Metropolitan opery , FBI dramas .
Ich najvýznamnejšími klientami boli: pasta PEPSODENT, Am. Tabaková spoločnosť s cigaretami  LUCKY STRIKE, Kotex a Kleenex. Palmolive, Van Camp Packing, Goodyear, Quaker Oats, Pepsodent, Sunkist....
Najznámejšou kampaňou boli LUCKY STRIKE- zamerané na ženy, objavovalipredovšetkým v časopisoch, a zmenili pohľad Ameriky na ženy.  Notoricky známe slogany: ako "Reach for a Lucky instead of a Sweet", spájali fajčenie so štíhlou postavou.  slogan "Lucky Strike Means Fine Tobacco," v 1944. dokonca na istý čas zmenil názov  cigariet a na krabičke sa objavovalo: L.S./M.F.T.
Oboduj prácu: 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 (10-najlepšie, priemer: 7)


Založiť nové konto Pridať nový referát

Odporúčame

Slovenský jazyk » Žurnalistika

:: KATEGÓRIE - Referáty, ťaháky, maturita:

0.025