Reklama vs. Public relations (PR)
Autor: mata
Typ práce: Referát
Typ práce: Referát
Dátum: 02.01.2010
Jazyk:
Jazyk:
Rozsah: 329 slov
Počet zobrazení: 10 242
Počet zobrazení: 10 242
Tlačení: 765
Uložení: 790
Uložení: 790
- ďalšie rozdiely:
o využitie médií = reklama si čas a priestor musí kupovať
o dôveryhodnosť = pri reklame omnoho nižšia ako pri PR
o časový rozmer = v reklame krátkodobé ciele, v PR aj dlhodobé
o spôsoby platby
o a niektoré ďalšie...
- tak, ako reklama využíva PR, tak PR pre svoje ciele využíva reklamu > spoločne využívajú aj ďalšie podlinkové aktivity
- public relations v rámci integrovanej komunikácie nielen umocňuje pôsobenie reklamy, ale často ju i nahrádza > snaha znížiť náklady a zvýšiť efektivitu pôsobenia dlhodobo cielenou prácou oproti inflácii klasickej reklamy
- účinnosť PR znásobuje aj aktivizácia recipienta = dvojsmernosť pôsobenia.
- Prepojenie pôsobenia reklamy a PR v integrovanej marketingovej komunikácii (William C. Adams) = Public relations:
1. Vytvoria potrebný rozruch na trhu pred uvedením reklamnej kampane.
2. Udržiavajú komunikáciu v období, keď neprebiehajú reklamné kampane.
3. Vytvárajú reklamné posolstvá, keď nie sú produkované reklamné kampane.
4. Uvádzajú reklamné kampane na trh.
5. Rozširujú dosah promotion.
6. Budujú osobný vzťah so zákazníkom.
7. Vplývajú na vplyvných.
8. Komunikujú benefity nových produktov.
9. Demonštrujú spoločenskú zodpovednosť firmy a budujú dôveru zákazníkov = „marketing podporujúci dušu".
10. Ochraňujú v krízovej komunikácii.
- PR primárne nielen pomáhajú zvýšiť efektivitu pôsobenia reklamy, ale v niektorých prípadoch reklamné pôsobenie priamo suplujú.
- Reklama a PR ako zložky marketingovej komunikácie majú svoje vlastné špecifiká. Napriek tomu sa však domnievame, že existujú v tesnom prepojení a niekedy sú i nahraditeľné.
- Tak je tomu v prípade firiem Levis, Lee, Wrangler, H.I.S. a poď., ktoré svojim džínsom dokázali urobiť taký pozitívny imiďž, že si človek zaplatí prirážku za nápis na tričku, ktorý s výrobkom má spoločný naozaj iba názov. Je to príklad kvalitného marketingu (kvalita výrobku, cena...) excelentnej práce PR, aj celej marketingovej komunikácie.
- PR kampaň robí výrobku v takomto prípade reklamu, pričom platí aj opak. Skvelý reklamný spot, či billboard a pod. buduje zasa pozitívne vzťahy k výrobku i firme.
o využitie médií = reklama si čas a priestor musí kupovať
o dôveryhodnosť = pri reklame omnoho nižšia ako pri PR
o časový rozmer = v reklame krátkodobé ciele, v PR aj dlhodobé
o spôsoby platby
o a niektoré ďalšie...
- tak, ako reklama využíva PR, tak PR pre svoje ciele využíva reklamu > spoločne využívajú aj ďalšie podlinkové aktivity
- public relations v rámci integrovanej komunikácie nielen umocňuje pôsobenie reklamy, ale často ju i nahrádza > snaha znížiť náklady a zvýšiť efektivitu pôsobenia dlhodobo cielenou prácou oproti inflácii klasickej reklamy
- účinnosť PR znásobuje aj aktivizácia recipienta = dvojsmernosť pôsobenia.
- Prepojenie pôsobenia reklamy a PR v integrovanej marketingovej komunikácii (William C. Adams) = Public relations:
1. Vytvoria potrebný rozruch na trhu pred uvedením reklamnej kampane.
2. Udržiavajú komunikáciu v období, keď neprebiehajú reklamné kampane.
3. Vytvárajú reklamné posolstvá, keď nie sú produkované reklamné kampane.
4. Uvádzajú reklamné kampane na trh.
5. Rozširujú dosah promotion.
6. Budujú osobný vzťah so zákazníkom.
7. Vplývajú na vplyvných.
8. Komunikujú benefity nových produktov.
9. Demonštrujú spoločenskú zodpovednosť firmy a budujú dôveru zákazníkov = „marketing podporujúci dušu".
10. Ochraňujú v krízovej komunikácii.
- Reklama a PR ako zložky marketingovej komunikácie majú svoje vlastné špecifiká. Napriek tomu sa však domnievame, že existujú v tesnom prepojení a niekedy sú i nahraditeľné.
- Tak je tomu v prípade firiem Levis, Lee, Wrangler, H.I.S. a poď., ktoré svojim džínsom dokázali urobiť taký pozitívny imiďž, že si človek zaplatí prirážku za nápis na tričku, ktorý s výrobkom má spoločný naozaj iba názov. Je to príklad kvalitného marketingu (kvalita výrobku, cena...) excelentnej práce PR, aj celej marketingovej komunikácie.
- PR kampaň robí výrobku v takomto prípade reklamu, pričom platí aj opak. Skvelý reklamný spot, či billboard a pod. buduje zasa pozitívne vzťahy k výrobku i firme.
Podobné práce | Typ práce | Rozsah | |
---|---|---|---|
Etika public relations (PR) | Referát | 1 405 slov | |
Využitie novinárskych žánrov v propagácii a PR | Referát | 1 863 slov | |
Televízna reklama | Referát | 514 slov | |
Vonkajšia reklama | Referát | 428 slov | |
Sociálna reklama | Referát | 624 slov | |
Reklama ako spôsob komunikácie | Referát | 481 slov | |
Reklama ako súčasť promotion mixu | Referát | 271 slov | |
História Reklamy - Festivaly reklamnej tvorby | Referát | 561 slov | |
Predchodcovia reklamy | Referát | 1 792 slov | |
Marketing – reklama – zákazník | Referát | 897 slov |
Vyhľadaj ďalšie študentské práce pre tieto populárne kľúčové slová:
#reklama vzor #reklama #rozdiel medzi reklamou a reklamaciou #pôsobenie reklamy #public relations #marketing reklama media #opak slova skvele #zurnalistika #čo je reklama #etika public relations pr žurnalistika #Antonymum slova skvely #Reklama, reklamácia #reklama maturita #marketing reklama #EDYMAX GROUP s.r.o. #public relations (pr etika #Publk releitons #čo je to reklama #PR #personalna agenturaVygenerované za 0.018 s.