Organizačné správanie a manažment
Autor: tinuska55
Typ práce: Učebné poznámky
Typ práce: Učebné poznámky
Dátum: 30.10.2015
Jazyk:
Jazyk:
Rozsah: 737 slov
Počet zobrazení: 3 893
Počet zobrazení: 3 893
Tlačení: 223
Uložení: 219
Uložení: 219
Atribúty podnikateľského prostredia na Slovensku a trendy vývoja globálneho podnikateľského prostredia (z hľadiska vývoja konkurenčného prostredia, vplyvu ekonomických, legislatívnych, technologických, sociálnych, demografických a politických faktorov). Aké sú podľa Vášho názoru hlavné požiadavky na efektívnu manažérsku prácu v tomto podnikateľskom prostredí z hľadiska individuálnych zručností a vedomostí
Organizačné správanie sa zaoberá správaním jednotlivcov a skupín v organizácii v kontexte efektívneho plnenia cieľov organizácie. Je postavené na prístupoch k manažmentu ľudí, prostredníctvom ktorých sa dosahuje v organizácii vysoká produktivita práce a efektívnosť. Jeho poslaním je štúdium správania sa ľudí a na základe získaných poznatkov zdokonalenie manažmentu ľudí v pracovnom procese. Má úzku väzbu na spoločenské vedy ako je ekonómia, politické vedy, psychológiu, antropológiu a sociológiu. Hľadá odpovede na otázky, ktoré majú uplatnenie v manažérskej praxi.
− Vzhľadom na skutočnosť, že globálna ekonomika je realitou, organizácie by mali byť pripravené na zmeny prostredia, ktoré sú jej dôsledkom. Prostredie sa mení, pretože pod vplyvom globalizácie, prípadne sa v jej dôsledku stretávajú rôzne kultúry vrátane organizačnej. Kultúra je priamo spojená s organizačným správaním svojím prejavom a spôsobom myslenia a konania.
Podnikateľské prostredie vo svojom najširšom ponímaní odráža kvalitu hospodárskych podmienok a predpokladov pre ekonomickú činnosť podnikateľských subjektov. Kvalitné podnikateľské prostredie vytvárajúce podmienky pre dlhodobo udržateľné dosahovanie ekonomického rastu je základným predpokladom rozvoja podnikania a zvyšovania konkurencieschopnosti Slovenskej republiky v medzinárodnom meradle. Podnikanie sa stáva základným prvkom efektívneho fungovania trhovej ekonomiky, teda tým, čo ekonomiku robí trhovou. Pre Slovenskú republiku, ktorej hlavným cieľom je dosiahnuť úroveň rozvinutých krajín Európy v čo najkratšom čase, má rozvoj podnikania nenahraditeľný význam. Podnikanie samotné je hnacím motorom zmien, meradlom rozvoja ekonomiky, nástrojom prispôsobenia sa a schopnosti udržať krok s hlavnými svetovými trendmi.
Sledovanie kvality podnikateľského prostredia na Slovensku, určité zovšeobecnenie zo sledovania podobných parametrov v niektorých ďalších tranzitívnych ekonomikách poukazuje na fakt, že k rozhodujúcim oblastiam determinujúcim podnikateľské zámery a rozhodnutia v praxi patria: oblasť financovania firiem a kapitálu, zamestnanosť, nezamestnanosť a kvalita
ľudských zdrojov, sociálna politika v kontexte s fungovaním trhu práce a jeho legislatívou, celkový právny rámec podnikania, daňová a odvodová politika v kontexte s politikou v oblasti verejných financií, miera regulácie trhu, podmienky vstupu na trh a výstupu z trhu, protimonopolná politika, politika v oblasti dotácií a subvencií, licenčná politika, certifikácia a systém evidovania vlastníctva nehnuteľnosti
Kvalita podnikateľského prostredia na Slovensku sa podľa podnikateľov zhoršila aj v štvrtom štvrťroku 2013, no tempo zhoršovania sa spomalilo a podnikateľmi vnímané zhoršenie bolo miernejšie v porovnaní s predchádzajúcimi štyrmi štvrťrokmi. Aktuálna hodnota Indexu podnikateľského prostredia, ktorý na základe vlastného prieskumu pripravuje Podnikateľská aliancia Slovenska, je 66,3 bodu, čo v porovnaní s predchádzajúcim kvartálom predstavuje pokles o 2,72 percenta. Najväčšie výhrady podnikateľov sa i naďalej týkajú vymožiteľnosti práva, nedostatkov v uplatňovaní princípu rovnosti pred zákonom a nestálej a neprehľadnej legislatívy.
