Medzinárodné hotelové reťazce
Autor: lienocka (18)
Typ práce: Referát
Typ práce: Referát
Dátum: 04.08.2021
Jazyk:
Jazyk:
Rozsah: 928 slov
Počet zobrazení: 3 356
Počet zobrazení: 3 356
Tlačení: 142
Uložení: 142
Uložení: 142
Medzinárodné hotelové reťazce
Významní hotelieri:
Cézar Ritz
- zakladateľ prvého reťazca hotelov Ritz – Carlton Hotel – 1. reťazce, ktorým sa podarilo vyjadriť komplexné manažérstvo kvality TQM
Ellsworth Statler
- podporoval univerzitu Cornell Hotel School
- autor sloganu: „Zákazník má vždy pravdu!“
Conrad Hilton
- zakladateľ siete Hilton Hotel Corporation
- presadzoval kontrolu a sledovanie nákladov
Ralph Hitz
- zaviedol štandardy komunikácie s hosťom
Ernest Henderson
- sieť hotelov Sheraton, využíval etické kódexy
Howard Dearing Johnson
- založil sieť reštaurácií, sledoval kvalitu surovín, výroby, jedál a podávani
Európske hotelové spoločnosti a ich UZ na Slovensku:
- Accor (Ibis Centrum – BA)
- Best Western (Koruna - NR, West – BA)
- Holiday Inn (BA)
- Inter Continental (Crown Plaza – BA)
- Radisson (Carlton – BA)
- Kempinski (Grandhotel Kempinski – Štrbské Pleso, BA)
Medzinárodné hotelové spoločnosti sú organizované v dvoch základných formách:
- hotelové reťazce v spoločnostiach - sú to väčšinou akciové spoločnosti, ktoré vlastnia určitý počet hotelov rôznych značiek alebo jednej značky.
- hotelové reťazce nezávislých hotelov založené na báze spolupráce - sú samostatné podnikateľské subjekty, ale reťazec tvoria s cieľom spoločných marketingových aktivít. Napriek tomuto združeniu si tieto hotely zachovávajú svoju vlastnú identitu, bránia sa uniformovanosti a každý si zachováva svoju filozofiu.
Vybrané medzinárodné hotelové reťazce
HOLIDAY INN WORLDWIDE
- Je to hotelová spoločnosť, ktorá existuje na trhu už od roku 1952.
- Je jednou z prvých amerických spoločností, ktorá začala poskytovať právo franchisingu hotelom po celom svete.
- Holiday Inn Worldwide prevádzkuje viac ako 2000 hotelov v 65 krajinách na celom svete.
- v BA je v prevádzke trojhviezdičkový hotel Holiday Inn.
- Pre výchovu a vzdelávanie svojich zamestnancovi si zriadili vlastnú univerzitu ktorá patrí k najväčším vzdelávacím zariadeniam v hotelierstve.
- Unifikáciu zariadenia svojich hotelov v celom reťazci zabezpečujú vlastné nábytkárske závody nábytkom pre všetky hotely Holiday Inn.
- Nové prístupy a komerčné aktivity táto spoločnosť prejavila i zavádzaním tzv. timesharingu. ktorý spočíva v možnosti, aby si klient prenajal alebo kúpil izbu, alebo apartmán na určitý čas s tým, že ho bude počas dohodnutého obdobia využívať.
- Vo svojich hoteloch využívajú i sloj vlastný rezervačný systém Holidex.
- Spoločnosť Holiday Inn Worldwide disponuje hotelmi niekoľkých značiek. Každá značka vyjadruje špecifiká danej skupiny hotelov:
- Express – sú určené pre obchodných cestujúcich i dovolenkárov za ekonomické ceny. Okrem vynikajúceho ubytovania ponúkajú kontinentálne raňajky, teplé a studené nápoje a limitované konferenčné služby. Vybudované sú v Európe, na Strednom východe i v Afrike.
- Garden Court – poskytujú služby s príznačným osobným prístupom. Nachádzajú sa v centrách miest v Európe a Južnej Afrike.
- Holidy Inn Resort ponúkajú výber rekreačných služieb v komplexe hotela alebo v priľahlých rekreačných priestoroch. Umiestnenú sú v preferovaných rekreačných strediskách. Charakterizuje ich bazén a podporné relaxačné služby.
- Holiday Inn Crown Plaza – ponúkajú mimoriadny štandard vybavenia služieb. Priestranné izby a zvýšený rozsah zariadení sú prednosťou týchto hotelov. Hotely sú určené pre najnáročnejších hostí a možno ich nájsť v obchodných centrách i vo významných strediskách CR.
FORTE HOTELS
- Charles Forte, zakladateľ spoločnosti, začal podnikať tým, že otvoril svoj prvý business-bar. Jeho obchodné aktivity sa však postupom času rozširovali. Poskytoval stravovacie služby a catering pre letiská v Londýne a Paríži. Ekonomická prosperita sa prejavovala nákupom významných hotelov a dokonca i celých hotelových spoločností (napr. Méridien).
- využíva hotelový rezervačný systém FORTES II, ktorý funguje od roku 1994.
- Hotely spoločnosti Forte hotels disponujú nasledujúcimi značkami:
- Travelodge – túto značku má vyše 120 hotelov vo Veľkej Británii.´, Írsku, Francúzsku a Španielsku. Tú to jednoduché, ale vysokokvalitné hotely pri komunikačných ťahoch.
