Masovokomunikačné prostriedky, audiovizuálne médiá
Typ práce: Ostatné
Jazyk:
Počet zobrazení: 2 495
Uložení: 221
MASOVOKOMUNIKAČNÉ PROSTRIEDKY
Množstvo informácii sa k nám dostáva prostredníctvom televízie, novín, rádia alebo internetu. Všetky tieto média slúžia ako zdroj informácii. Umožňujú nám sledovať dianie okolo nás, na Slovensku alebo vo svete.
Cieľom je vyhľadať informácie zo spoločenských javov a podať ich širokej verejnosti. Masovokomunikačné prostriedky sú využívané v publicistickom štýle, ktorý je aktuálny a operatívny (rýchlo reaguje na vzniknutú situáciu).
Okrem informačnej funkcie, plnia aj funkciu vzdelávaciu a zábavnú.
AUDIOVIZUÁLNE MÉDIÁ
Audiovizuálne prostriedky masovej komunikácie zahŕňajú televíziu a internet. Majú schopnosť zasiahnuť mimoriadne veľkú cieľovú skupinu. Sú to najúčinnejšie médiá vôbec.
Televízia predstavuje audiovizuálne propagačné informácie spracované televíznou technológiou. Vysielanie je založené na prenose informácie obrazom aj zvukom (preto audiovizuálne). Zahŕňa najmä ekonomiku, politiku, zábavu a šport.
V televízií môžeme sledovať:
- televízne noviny, vrátane športu, počasia (Markíza, JOJ, STV1, TA3, NOVA, PRIMA)
- filmy (vlastné príklady)
- sitkomy (Susedia, Dva a pol chlapa, Krok za krokom)
- seriály (Monk, Kobra 11)
- kvízy (Duel, 5 proti 5, Páli vám to?),
- zábavné relácie (Galileo, Ako to funguje, TeleRáno)
- reality show (ČS má talent, Superstar, Vyvolení, Farma)
- dokumentárne programy, hudobné programy, športové programy, vzdelávacie programy
V súčasnosti čoraz viac sedíme pred televíznym prijímačom a neuvedomujeme si, ,že masovokomunikačný prostriedok škodí zdraviu. Malé deti si už odmalička ničia svoje oči.
Sedia pred obrazovkou hoci často nerozumejú reláciám, ktoré sledujú. Mnoho detí je prinútení pozerať TV, lebo rodičia sú zaneprázdnení, a aby ich nevyrušovali, radšej im zapnú nejaký program.
Výhody:
- operatívnosť (rýchlo a účinne informovať verejnosť),
- masovosť,
- oddych, relax,
- nízke náklady,
- rôznorodosť televíznych relácií, programov,
- emotívne (zrakové) pôsobenie.
Nevýhody:
- reklamy, teleshopping,
- násilie, nevhodnosť programov,
- reprízy,
- poškodenie zraku,
- nahrádzanie kníh televíziou,
- strata voľného času.
Internet predstavuje revolúciu v sprostredkovaní informácií. Používame ho pri práci, vzdelávaní, zábave i komunikácií.
Výhody:
- rýchle šírenie správ, aktuálnosť, neobmedzenosť,
- zábava (filmy, seriály, hry, hudba),
- komunikácia (Facebook, Twitter, Google, e-maily)
- rýchle platby cez internetbanking (IBAN),
- inzeráty (Bazos.sk)
- reklamy,
- pohodlie (cestovné poriadky, otváracie hodiny, vyhľadávanie udalostí, kultúrnych podujatí, online vysielania)
- nákupy (zľavové portály, internetové obchody).
Nevýhody:
- zneužívanie detí súvisiace s detskou pornografiou,
- porušovanie autorských práv,
- šírenie počítačových vírusov,
- útoky na zabezpečenie počítačov,
- zdieľanie nevhodných obsahov,
- možnosti vydierania, zneužitia internetových účtov, profilov,
- internetová závislosť,
- strata reálneho života.
Podobné práce | Typ práce | Rozsah | |
---|---|---|---|
Masovokomunikačné prostriedky, printové médiá | Ostatné | 466 slov |