• z hľadiska konkurencieschopnosti - zahraniční investori považujú Slovensko z hľadiska podnikateľského prostredia za atraktívne, dobrá geografická poloha, lacná pracovná sila, (nezamestnanosť), napriek tomu veľmi kvalifikovaná.
• faktor eura - množstvo investorov sa domnieva, že zavedenie eura malo pozitívny vplyv na ich podnikanie, a čo je mimoriadne dôležité, až 35 percent investorov vzhľadom na to dokonca uvažuje o rozšírení aktivít na Slovensku.
• ďalší problém je vysoké odvodové zaťaženie
2) INTERPERSONÁLNE – schopnosť komunikovať, vedieť pochopiť a motivovať jednotlivcov a skupiny, schopnosť viesť ľudí, riešiť konflikty.
3) KONCEPČNÉ – manažéri potrebujú takú rozumovú kapacitu, aby dokonale poznali rozličné súvislosti, príčiny a výsledky v organizácii, aby chápali, že všetky časti spolu súvisia.
4) KOMUNIKAČNÉ – schopnosť odovzdávať a prijímať myšlienky.
Organizačné správanie sa zaoberá správaním jednotlivcov a skupín v organizácii v kontexte efektívneho plnenia cieľov organizácie. Je postavené na prístupoch k manažmentu ľudí, prostredníctvom ktorých sa dosahuje v organizácii vysoká produktivita práce a efektívnosť. Jeho poslaním je štúdium správania sa ľudí a na základe získaných poznatkov zdokonalenie manažmentu ľudí v pracovnom procese. Má úzku väzbu na spoločenské vedy ako je ekonómia, politické vedy, psychológiu, antropológiu a sociológiu. Hľadá odpovede na otázky, ktoré majú uplatnenie v manažérskej praxi.
Organizačné správanie a globalizácia ekonomiky:
− Všetci žijeme v globálnej ekonomike, medzinárodné pracovné príležitosti sa stávajú bežnou súčasťou kariéry nielen manažérov, aj domáce organizácie pociťujú dopad zahraničnej konkurencie, množstvo lokálnych pracovných pozícií sa stratilo, pretože zamestnávatelia presunuli pozície na nízko nákladové zahraničné trhy, čím ďalej tým viac domácich zamestnancov je zamestnaných v medzinárodných organizáciáchPodnikateľské prostredie na Slovensku a jeho charakteristika:
V podmienkach Slovenskej republiky má podnikanie, hlavne malé a stredné podnikanie, nezastupiteľnú úlohu predovšetkým v oblasti tvorby pracovných miest a regionálneho rozvoja.Podnikateľské prostredie vo svojom najširšom ponímaní odráža kvalitu hospodárskych podmienok a predpokladov pre ekonomickú činnosť podnikateľských subjektov. Kvalitné podnikateľské prostredie vytvárajúce podmienky pre dlhodobo udržateľné dosahovanie ekonomického rastu je základným predpokladom rozvoja podnikania a zvyšovania konkurencieschopnosti Slovenskej republiky v medzinárodnom meradle. Podnikanie sa stáva základným prvkom efektívneho fungovania trhovej ekonomiky, teda tým, čo ekonomiku robí trhovou. Pre Slovenskú republiku, ktorej hlavným cieľom je dosiahnuť úroveň rozvinutých krajín Európy v čo najkratšom čase, má rozvoj podnikania nenahraditeľný význam. Podnikanie samotné je hnacím motorom zmien, meradlom rozvoja ekonomiky, nástrojom prispôsobenia sa a schopnosti udržať krok s hlavnými svetovými trendmi.
Sledovanie kvality podnikateľského prostredia na Slovensku, určité zovšeobecnenie zo sledovania podobných parametrov v niektorých ďalších tranzitívnych ekonomikách poukazuje na fakt, že k rozhodujúcim oblastiam determinujúcim podnikateľské zámery a rozhodnutia v praxi patria: oblasť financovania firiem a kapitálu, zamestnanosť, nezamestnanosť a kvalita
ľudských zdrojov, sociálna politika v kontexte s fungovaním trhu práce a jeho legislatívou, celkový právny rámec podnikania, daňová a odvodová politika v kontexte s politikou v oblasti verejných financií, miera regulácie trhu, podmienky vstupu na trh a výstupu z trhu, protimonopolná politika, politika v oblasti dotácií a subvencií, licenčná politika, certifikácia a systém evidovania vlastníctva nehnuteľnosti
Kvalita podnikateľského prostredia na Slovensku sa podľa podnikateľov zhoršila aj v štvrtom štvrťroku 2013, no tempo zhoršovania sa spomalilo a podnikateľmi vnímané zhoršenie bolo miernejšie v porovnaní s predchádzajúcimi štyrmi štvrťrokmi. Aktuálna hodnota Indexu podnikateľského prostredia, ktorý na základe vlastného prieskumu pripravuje Podnikateľská aliancia Slovenska, je 66,3 bodu, čo v porovnaní s predchádzajúcim kvartálom predstavuje pokles o 2,72 percenta. Najväčšie výhrady podnikateľov sa i naďalej týkajú vymožiteľnosti práva, nedostatkov v uplatňovaní princípu rovnosti pred zákonom a nestálej a neprehľadnej legislatívy.