- Crest predstavujú kategóriu business hotelov s dôrazom na individuálny prístup a individuálne služby. Tieto hotely sa nachádzajú v kľúčových strediskách medzinárodného obchodu a pri medzinárodných letiskách na celom svete.
- Grand sú hotely luxusnej triedy. Zaručujú komfort , vysokokvalitné služby v elegantnom prostredí.
HOTELOVÁ SIEŤ KEMPINSKI
- Nemecká sieť luxusných hotelov
- v Českej republike v Prahe, na Slovensku dva hotely od roku 2010, v Štrbskom Plese a v Bratislave.
- Kempinski Hotel River Park je najdrahšou hotelovou stavbou na Slovensku, keďže celková investícia naň bola vyše 70 miliónov EUR.
- Najstaršia luxusná hotelová skupina v Európe Kempinski Hotels & Resorts vznikla v roku 1897.
- Sieť rešpektuje individualitu stavby a miestne tradície. Aj to je dôvod, prečo, na rozdiel od iných sietí, neprevádzkuje stovky hotelov po celom svete, ale do svojej kolekcie pribrala doteraz iba 62 originálov.
- Unikátnosť hotela tvoria okrem vynikajúcej polohy na brehu Dunaja aj vysoko kvalitné materiály a zariadenie - ónyx a mramor v kúpeľni, textilné a hodvábne tapety, najmodernejšie multimediálne televízie so 42 palcovými obrazovkami na izbách, či bezplatné pripojenie na internet v celom hoteli. K dispozícii sú služby Concierge (portier, dverník), limuzínový servis, 24-hodinový izbový servis, opatrovanie detí či lekár na zavolanie. Navyše, hostia ubytovaní na 9. a 10. poschodí môžu bezplatne využiť Executive Club Lounge či služby osobného komorníka.
- Otvorením Kempinski Hotela River Park získala Bratislava hotel, ktorý spĺňa požiadavky aj tých najnáročnejších hostí, ktorí uprednostňovali pre kongresy Viedeň alebo Budapešť.
Spoločnosti nezávislých hotelov
TOP INTERNATIONAL HOTELS
- bratislavské hotely Devín a Dukla.
- Top International Hotels reprezentuje skupiny vybraných troj- a štvorhviezdičkových hotelov, ktoré majú dlhodobé skúsenosti.
- Podľa úrovne poskytovaných služieb hodnotí tento hotelový reťazec svoje hotely v nasledujúcom členení:
- luxusné hotely – obvykle päťhviezdičkové hotely,
- prvotriedne hotely – obvykle štvorhviezdičkové a komfortné trojhviezdičkové hotely,
- štandardné hotely prevažne trojhviezdičkové a vysokokvalitné dvojhviezdičkové hotely,
- turistické hotely – bežné dvojhviezdičkové hotely.
NEZÁVISLÉ HOTELY MINOTEL
- Lux v BB a Magnólia v Piešťanoch.
- Uvedený reťazec poskytuje maximálnu možnosť na zachovanie vlastného imidžu a identity každého hotela. Základnú filozofiu, ktorá je vyjadrená heslom: „Ak si želáš, tak prídi“, však majú aplikovať všetky členské hotely.
- Marketingové aktivity sú spoločné pre všetky hotely v reťazci. Orientujú sa na získavanie klientely z Európy a ich viacnásobný pobyt v hoteli. K tomu má vytvárať podmienky niekoľko marketingových a podporných nástrojov, napr.:
- Jednotné vouchery, t.j. poukážky na služby, ktoré si môže každý klient zakúpiť v jednom z členských hotelov a využívať ich vo všetkých hoteloch bez rozdielu krajiny.
- Rezervácie s minimálnym časovým predstihom (jeden deň vopred), ktoré sú podporované bezplatným poskytnutím služby rezervácie v rámci daného štátu. V prípade rezervácie do iného štátu klient hotelov top International si hradí len náklady na telefonický hovor a rezervácia je uskutočnená opäť bezplatne, bez poplatku.
Dodatočný učebný materiál si môžeš pozrieť v dokumente PDF kliknutím na nasledujúci odkaz:
Podobné práce | Typ práce | Rozsah | |
---|---|---|---|
OŠ a organizácia v hoteli | Referát | 246 slov | |
Produkt hotela | Referát | 1 909 slov |
Hotelový a gastronomický manažment pre hotelovky
Ďalšie práce z rovnakej sady | Rozsah | |
---|---|---|
Podstata a vývoj manažmentu | 746 slov | |
Manažment ako proces | 2 146 slov | |
Stratégia a taktika | 827 slov | |
Organizovanie a OŠ podniku | 437 slov | |
Manažér | 938 slov | |
Gastronomický manažment | 1 110 slov | |
Nákupná a skladovacia činnosť | 637 slov | |
Manažment výroby | 448 slov | |
Manažment odbytu | 748 slov | |
Podnikateľské plánovanie | 1 057 slov | |
Personálny manažment | 555 slov | |
Produkt hotela | 1 909 slov | |
Manažment kvality | 578 slov | |
Technický manažment | 144 slov | |
Ekologický manažment | 320 slov | |
Medzinárodné hotelové reťazce | 928 slov | |
OŠ a organizácia v hoteli | 246 slov |
Diskusia: Medzinárodné hotelové reťazce
Pridať nový komentárVygenerované za 0.034 s.