Implementácia medzinárodných marketingových stratégií
Autor: tinuska55
Typ práce: Referát
Typ práce: Referát
Dátum: 18.09.2015
Jazyk:
Jazyk:
Rozsah: 627 slov
Počet zobrazení: 3 669
Počet zobrazení: 3 669
Tlačení: 269
Uložení: 282
Uložení: 282
Implementácia medzinárodných marketingových stratégií
Implementácia marketingových stratégií na medzinárodných trhoch. Procesy globalizácie. Vplyv európskeho priestoru na marketingPostupnosť jednotlivých krokov pôsobenia na zahraničných trhoch
a uplatňovania princípov medzinárodného marketingu v praxi približuje päť základných rozhodnutí medzinárodného marketingu:
1. rozhodnutie o expanzií do zahraničia,
2. rozhodnutie o tom, na ktoré trhy vstúpiť,
3. rozhodnutie o forme vstupu na zahraničný trh
4. rozhodnutia o marketingovom programe,
5. rozhodnutie o organizácii marketingu
V kroku 4 Rozhodovanie o marketingovom programe je obsiahnutá implementácia:
Po rozhodnutí o vstupe na konkrétny zahraničný trh je ďalším krokom firmy plánovanie a implementácia marketingových stratégií. Firma musí definovať a identifikovať cieľové segmenty trhu, následne pozicionovať produkt a prijať rozhodnutie o marketingovom mixe tak, aby rešpektoval podmienky daného trhu v súlade s cieľmi firmy.
s globalizačnými tendenciami a homogenizáciou potrieb zákazníkov na mnohokrát heterogénnych trhoch.
K uvedenému rozhodovaniu je potrebné pristupovať citlivo, vzhľadom na silné a slabé stránky konkrétnych organizácií v kontexte s vnútorným marketingovým prostredím jednotlivých trhov.
Vzhľadom na mieru prispôsobenia produktu a marketingovej komunikácie sa rozlišuje päť základných stratégii.
1. jednoduché rozšírenie produktu.
2. modifikácia produktu.
3. Invencia produktu môže ísť o spätnú alebo pokrokovú invenciu. Pri spätnej invencií dochádza k ponúkaniu staršej verzie produktu na trhoch, kde predstavujú technologický pokrok (i napriek morálnemu zastaraniu). Pokroková invencia predstavuje tvorbu úplne nového produktu.
4. modifikácia komunikácie tak, aby zodpovedala miestnym požiadavkám.
5. Duálne vyhotoveniepredstavuje stratégiu, pri ktorej dochádza k modifikácií tak produktu, ako aj marketingovej komunikácie v súlade s požiadavkami trhu.
V rámci cenovej politiky je základným problémom tzv. cenová eskalácia. Je spôsobená vyššími nákladmi na dopravu, poistné, ako aj špecifikami distribučných kanálov v rámci jednotlivých trhov. Pri stanovení cien produktov na jednotlivých trhoch existujú tri hlavné alternatívy: jednotná cena na všetkých trhoch, trhovoorientovaná cena v každej krajine, nákladovoorientovaná cena.
Distribučná politika podlieha špecifikám jednotlivých trhov
podobne, ako ostatné prvky marketingového mixu. Rozdiely vyplývajú z dĺžky distribučných kanálov, z veľkosti a charakteru ich prvkov,
v spôsobe dopravy, balenia, veľkosti a frekvencii dodávok.
Vplyv európskeho priestoru na marketing
Základnými východiskami pre marketing v nových podmienkach zjednotenej Európy, resp. jednotného trhu je celoeurópska štandardizácia v oblasti jednotlivých prvkov marketingového mixu, a to v oblasti produktov (tovarov a služieb), distribúcie, komunikačnej politiky a ceny. Realitou sa stáva novoformovaný dynamicky sa rozvíjajúci trh, na ktorom musia firmy svoje základné ciele a z nich vyplývajúce stratégie orientovať na nové požiadavky a potreby nových skupín zákazníkov. Hlbšia analýza týchto špecifických potrieb nových zákazníckych skupín znamená zameriavať sa predovšetkým na trhovú segmentáciu. Tieto zmeny rovnako vplývajú i na krajiny, ktoré ašpirujú na členstvo, ale i krajiny, ktoré udržiavajú s členskými štátmi únie bilaterálne, resp. multilaterálne vzťahy.Nové paradigmy pre budúci marketingový rozvoj, založené na:
1. báze poznatkov,2. skúsenostnej báze.
Marketing založený na báze poznatkov zdôrazňuje význam skúmania trhu a jeho analýzy, vnútornej analýzy firmy a skúmania prostredia. So širokým nábojom poznania marketéri sú lepšie pripravení na integráciu zákazníka do procesu ďalšieho rozvoja produktu, v zmysle jeho vývinu vzhľadom na špecifické potreby zákazníkov. Firmy by mali nájsť vhodné miesta na trhu pre svoje uplatnenie a vyvinúť efektívnu infraštruktúru dodávateľov, sprostredkovateľov a partnerov pre rozšírenie technologického poznania.
Marketing založený na skúsenostnej báze sa zameriava predovšetkým na interakciu a kreativitu. Práca s našimi zákazníkmi i dodávateľmi smerujúca k rozvoju produktov a služieb má byť šitá na mieru individuálnych potrieb. Spätná väzba je v tomto prípade nevyhnutná vzhľadom na proces rýchlo meniacich sa potrieb.
Podobné práce | Typ práce | Rozsah | |
---|---|---|---|
Hierarchia stratégií v organizácii | Učebné poznámky | 1 043 slov | |
Cena a cenová stratégia, základné metódy tvorby cien | Referát | 851 slov | |
23. Stratégia a strategické myslenie manažérov | Referát | 829 slov | |
Stratégia a strategické myslenie manažérov | Učebné poznámky | 718 slov | |
Produkt a produktová stratégia, stratégia tvorby značky, manažment portfólia produktov | Referát | 1 146 slov | |
Proces tvorby produktovej stratégie | Referát | 510 slov | |
31. Implementácia stratégie a strategická kontrola | Referát | 1 220 slov | |
Konkurenčné stratégie | Učebné poznámky | 672 slov | |
Skúmanie prostredia ako východisko pre tvorbu stratégie | Učebné poznámky | 634 slov | |
Stratégie vstupu na zahraničné trhy | Referát | 1 219 slov | |
Stratégia a taktika | Referát | 827 slov |
Vyhľadaj ďalšie študentské práce pre tieto populárne kľúčové slová:
#marketingové stratégia #Implementacia prava #zastaravanie produktov #infrastruktura v distribucnej politikeMedzinárodný marketing – štátnicové otázky
Diskusia: Implementácia medzinárodných marketingových stratégií
Pridať nový komentárVygenerované za 0.034 s.