Podnikateľské prostredie:
• z hľadiska legislatívy – za najväčší problém podnikania na Slovensku sa považuje nestabilita zákonov, problémom sú pre firmy a živnostníkov najmä časté a nesystémové legislatívne zmeny, ale aj byrokracia či zlá vymožiteľnosť práva, nespokojnosť s vládnou politikou, ale naproti tomu dobrý daňový systém = rovná daň.• z hľadiska konkurencieschopnosti - zahraniční investori považujú Slovensko z hľadiska podnikateľského prostredia za atraktívne, dobrá geografická poloha, lacná pracovná sila, (nezamestnanosť), napriek tomu veľmi kvalifikovaná.
• faktor eura - množstvo investorov sa domnieva, že zavedenie eura malo pozitívny vplyv na ich podnikanie, a čo je mimoriadne dôležité, až 35 percent investorov vzhľadom na to dokonca uvažuje o rozšírení aktivít na Slovensku.
• ďalší problém je vysoké odvodové zaťaženie
Kľúčové zručnosti manažérov:
1) ODBORNÉ (technické) – zručnosti potrebné na vykonávanie špecializovaných aktivít (napr. plánovači, účtovníci, personalisti, študijné programy na školách, reálne pracovné situácie).2) INTERPERSONÁLNE – schopnosť komunikovať, vedieť pochopiť a motivovať jednotlivcov a skupiny, schopnosť viesť ľudí, riešiť konflikty.
3) KONCEPČNÉ – manažéri potrebujú takú rozumovú kapacitu, aby dokonale poznali rozličné súvislosti, príčiny a výsledky v organizácii, aby chápali, že všetky časti spolu súvisia.
4) KOMUNIKAČNÉ – schopnosť odovzdávať a prijímať myšlienky.
Podobné práce | Typ práce | Rozsah | |
---|---|---|---|
1. Organizačné správanie a manažment | Referát | 1 739 slov | |
Pojem organizačné správanie – dôvod, misia a stratégia organizácií | Referát | 238 slov | |
Okruhy tém k predmetu Organizačné správanie | Ostatné | 8 slov | |
Vypracované otázky z manažmentu | Referát | 5 157 slov | |
Manažment (kompletné poznámky) | Ostatné | 5 158 slov | |
Predmet a funkcie výrobného manažmentu | Referát | 1 182 slov | |
Manažment alternatívneho poľnohospodárstva | Referát | 566 slov | |
Manažment hlavných odvetví živočíšnej výroby | Referát | 1 700 slov | |
Manažment hlavných odvetví rastlinnej výroby | Referát | 753 slov | |
Manažment pôdneho fondu, pozemkové úpravy | Referát | 1 155 slov | |
Vývoj, zameranie a metódy manažmentu | Referát | 1 379 slov | |
Strategický manažment | Referát | 6 310 slov | |
Manažment - základy | Referát | 2 461 slov | |
Personálny manažment | Referát | 555 slov | |
Manažment ako proces | Ostatné | 1 585 slov |
Vyhľadaj ďalšie študentské práce pre tieto populárne kľúčové slová:
#MANAŽÉRSKA PSYCHOLÓGIA A SOCIOLOGIA #Tranzitívne krajiny #atributy podnikatelskeho pristredia #manazerska sociologia #manažment v globálnom prostredí #subjekty konkurenčného prostredia #Organizacne spravanie a manazment #poslanie a význam organizačného správania #sociálna politika a zamestnanosť #certifikácia #organizačná kultúra školy #správanie #Manazer globalizácie #male a stredne podnikanie #vplyv legislatívy #danovy system SR #Atribúty podnikateľského prostredia na SlovenskuManažment – teória, metódy, aplikácie
Diskusia: Organizačné správanie a manažment
Pridať nový komentárVygenerované za 0.037 s.