Aktuálne oblasti uplatnenia marketingu – non profit marketing

Spoločenské vedy » Manažment

Autor: Chlapec primak (24)
Typ práce: Referát
Dátum: 28.08.2018
Jazyk: Slovenčina
Rozsah: 206 slov
Počet zobrazení: 285
Tlačení: 19
Uložení: 20

AKTUÁLNE OBLASTI UPLATNENIA MARKETINGU – NON PROFIT MARKETING

Marketing neziskových organizácií a jeho špecifiká

Neziskový sektor (tretí sektor) – tvorí ho veľký počet mimovládnych neziskových organizácií, ktorých cieľom nie je dosahovať zisk, ale hlavne pomáhať pri riešení problémov v rôznych oblastiach života

- zastáva funkcie, ktoré štát nie je schopný zabezpečiť a pre podnikateľskú sféru sú z finančného hľadiska nezaujímavé

- pri svojej činnosti využíva ochotu dobrovoľníkov

- typy neziskových organizácií : nadácie, neinvestičné fondy, občianske združenia, neziskové organizácie poskytujúce verejnoprospešné služby, nadácie

Marketing neziskových organizácií – uskutočňovanie vybraných marketingových aktivít v určitej postupnosti

- stratégia presadzovaná top manažmentom

- orientácia celej organizácie na potreby zákazníka

- špecifiká neziskových organizácií :

  • Cieľom nie je dosahovanie zisku. Zámerom je pomáhať pri riešení problémov spoločnosti a tým, ktorí si nevedia pomôcť sami bez akéhokoľvek nároku na odmenu.
  • Zabezpečujú plnenie verejnoprospešných záujmov cez dobrovoľníkov
  • Pôsobia ako samostatné hospodárske subjekty s vlastnými kontrolnými orgánmi, vstupujú do zmluvných vzťahov s inými hospodárskymi subjektmi
  • Pôsobia nezávisle od štátu, ako mimovládne organizácie. Avšak úzko spolupracujú s vládnym aj súkromným sektorom s cieľom nájsť lepšie alternatívy pre riešenia problémov.

Podstata a základné odlišnosti marketingu neziskových organizácií

Marketingový mix v neziskových organizáciách :

  • Produkt
  • Cena
  • Distribúcia
  • Marketingová komunikácia
  • Ľudia

odlišnosti marketingu neziskových organizácií :

  • Špecifická podstata produktu – imateriálny charakter
  • Väčšia zainteresovanosť zákazníkov, užívateľov
  • Ľudia ako súčasť produktu
  • Problémy pri udržiavaní štandardov kontroly kvality
  • Absencia inovácií
  • Relatívna dôležitosť faktora času
  • Rozdielne chápanie marketingu
  • Nedostatočné ocenenie marketingových zručností
  • Rozdielna organizačná štruktúra
  • Relatívny nedostatok údajov o konkurencii
  • Problémy pri určovaní nákladov
  • Špeciálne požiadavky a príležitosti pre marketérov
Oboduj prácu: 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 (10-najlepšie, priemer: 0)

Marketing – vypracované otázky na štátnice

Diskusia: Aktuálne oblasti uplatnenia marketingu – non profit marketing

Pridať nový komentár

:: Prihlásenie



Založiť nové konto Pridať nový referát

Odporúčame

Spoločenské vedy » Manažment

:: KATEGÓRIE - Referáty, ťaháky, maturita:

0.025